FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تلاش برای تحقق اهداف برنامه عدالت تعالی و بهره وری آموزش پزشکی


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 04 بهمن 1401 - 11:23

رئیس کشوری برنامه جامع عدالت تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد: این برنامه بنا دارد در راستای تحقق بهره وری، با توجه به منابع موجود به اهداف تعیین شده دست یابد.

برنامه،دكتر،كارگروه،كشوري،بهره،آموزش،وري،علوم،كلان،كيفيت،پزش ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، ششمین جلسه شورای کشوری برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی با حضور روسای ۷ کارگروه کشوری و تشریح عملکرد آنها برگزار شد.
دکتر محمدعلی محققی رئیس کارگروه کشوری اخلاق پزشکی، سلامت معنوی و تعهد حرفه‌ای ضمن تاکید بر تغییر شاخص‌های این کارگروه در سال ۱۴۰۲ گفت: باید شاخص ها به شاخص های محتوایی تغییر یابد.
سپس دکتر شهریاری به ارائه گزارش عملکرد کارگروه کشوری مرجعیت علمی و آینده نگاری پرداخت و خاطرنشان کرد: برنامه های مرجعیت علمی در ۴حوزه راهبردها و برنامه های عملیاتی، پروژه های مرجعیت علمی در دانشگاهها، هماهنگی با مرکز نصر جهت پیاده سازی برنامه ها و برگزاری همایش مرجعیت علمی و توانمندسازی‌ و نحوه‌پیاده‌سازی‌ مرجعیت‌علمی‌ در کشور در حال‌ پیگیری‌ است.
وی به بررسی اشکالات و ابهامات پیش رو در ۳ لایه دانشگاهی، وزارتی و کلان کشوری پرداخت و دکتر حسن زاده نایب رئیس کشوری برنامه جامع عدالت تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی خاطرنشان کرد این برنامه بنا دارد در راستای تحقق بهره وری، با توجه به منابع موجود به اهداف تعیین شده دست یابد.
در ادامه دکتر کوهپایه زاده رئیس کارگروه کشوری نظام اعتباربخشی و تدوین استانداردهای آموزشی یادآور شد: با توجه به افزایش ظرفیت‌ها و شرایط روانی و فرهنگی موجود در دانشگاه‌ها باید از اعتباربخشی به نحو احسن‌استفاده‌ کرد.
وی گفت: در راستای افزایش بهره وری و با کمک مرکز نصر و با ساماندهی ارزیابان، طرح اعتباربخشی با کیفیت بهتری ارائه خواهد شد و با همکاری دانشگاه ها شبکه اعتباربخشی کشوری راه اندازی می شود.
کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: اعتبار بخشی آموزشی و درمانی در بیمارستان ها به صورت پایلوت در حال انجام است و مزیت آن پاسخگویی بیمارستان ها در زمینه افت آموزشی دانشجویان است.
سپس دکتر رضایت رئیس کارگروه کشوری همگرایی در تعالی علوم و فناوری های پیشرفته از راه حل درهم‌تنیدگی علوم و فنون در راستای حل مشکلات و همگرایی علوم سخن گفت و یادآور شد: در حوزه علوم و فنون، همگرایی یک حوزه مستقل نیست و نیاز است تا با تربیت نیروی انسانی با کیفیت به حل مشکلات کشور پرداخت.
وی گفت: همگرایی باید زمینه ساز ایجاد زنجیره های ارزش شود و در همین راستا سیاست های کارگروه کشوری همگرایی، رهبری‌ و راهبری‌ با نگاه‌ به‌ افق‌هایی‌ همچون‌ مسئله‌محوری‌ است.
رضایت اضافه کرد: شاخص‌های برنامه ۱۴۰۲ تعریف و ماموریت های کلان مناطق در حال تهیه است لذا نیاز به تعیین نقاط تمرکز همگرایی و نیاز به هیئت علمی در حوزه های فناورانه احساس می شود.
دکتر متوسلی رئیس کارگروه مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی با تقسیم کیفیت به «کنترل» و «تضمین» گفت: تضمین کیفیت بر فرایند تمرکز دارد اما کنترل کیفیت بر محصول، متمرکز است.
وی گفت: مدیریت کیفیت در آموزش پزشکی یک چرخه مستمر و پیشرونده است و از این رو در کارگروه مدیریت، کیفیت نقشه راه از بالا به پایین طراحی شده است.
دکتر نیلوفر پیکری دبیر کارگروه بین‌المللی‌سازی نیز ضمن ارائه اهداف کلان سال ۱۴۰۱ به تشریح کارهای انجام شده در رابطه با توسعه برنامه Education Iran پرداخت و از توانمندسازی اعضای هیات علمی، مدیران و کارشناسان با برگزاری کارگاههایی در کلان مناطق ۷ و ۱۰ خبر داد و افزود: توسعه شبکه تبادلات علمی کشور و درخواست برای ارائه چالش‌های موجود در کلان مناطق به کارگروه کشوری انجام شده است.
وی گفت: بناست تا با برگزاری کارگاه های توانمندسازی، بهینه سازی برنامه ducation IranE، پیگیری اعتبار بخشی بین المللی، تدوین برنامه عملیاتی و ایجاد برنامه های آموزشی مشترک با دانشگاه‌های دنیا در آینده به اهداف بهره ورا نه در این کارگروه دست یابیم.
سپس دکتر اصغری دبیر پیشین شورای آموزش داروسازی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی را برنامه کل وزارت بهداشت معرفی کرد که اجرای آن به معاونت آموزشی سپرده شده و خاطرنشان کرد: لازم است تمام بخش‌های مختلف دانشگاه ها از جمله اعضای هیات علمی، تمامی معاونت ها و کل دانشگاه ها در این طرح فعال باشند.
دکتر سلام زاده از معاونت توسعه وزارت بهداشت نیز با بیان تعاریف و مفاهیم مرتبط با بهره‌وری به بیان روش ها و مدل های مرتبط با انجام و چگونگی افزایش بهره وری در دانشگاهها پرداخت.
در ادامه دکتر الوندی مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: تلاش شده با تدوین برنامه عملیاتی ۱۴۰۲ از دوگانگی‌ موجود در ۲ برنامه HOP و برنامه‌ عدالت، تعالی‌ و بهره‌وری‌ پیشگیری‌ شود.
وی افزود: تدوین برنامه ۱۴۰۲ با نگاهی به اسناد بالادستی است و تدوین برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش به گونه‌ای انجام شده که از مشکلات کشور پیشگیری کند.
دکتر خواجه آزاد نیز با اعلام سال ۱۴۰۱ به عنوان سال پایش عملکرد و معرفی سال ۱۴۰۲ به عنوان سال پایش بهره وری گفت: کارگروه‌های کشوری، شاخص‌های برنامه در راستای نشانگرهای ارتقاء بهره‌وری اعم از کاهش ظرفیت خالی آموزش، افزایش بهره‌وری منابع انسانی موجود در ارتقای کیفیت آموزش و خدمات سلامت، افزایش بهره‌وری سرمایه گذاری و کاهش بهای تمام شده آموزش و خدمات سلامت را تدوین خواهند کرد و کارگروه های کلان منطقه به تدوین برنامه عملیاتی دارای شناسنامه بهره وری خواهند پرداخت.
در پایان این جلسه دکتر قنبری از کلان منطقه ۱۰، دکتر خاکساری حداد از کلان منطقه ۸ و دکتر جلالی از کلان منطقه ۳، گزارش عملکرد خود در برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی را ارائه کردند و دکتر نیکو یمانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد ارائه شاخص به تنهایی برای پیشرفت برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش کافی نیست و بهتر است که تجارب موفق دانشگاه ها جهت الگوبرداری‌ به‌ دانشگاه‌های‎ دیگر انتقال‌ یابد.



لینک کوتاه خبر


سه شنبه، 04 بهمن 1401 - 14:22 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0