FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


بازتعریف ماموریت «مرجعیت علمی» در دانشگاه های علوم پزشکی


 مهر | دین و اندیشه | جمعه، 14 بهمن 1401 - 09:38

رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) از بازتعریف و اصلاح فرآیند پروژه «مرجعیت علمی» و حمایت از صاحبان ایده در حوزه های مهندسی و پزشکی برای تولید محصولات نوین آموزش پزشکی خبر داد.

مركز،پزشكي،نصر،آموزش،علمي،فناوري،پروژه،فراخوان،حوزه،حمايت،قر ...


دکتر احسان شریفی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اشاره به دو رویکرد مهم مرکز نصر که در سال ۱۴۰۱ گفت: یکی از این ماموریت ها پروژه کلان مرجعیت علمی است.
این پروژه ها پیش از این در قالب ماموریت های دانشگاهی به برخی از دانشگاه های واگذار شده بود اما تصمیم گرفته شد که با جمع بندی این پروژه ها در مرکز نصر به بازتعریف و اصلاح فرآیند پروژه «مرجعیت علمی» برسیم.
وی افزود: هدف ما انجام صرف پروژه ها نیست بلکه قرار است پروژه های این مرکز به سرانجامی برسد که بتواند گوشه ای از مشکلات را برعهده بگیرد.
موضوع مرجعیت علمی از سوی مقام معظم رهبری و سایر مسئولان مورد تاکید ویژه بوده است و از همین رو این پروژه با جدیت پیگیری می شود.
شریفی پور گفت: یکی از فعالیت های مهم مرکز نصر کمک به بازنگری آئین نامه های جذب، ارتقاء و ترفیع اعضای هیات علمی بود که در این مسیر با کمک ۳۰۰ نخبه از سراسر کشور، از دبیرخانه های مختلف و کلان مناطق آمایشی درگیر کردیم که آئین نامه ای کم اشتباه تهیه شود و به شاخص هایی از جمله تاثیرگذاری اجتماعی، شاگردپروری، تولید علم، پیشبرد فناوری، مرجعیت علمی، ثروت آفرینی در این آئین نامه ها وزن داده شد.
وی افزود: به عنوان نمونه یک عضو هیات علمی بتواند در مرزهای دانش قدم بردارد و فارغ از اینکه در چه جایگاه علمی است بتواند ارتقاء پیدا کند و درگیر فرآیندهای جاری نشود.
به این ترتیب افرادی که دارای ظرفیت های بالایی در دنیا هستند می توانند در کشور مورد حمایت قرار گیرند.
رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) با اشاره به فراخوان ها و ارائه گرنت به اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی درباره طرح های نوین آموزشی گفت: ما در مرکز نصر در قالب فراخوان های متعدد براساس نیازهای کشور گرنت های حوزه آموزش پزشکی را توزیع می کنیم.
وی افزود: در مورد طرح های نوآورانه طی تفاهم نامه با مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC)، این مراکز عامل جمع آوری طرح های نوآورانه در سطوح مختلف دانشکده ها و دانشگاه ها و ملی هستند.
برگزیده ترین طرح ها در این مراکز مورد حمایت مالی مرکز نصر قرار می گیرد.
شریفی پور گفت: نمونه دیگری از حمایت های مرکز نصر، حوزه شبیه سازها و فناوری های نوین آموزش پزشکی است.
ما انتظار داریم در چند سال آینده آموزش پزشکی با تحولاتی مواجه شود.
یکی از افتخارات نظام سلامت و وزارت بهداشت، تربیت نیروی انسانی است و حوزه آموزش پزشکی کشور حرف اول را در منطقه می زند.
آمار تولید علم در این زمینه این موضوع را تایید می کند.
رئیس مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم همزمان با پیشرفت های روز دنیا، در حوزه آموزش عقب نمانیم و از همین رو فناوری های نوین آموزش پزشکی خیلی اهمیت دارد.
این موضوع باید به صورت عملیاتی پیگیری می شود.
وی افزود: برای همین منظور درصدد هستیم که زمینه ای را ایجاد کنیم که افراد دارای صاحب ایده در حوزه های مهندسی و پزشکی کنار هم قرار گیرند و محصولات نوین آموزش پزشکی را طراحی کنند و ما هم بتوانیم استفاده از این فناوری ها را به صورت فرهنگ درآوریم.
شریفی پور یادآور شد: در همین زمینه یک فراخوان در حوزه فناوری های آموزشی تهیه شده که این فراخوان با همکاری دو معاونت آموزشی و تحقیقات و فناوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است.
بر اساس این فراخوان یک گرنت بسیار مناسب برای شرکت های دانش بنیان که بخواهند در این عرصه فعالیت کنند در نظر گرفته است.
وی گفت: ما در مرکز نصر یک گام جلوتر از این فراخوان ایستادیم و اعلام کردیم که تمام افراد و اساتیدی که دارای ایده های مناسب هستند در مرکز نوآوری نصر مورد حمایت قرار می گیرند تا محصول شان را به شرکت دانش بنیان تبدیل کنند و پس از این مرحله مسیر منتورینگ و شتاب دهی را با حمایت های مرکز طی می کنند.



لینک کوتاه خبر


شنبه، 15 بهمن 1401 - 01:07 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0