FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جایزه کتاب سال در چهلمین دوره خود به بلوغ رسیده است


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 18 بهمن 1401 - 16:40

پیغامی گفت:جایزه کتاب سال در چهلمین دوره خود به بلوغ رسیده و از ابعاد بلوغ آن، نگاه کردن به فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است.

فرهنگي،كتاب،ايران،جامعه،جايزه،اسلامي،ديپلماسي،معرفي،عضو،آثار ...


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عادل پیغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اساسا جشنواره‌ها و جوایزی که در پی معرفی برترین‌ها هستند یک فناوری اجتماعی محسوب می‌شوند؛ فناوری اجتماعی‌ای که در پی الگوسازی است و با معرفی قله‌ها و مختصات و ویژگی‌های آثار برتر سعی می‌کند به جامعه مخاطب یک سیگنال و نشانه بدهد تا آن مدل اعلی را در جامعه تکثیر کند.
وی ادامه داد: در جوایز عرصه کتاب هم وقتی داوران با در نظر داشتن یک سری ویژگی‌ها، آثار برتر را معرفی می‌کنند درواقع این پیام را به جامعه مخاطب می‌دهند که امروز فضای فرهنگی و فضای عمومی کشور به محصولات و آثاری نیاز دارد.
کارکرد دیگر چنین رویداد‌هایی این است که نظام از طریق آن‌ها به‌نوعی مختصات و صفات خود را به ثبت می‌رساند؛ در حقیقت این آثار یک خصیصه از نظام را به مخاطبان داخلی و بیرونی معرفی می‌کنند و در جامعه‌سازی و نظام‌سازی از آن‌ها بهره گرفته می‌شود.
این عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: جشنواره‌ها و رویداد‌هایی مانند جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ثبت کننده صفات جامعه هستند.
در حوزه کتاب، جایزه کتاب سال همیشه چنین کارکرد‌هایی داشته و توانسته تصویری از جامعه مطلوب و تصویری از خصیصه‌های آثار فرهنگی شاخص را به فضای عمومی و جامعه فرهنگی و نخبگانی ارائه دهد.
پیغامی در ادامه با اشاره وجه بین‌المللی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران افزود: این جایزه در چهلمین دوره خود به‌نوعی به بلوغ رسیده و یکی از ابعاد بلوغ آن، نگاه کردن به فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است.
جوایز معتبر ابزاری برای دیپلماسی عمومی و برقراری ارتباط با مخاطبان بیرون مرز‌های کشور است.
این ابزار‌ها یک زبان محسوب می‌شوند که می‌توانند در یک ارتباط میان فرهنگی بین اذهان پل بزنند.
نویسنده کتاب «تعلیم و تربیت اقتصادی» در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت توجه جدی دستگاه‌های فرهنگی ایران به مقوله دیپلماسی فرهنگی گفت: ایران اسلامی و ایران فرهنگی در خارج از مرز‌های خود مخاطبانی دارد.
شکل گرفتن ابزاری برای دیپلماسی عمومی، فرهنگی و ارتباطات فرهنگی برای جامعه‌ای که مخاطبان بیرونی دارد، ضروری است.
این ابزار دیپلماسی می‌تواند کتاب، فیلم، شعر یا پیام‌های اسلام‌شناسانه باشد.
در جغرافیای خارج از مرز‌های ایران، اسلام‌شناسی ما خریداران خاص خود را دارد.
وجود این مفاهمه لازم است، ولی کافی نیست.
دستگاه‌های فرهنگی ما باید به این ابزار‌ها امتداد فرهنگی ببخشند که در این زمینه ضعیف هستیم، اما در همین اندازه هم تاثیرگذار بوده‌ایم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان با تأکید بر اهمیت توجه به بازاریابی اقتصادی در حوزه فرهنگ گفت: امروزه با مفهومی به نام بازاریابی اقتصادی مواجهیم و نیاز داریم که تکنیک‌های آن را به رخداد‌های فرهنگی‌مان گره بزنیم.
جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، ۴۰ سال است که برگزار می‌شود؛ با نگاه بازاریابی اقتصادی می‌توانیم این رویداد فرهنگی را در سطح ملی و بین‌المللی اثربخش‌تر کنیم.

 

فرهنگي،كتاب،ايران،جامعه،جايزه،اسلامي،ديپلماسي،معرفي،عضو،آثار ...


لینک کوتاه خبر


سه شنبه، 18 بهمن 1401 - 21:22 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0