FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


جزییات ضوابط اعطای «پایه های تشویقی» به اساتید


 مهر | دین و اندیشه | جمعه، 09 دی 1401 - 09:34

انجام ۴۰ ساعت خدمت و تمام وقت بودن عضو هیات علمی از ضوابط اعطای پایه های تشویقی به اعضا به شمار می رود و همچنین امکان اعطای پایه تشویقی در زمان مرخصی زایمان وجود دارد.

پايه،تشويقي،علمي،عضو،مؤسسه،هيات،اعطاي،خدمت،اعطا،شاخص،علوم،نا ...


به گزارش خبرنگار مهر، ارتقای پیوسته کیفیت آموزشی، پژوهشی، فناوری، نـوآوری، تکریم پژوهشگران و فناوران برجسته، ترغیب و تشویق اعضـای هیئـت علمـی از برنامـه های راهبـردی وزارت علوم در دولت سیزدهم به شمار می رود؛ در همین راستا در دوره جدید بازنگری در بخشی از آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی (اعطای پایه های تشویقی به اعضا) صورت گرفته و این بازنگری ها و اصلاحات با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب و پنج اولویت وزارت علوم یعنی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی، شاگردپروری و تولید ثروت از دانش انجام شده است.
در دوره جدید پایه های تشویقی به ۶۰ پایه ارتقا یافته که اخیرا در هیات دولت نیز به تصویب رسیده است؛ محمد علی زلفی گل وزیر علوم در این باره توضیح داد و گفت: با حمایت معاون علمی ریاست جمهوری، افزایش پایه های تشویقی در هیات دولت مصوب شد تا مراحل قانونی آن مشکلی نداشته باشد.
بخش‌های عمده‌ای از پایه های تشویقی را به تحقیقات نیاز محور و شاخص های فناورانه اختصاص دادیم.
در اصلاحیه ماده ۵۳ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی، بیشترین امتیاز برای اعطای پایه های تشویقی به پژوهش‌های کاربردی، ارتباط با صنعت و تأسیس شرکت دانش بنیان اختصاص داده شده است.
این پایه ها براساس فعالیت های شاخص آموزشی، فرهنگی و ترویج علم، بروندادها، پژوهش های شاخص بنیادی و همکاری های علمی بین المللی، بروندادها و پژوهش های شاخص کاربردی و توسعه ای، بروندادها و فعالیت های شاخص فناورانه و نوآورانه، مرجعیت علمی و مدیریت اجرایی و نشریه های علمی به اعضای هیات علمی اعطا می شود.
این پایه ها به عضو پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی شاغل در مؤسسه و یا عضو مامور به خدمت در سایر دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی یـا دسـتگاه های اجرایـی دارای مجوز از مراجع ذیصالح، بر اسـاس فعالیت‌هـای شـاخص علمـی، آموزشـی، پژوهشـی، فناوری، فرهنگی، هنری و ...
اعطا خواهد شد.
لزوم انجام ۴۰ ساعت خدمت و تمام وقت بودن عضو هیات علمی
در آیین نامه جدید ضوابط کلی اعطای پایه های تشویقی به اعضای هیات علمی تشریح شده است؛ یکی از شروط لازم برای دریافت پایه های تشویقی، انجام ۴۰ ساعت خدمت در هفته و تمام وقت بـودن عضـو، انجـام وظـایف آموزشـی و پژوهشی موظف تعیین شده و دریافت پایه استحقاقی سالیانه به شمار می رود.
ضابطه دیگر این است که ماموریت عضو «مامور به خدمت» در سایر دانشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی یا دستگاه های اجرایی با حفظ وظایف آموزشـی و پژوهشـی و اخـذ مجـوز از مراجع ذیصالح انجام شده باشد.
همچنین شرط بهره مندی عضو از هر پایه تشویقی، داشتن صفحه خانگی حاوی کارنامه الکترونیکـی بروندادهای (دستاورد) روزآمد در وبگاه مؤسسه، درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانـا) و بین المللـی است.
مؤسسه موظف است شرط داشتن صفحه خانگی موضوع این بند را به اعضا ابلاغ کند.
شرط دادن پایه به افراد در آستانه بازنشستگی
به عضوی که در ۲ سال منتهی به سن بازنشستگی مصوّب با لحاظ مرتبة علمی است در صورت احراز شرایط لازم، بدون رعایت تعداد سقف سالیانه، تمامی پایه های بندهای مختلف این دستورالعمل اعطا خواهد شد.
براساس ضوابط مندرج در این آیین نامه، برای رساله و یا پایان نامه های دارای بیش از یـک اسـتاد راهنمـا، سـهم هـر یـک لحـاظ می شود.
سایر پایه‌های استحقاقی از جمله پایه های ترفیع سالیانه، ایثارگری، خدمت سربازی، بورسیه به قوت خود باقی است و مشمول این دستورالعمل نمی شود.
به منظور تقویت ارتباط حوزه علمیه و مؤسسـه، امتیازهای حاصل از برونـدادهای مشـترک بین حوزویان و اعضای مؤسسه، با تایید شورای پژوهشـی و فنـاوری مؤسسـه وابسته به وزارت علوم، بـا ضـریب ۱/۲۵ اعمال می شوند.
امکان اعطای پایه تشویقی در زمان مرخصی زایمان
در این آیین نامه همچنین تاکید شده است که به عضو هیات علمی در ایام «تعلیق»، «آماده به خدمت»، «مرخصی بدون حقوق»، «انفصال موقـت»، «مرخصـی اسـتعلاجی»، «ماموریت آموزشی» و «ماموریت به خدمت بدون حفظ وظـایف آموزشـی و پژوهشـی» پایـه تشویقی تعلق نمیگیرد.
از سوی دیگر امکان اعطای پایه تشویقی به عضو (زن) در مدت مرخصی زایمان، مشـروط به احراز شرایط مندرج در این دستورالعمل، امکان‌پذیر است.
برای رشته های علوم انسانی و هنر، امتیاز مقاله های منتشرشده در نشریه های علمی داخلی معتبر نمایه شده در پایگاه های اطلاعات علمی "اسکوپوس" و یا "واس" با یـک رتبـه ارتقـای Q (چارک) درنظر گرفته می شوند.
امتیاز مقاله های چارک اول (Q۱) برای رشته های علوم انسانی و هنر با ضـریب ۲ در نظر گرفته می شود.
به دستاوردها و بروندادهای اساتید براساس شاخص های علم سنجی (ضـریب تـاثیر و کیفیـت علمـی و فنـاوری) امتیاز تعلق می گیرد.
سالیانه حداکثر ۲ پایه به اساتید تعلق می گیرد
سقف پایه های تشویقی قابل اعطا به هر عضو به استثنای پایه تشویقی مربوط به «جـایزة بین المللی مصطفی "ص"» و «استاد ممتاز» در طول یک سال، دو پایه تشویقی است و صرفا پایه های در نظر گرفته شده جایزه بین المللی مصطفی ص و استاد ممتاز، به صورت یکجا اعطا میشود.
فرایند بررسی و تایید اعطای پایه های تشویقی
تقاضای پایه تشویقی عضو به همراه مستندات و تاییدیه های لازم از سوی کمیته ترفیـع یـا منتخب دانشکده و یا پژوهشکده بررسی و به همراه تاییدیه های مورد نیاز به کمیته ترفیعات مؤسسه ارسال می شود و پایـه تشـویقی پس از تایید کمیته مذکور و تصویب هیئت ممیزه مؤسسه اعطا می شود.
مؤسسه (دانشگاه و یا موسسه پژوهشی و فناوری) مکلف است حداکثر ظرف ۶ ماه بعد از ثبت درخواست پایه تشویقی از سوی عضـو، نتیجـه را بـه متقاضـی اعلام کند.
مؤسسه همچنین موظف است براساس معیارهای بیان شده در این دستورالعمل نسبت به اعطای امتیازها اقدام و در صورت عدم موافقت، دلایل آن را کتباً به عضو هیئت علمی متقاضی ارائـه کند.
امکان درخواست تجدید نظر در صورت مخالفت با اعطای پایه
در صورت منفی بودن رأی هیئت ممیزه، عضو هیات علمی حق دارد ظرف حداکثر یک ماه پس از اعلام نتیجه، درخواست تجدید نظر خود را به کمیته ترفیعات تسلیم کند.
مؤسسـه موظف است ظـرف سه ماه درخواست مزبور را رسیدگی و نظر قطعی خود را اعلام کند.



لینک کوتاه خبر


جمعه، 09 دی 1401 - 23:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0