FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان راه اندازی می شود


 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 17 دی 1401 - 12:56

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از راه‌اندازی مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان در راستای پیوند علمی و مشورتی میان دانشگاهیان و دولتمردان خبر داد.

آموزش،علمي،دانشگاهيان،مؤسسه،تبيين،جهاد،آمار،وزارت،گزارش،عنوا ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از خرد جمعی دانشگاهیان در استقرار نظام تصمیم‌سازی دانش‌بنیان اطلاع از نقطه نظرات و قضاوت‌های خانواده بزرگ دانشگاهیان نسبت به جهت‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی و برنامه‌های وزارت علوم و رصد ژرف و شفاف مهم‌ترین چالش‌های حوزه آموزش عالی از مهم‌ترین اهداف ایجاد مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان به شمار می‌رود.
وی افزود: رئیس‌جمهور مکرراً از دانشگاه‌ها به عنوان «اتاق فکر دولت» یاد می‌کند و دانشگاهیان را برای ارائه راه‌حل و مشورت به دولتمردان به همکاری دعوت می‌کند و تحقق این امر مستلزم فراهم کردن زیرساخت و تعریف فرایند روشن و پایدار است.
و از سوی دیگر مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان مرجع رسمی آمار آموزش عالی داده‌های آمار ثبتی دانشگاهیان شامل استادان، دانشجویان و یاوران علمی را در اختیار دارد.
به این ترتیب راه‌اندازی مرکز سنجش نگرش دانشگاهیان در مؤسسه اقدام عملیاتی در راستای پیوند علمی و مشورتی میان دانشگاهیان و دولتمردان و ایفای نقش «اتاق فکر دولت» خواهد بود.
رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با اشاره به نخستین مطالعه انجام شده در این زمینه گفت: حسب نظر ریاست جمهور موضوع رضایتمندی شغلی اعضاء هیأت علمی و مهم‌ترین دغدغه‌های آنها در قالب یک پیمایش علمی انجام گرفت و نتایج آن تحلیل و در قالب گزارش تحلیلی از طریق مقام عالی وزارت در اختیار رئیس‌جمهور قرار گرفت.
بانک آمار آموزش عالی در خدمت جهاد تبیین دستاوردهای علمی انقلاب
طاهری نیا در ادامه سخنان خود به بحث جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین عرصه تقابل روایت‌هاست و در این میدان دشمن همواره در پی وارونه کردن حقایق و ارائه روایت‌های غیرواقعی است از این رو رهبر معظم انقلاب مکرراً و موکداً بر ضرورت جهاد تبیین به عنوان مسئولیت مهم و همگانی تأکید می‌نمایند.
وی افزود: در همین راستا مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی به عنوان مرجع رسمی آمار آموزش عالی به واسطه برخورداری از آمار ثبتی مبنا در حوزه آموزش عالی اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها با انجام مطالعه تطبیقی و روند طولی تحولات آموزش عالی سلسله گزارش‌های تک صفحه‌ای و تک محوری تحت عنوان گزارش‌های جهاد تبیین علمی منتشر می‌کند.
طاهری‌نیا با اشاره به گزارش‌هایی که تاکنون از طریق مؤسسه تهیه و منتشر شده است به گزارش وضعیت و نسبت جمعیت دانشجوی دختر به کل دانشجویان از ابتدای انقلاب اسلامی، نسبت اعضاء هیأت علمی زن به کل اعضای هیات علمی از ابتدای انقلاب اسلامی، دستاوردهای مرتبط با استقرار عدالت آموزشی در کشور اشاره کرد.
طاهری‌نیا در پایان این گزارش از رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری خواست تا از محتوای گزارش‌های جهاد تبیین که از سوی مؤسسه تهیه و منتشر می‌شود برای گزارش به افکار عمومی استفاده کنند.



لینک کوتاه خبر


شنبه، 17 دی 1401 - 23:53 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0