FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


استقبال اعضای هیات علمی دانشگاه ها از فرصت مطالعاتی در صنعت


 مهر | دین و اندیشه | جمعه، 16 دی 1401 - 15:23

وزیر صنعت، معدن و تجارت به فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت اشاره کرد و گفت: ۲۷ نفر از اعضای هیات علمی از فرصت مطالعاتی در صنعت استقبال کردند.

صنعت،كسب،فناوري،علمي،توليد،درصد،كارها،شغلي،علم،فاطمي،مطالعات ...


به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی‌امین، در اجلاس دو روزه رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی پژوهشی و فناوری گفت: وضعیت تولید بسیار مناسب است.
بر اساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در ۶ ماه اول سال جاری ۳.۳ درصد بوده و این رشد در بخش صنعت و معدن به ۴.۹ درصد رسیده است که رشد این بخش به دلیل اشتغال‌زایی مهم است همچنین این رشد در سال‌های گذشته به ترتیب ۳‌.۵، ۱.۹ و منفی بوده است.
وی ادامه داد: صادرات با ۱۹ درصد افزایش تا ۱۰ دی به ۴۲ میلیارد دلار و واردات با ۱۴ درصد افزایش به ۴۳ میلیارد دلار رسیده است.
وی در این اجلاس در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات ۱۵ درصد افزایش یافته و رکود ۸ سال گذشته شکسته شده است.
فاطمی امین به طرح این سوال پرداخت که چرا این پیشرفت‌ها در زندگی مردم محسوب نیست و پاسخ داد: دلیل این امر تورم است.
جبهه تولید خوب پیش می‌رود و با هم افزایی بین کسب و کارها باید این روند را تقویت کنیم.
وی دو هدف عمده وزارت صمت را اقتدار بین المللی و بهبود زندگی مردم دانست و افزود: اقتدار بین المللی در ۴ بعد مشخص می‌شود در بعد اقتصادی یکی از معیارها صادرات کالای پیچیده است که بر اساس آن شاخصی به نام پیچیدگی معرفی می‌شود این شاخص یعنی محصولی صادر کنیم که کشورهای کمتری تولید کنند و محصولی وارد کنیم که کشورهای زیادی تولید می‌کنند.
وی گفت: رسیدن به چنین جایگاهی، نشان دهنده قدرت اقتصادی و دانشی بودن کشور است.
جامعه دانشی، جامعه‌ای است که توانسته کسب و کارهایی شکل دهد و محصولاتی درست کند که جوامع دیگر تولید نمی‌کنند.
وزیر صمت کارکردهای مراکز علمی را ارتقا و پیشبرد علم و فناوری و تربیت سرمایه انسانی دانست و گفت: بدون ارتباط با کسب و کارها این دو هدف محقق نمی‌شود.
این نیاز دوطرفه است.
وی به فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت اشاره کرد و گفت: ۲۷ نفر از اعضای هیأت علمی از فرصت مطالعاتی در صنعت استقبال کردند، بازدیدهای استادان و دانشجویان از صنایع و بنگاه‌های بزرگ نیز در شناخت مردم از وضعیت صنعت بسیار مهم است.
وی با اشاره به سامانه‌هایی مانند سامانه ONet در آمریکا گفت: این سامانه‌ها ویژگی‌های شغلی و فرعی را دسته بندی می‌کند، همچنین مشخص می‌کند در هر رشته شغلی چند نفر شاغل هستند، دستمزد چقدر است و چه مهارت‌هایی نیاز دارد.
فاطمی امین تاکید کرد: امروز واحدهای تولیدی حتی در مرحله ورشکستگی با چالش جذب نیروی انسانی مناسب روبرو هستند.
بنابراین سامانه‌هایی مشابه با ONet اطلاعات شغلی فرصت‌های شغلی را ارائه می‌دهند و از این طریق به بنگاه‌ها کمک و همچنین داده لازم را هم برای آموزش عالی فراهم می‌کنند تا متناسب با نیازهای صنعت، سرفصل‌های آموزش را تغییر دهند.
وی با تاکید بر اهمیت رتبه بندی دانشگاه‌ها گفت: رتبه بندی کیو اس/ QS بر اساس ارزیابی کارفرمایان کسب و کارها، دانشگاه‌ها را رتبه بندی می‌کند.
یعنی از صاحب یک کسب و کار می پرسد دانش آموخته دانشگاهی چقدر در توسعه کسب و کارها مفید بوده است‌.
وزیر صمت همچنین با اشاره به اهمیت رشته‌های تحصیلی و تخصصی تاکید کرد: در حوزه تخصصی و تحصیلی پیشرفت‌های خوبی داریم ولی در حوزه علم و فناوری حکمرانی به شدت عقب هستیم و همین باعث خلأ پیشرفت کشور شده است.
استعداد و توانمندی زیادی در زمینه تنوع علم و فناوری داریم و در همه این زمینه‌های علم و فناوری نیروی انسانی توانمندی داریم.
فاطمی امین خاطرنشان کرد: فرصت مطالعاتی در صنعت باعث می‌شود اعضای هیأت علمی نه فقط با مشخصات آن صنعت آشنا شوند بلکه با سیاستگذاری و حکمرانی آن حوزه نیز آشنا شوند.



لینک کوتاه خبر


جمعه، 16 دی 1401 - 18:56 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0