FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ترکیبی شدن آموزش‌های زبان انگلیسی در مقاطع کاردانی و کارشناسی


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 25 بهمن 1401 - 16:02

اولین دوره آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چهارشنبه ۲۶ بهمن (فردا) در واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.

زبان،درس،تركيبي،رايانه،انگليسي،برگزار،ترم،آموزشي،آزاد،دانشگا ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، جواد علمایی رئیس شبکه یکپارچه آموزش‌های ترکیبی زبان و رایانه دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهداف تشکیل این شبکه گفت: پس از همه‌گیری کرونا و غیرحضوری شدن کلاس‌های آموزشی، تصمیم بر این شد تا از تجربیات موفق دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آموزش ترکیبی استفاده شود.
از این رو شبکه یکپارچه آموزش‌های ترکیبی زبان و رایانه با هدف استفاده بهینه از امکانات آموزش الکترونیکی، ارتقای سطح سواد مجازی دانشجویان بر پایه ارتقای سواد زبان و رایانه، پایش و نظارت مستمر بر وضعیت آموزش در حوزه‌های زبان و رایانه، ایجاد شبکه تعاملی بین متخصصان هر حوزه و بین حوزه‌ای زبان و رایانه، ایجاد دوره‌های نیاز محور و مهارت‌محور در دو حوزه زبان و رایانه و...
تشکیل شد.
وی ادامه داد: طراحی نرم‌افزارها، پادکست‌ها، وادکست‌ها، اسباب‌بازی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آموزشی کوتاه‌مدت آموزشی و دانشیار، تولید محتوای هدفمند در قالب کتاب‌های الکترونیکی و سبز، آسیب‌شناسی آزمون‌های ملی در حوزه زبان و الگوگیری و بومی‌سازی سایت‌های مرتبط با بافت زبانی، از دیگر اهداف ایجاد شبکه یکپارچه آموزش‌های ترکیبی زبان و رایانه در دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.
علمایی با بیان اینکه برگزاری آزمون‌ها و کلاس‌های ترکیبی زبان انگلیسی مربوط به دروس زبان پیش دانشگاهی و زبان عمومی می‌شود، گفت: در این راستا درس زبان عمومی که به صورت یک درس سه واحدی در یک ترم تحصیلی ارائه می‌شد، از این پس به صورت سه درس تک‌واحدی و در سه ترم تحصیلی مجزا ارائه خواهد شد.
همچنین درس زبان تخصصی دوواحدی نیز به صورت دو درس تک‌واحدی در دو ترم مجزا ارائه می‌شود.
زبان پیش دانشگاهی نیز کماکان در قالب یک درس دو واحدی ارائه می‌شود.
بدین ترتیب دانشجویان ۶ ترم زبان‌آموزی خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون روال ارائه درس زبان پیش دانشگاهی به دانشجویان جدیدالورود براساس معیارهای مختلف و توسط مدیران گروه انجام می‌شد اما براساس تغییرات صورت گرفته؛ از نیمسال تحصیلی جاری ارائه این درس براساس آزمون تعیین سطح و استانداردهای بین‌المللی خواهد بود.
این آزمون به صورت کشوری و رایگان برگزار خواهد شد که اولین دوره آن چهارشنبه ۲۶ بهمن (فردا) بصورت برخط(آنلاین) در واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.
رئیس شبکه یکپارچه آموزش‌های ترکیبی زبان و رایانه دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای دانشجویانی که به هر دلیل موفق به شرکت در این دوره آزمون نشوند، این آزمون مجدداً در هفته سوم آموزشی نیمسال جاری برگزار خواهد شد.
دانشجویانی که در این آزمون نمره قابل قبول اخذ کنند، نیازی به گذراندن درس زبان پیش‌دانشگاهی ندارند و می‌توانند درس زبان عمومی را انتخاب کنند.
علمایی درخصوص نحوه آموزش دروس زبان انگلیسی گفت: این آموزش‌ها با استفاده از مدل‌های موفق آموزش ترکیبی در جهان و تجربه دانشگاه آزاد اسلامی در دوران کرونا، به صورت یک مدل بومی و مختص دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده و از نیمسال جاری اجرایی خواهد شد.
بخش اول این آموزش به صورت برون‌خط (آفلاین) است و تمامی سرفصل دروس به صورت از پیش ضبط‌شده و طبق استاندارد با جدیدترین متدهای آموزشی دنیا تهیه و ارائه خواهد شد.
وی تأکید کرد: این دروس شنبه هر هفته در سامانه وادانا برگزار می‌شود و دانشجویان شنبه و یکشنبه فرصت دارند تا در این کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و در امتحان ارزیابی که هر جلسه برگزار می‌شود، شرکت کنند.
علاوه بر کلاس‌های آفلاین، در همان هفته نیز دروس انگلیسی به صورت برخط (آنلاین) توسط اساتید واحدهای دانشگاهی برگزار خواهد شد.
بدین ترتیب دانشجویانی که در کلاس‌های برون‌خط نمره حد نصاب را کسب نکرده باشند، باید در کلاس‌های برخط شرکت کنند.
حضور در این کلاس‌ها برای دانشجویانی که موفق به اخذ نمره شده‌اند، اختیاری است.
رئیس شبکه یکپارچه آموزش‌های ترکیبی زبان و رایانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در قالب مدل جدید؛ طی ۶ هفته آموزشی، ۶ کلاس زبان انگلیسی برگزار خواهد شد و بعد از جلسه ششم، استاد درس برخط(آنلاین) با ارزیابی از دانشجویان، افرادی که موفق به اخذ نمره قبولی نشوند را به کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی ارجاع می‌دهد که این کلاس‌ها به صورت دو جلسه در هفته‌های هفتم و هشتم هر نیمسال، برگزار می‌شود.
پس از هفته هشتم آموزشی نیز این روال مجدداً تا هفته شانزدهم و پایان ترم تکرار خواهد شد.
علمایی درخصوص برگزاری آزمون نهایی زبان انگلیسی در هر نیمسال تحصیلی اظهار داشت: امتحان دروس زبان انگلیسی در پایان ترم به صورت حضوری و سراسری در تمامی واحدهای دانشگاهی برگزار می‌شود.
نمره دروس زبان انگلیسی به صورت ترکیبی از نمرات اخذشده در آزمون برون خط(آفلاین) و امتحان پایان ترم است که شرط قبولی در هر نیمسال این است که دانشجویان باید حداقل ۵۰ درصد نمره نهایی امتحان پایان ترم را کسب کنند.
دانشجویان رشته‌های زبان انگلیسی و علوم پزشکی از این قاعده مستثنی هستند.



لینک کوتاه خبر


سه شنبه، 25 بهمن 1401 - 23:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0