FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


باید قرارگاه جهاد تبیین در سطح آموزش عالی شکل بگیرد


 مهر | دین و اندیشه | جمعه، 07 بهمن 1401 - 13:41

رئیس بسیج اساتید کشور گفت: باید «قرارگاه جهاد تبیین» در سطح آموزش عالی کشور شکل بگیرد و مسئولیت آن با وزیرعلوم باشد، تا مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین را در دانشگاه ها محقق کنیم.

كشور،اساتيد،فرهنگي،دشمن،دانشجويان،فرهنگ،آموزش،تبيين،قرار،جها ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، محمدرضا مردانی در پنجاه و هشتمین اجلاس معاونان فرهنگی دانشگاه های کشور با اشاره به بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در جلد ۱۵ صحیفه درباره اهمیت فرهنگ، اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند اساسا فرهنگ هر جامعه موجودیت و هویت آن جامعه را تشکیل می دهد و به هر میزان در سایر حوزه ها موفقیت کسب شود، ولی فرهنگ نباشد آن حرکت پوچ است.
وی افزود: فرهنگ از آن موضوعاتی است که سال هاست مورد بی مهری واقع شده و واژه فرهنگ ابتدا در عنوان وزارتین علوم و آموزش و پروش مورد تاکید واقع شده بود و نامش «وزارت فرهنگ و آموزش عالی» بود؛ اما در طول زمان از عنوان نیز حذف شد در حالیکه در حوزه عمل یعنی آموزش و تربیت، بخش فرهنگی باید اساس کار این مراکز باشد و علی رغم اینکه برنامه های متعددی برای فعالیت فرهنگی طراحی می شود نتیجه ای متناسب با آن حاصل نمی شود
وی ادامه داد: اینها نیاز به آسیب شناسی دارد تا ببینیم چرا اثربخشی برنامه های فرهنگی وتربیتی در دانش آموزان و دانشجویان کاهش پیدا کرده است.
مردانی با ذکر این مطلب که در چشم انداز علمی و فرهنگی و آموزشی کشور، اسناد بالادستی خوبی از جمله اسلامی شدن دانشگاه، تحول بنیادین در آموزش و پرورش و سند نقشه جامع علمی کشور و مهندسی فرهنگی کشور وجود دارد، تاکید کرد: اینکه چرا اهداف این اسناد در سطح جامعه هدف بخوبی پیاده نشد و نتیجه مورد نظر حاصل نشده، نیاز است در جمع فرهیختگان دانشگاهی مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.
رئیس بسیج اساتید، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور یکی از علل اساسی این مسئله را در نوع نگرش به مقوله فرهنگ در مراکز اموزشی و تربیتی عنوان و تاکید کرد: با اینکه در برخی مراکز گاهی اوقات برنامه های متعدد فرهنگی، برنامه ریزی و اجرا می شود، اما نتایج مطلوبی حاصل نمی شود.
تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش عالی کشور نیاز اساسی است
وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری چاره مواجهه با حوادث اخیر را جهاد تبین قرار دادند، گفت: از این رو با کمک هیات های اندیشه ورز متشکل از اساتید روانشناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی و دیگر اساتید به بررسی علل و عوال ناآرامی های اخیر در کشور پرداخته شد و ابعاد گوناگون و عوامل موثر در آن مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل شده دسته بندی و برای نحوه مواجهه با ابعاد جنگ ترکیبی دشمن دراین رابطه و بیان حقایق و روشنگری در جامعه دانشگاهی و تحقق جهاد تبین مد نظر مقام معظم رهبری پیشنهاد می شود «قرارگاه جهاد تبیین» در سطح آموزش عالی کشور شکل بگیرد و مسئولیت آن با وزیر علوم تحقیقات وفناوری باشد، تا مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین را در دانشگاه ها محقق کنیم.
مردانی ضمن قدردانی از اساتید ودانشجویان انقلابی در دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی به بیان برخی دلایل همراهی دانشگاهیان در اغتشاشات و اتفاقات اخیر کشور در دو بخش دانشجویان و استادان پرداخت و عنوان کرد: القای یاس و ناامیدی از آینده شغلی، ترغیب به مهاجرت، ترویج عرفان های کاذب بجای معرفت دینی، احساس القای تبعیض جنسیتی، تاثیرپذیری از برخی جریانات غرب گرا، عدم اطلاع از فضای واقعی کشورها و فروپاشی انگاره‌های ذهنی از طریق عملیات روانی دشمن که تمرکزی برای فکرکردن برایشان نمانده، تبلیغات عدم پایبندی به ارزش های اخلاقی، ناکارآمدی در عملکرد برخی مدیران در پاسخگویی به نیازهای دانشجویان، تقابل گفتمانی و عملی تمدن اسلامی با تمدن غربی، ضعف در الگوسازی و چهره های تاثیرگذار برای جوانان از طریق سلبریتی ها در حوزه آسیب شناسی دانشجویان مطرح شده است.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور مهم ترین دلایل در حوزه اساتید را نیز دلبستگی برخی به اندیشه لیبرال دموکراسی، ضعف در آگاهی عمیق از حقایق دینی و ارزش های اسلامی، ضعف برخی اساتید در برقراری ارتباط با دانشجویان، توهم استغنا و ضعف در تحلیل صحیح مسائل کشور، نارضایتی از میزان درآمد شغلی، تاثیرپذیری از جنگ شناختی دشمن دانست.
وی در این رابطه افزود: اکثریت اساتید و دانشجویان مانند گذشته با این حیله دشمن همراهی نکردند و مثل همیشه با حفظ هوشیاری خود در خنثی سازی این توطئه شوم، دشمن را حیرت زده کردند.
مردانی ادامه داد: ولی بخش اندکی از دانشجویان و اساتید در دام جنگ ترکیبی دشمن در هر دو طیف قرار گرفتند، لازم است در دانشگاه ها اولویت این مسائل مورد بررسی قرار بگیرد و فعالیت های اثربخش و برنامه های اثر
گذار فرهنگی در دستور کار قرار گیرد
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب چاره این کار را تبیین واقعیت ها بیان فرمودند؛ یعنی دلایل حقانیت انقلاب اسلامی و باطل بودن اقدامات دشمن باید بخوبی تبیین و از همه ابزارها استفاده شود.
نیاز است شورای هماهنگی تبیین با حضور روسای دانشگاها و سایر بخش ها و نهاد ها و تشکل های فرهنگی تشکیل گردیده و هم‌افزایی اثربخش صورت گرفته و از موازی کاری پرهیز شود.



لینک کوتاه خبر


جمعه، 07 بهمن 1401 - 22:27 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0