FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


آیه ای که حجت را بر ۸ میلیارد جمعیت جهان تمام کرد


مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 04 دی 1401 - 09:54

استاد حوزه علمیه گفت: هر عمل مثبت و مفیدی که بر اساس عمل به دستور الهی باشد چه برای پروردگار و چه برای مخلوقات الهی صورت بپذیرد عبادت محسوب می‌شود.

 


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه همزمان با ایام فاطمیه در حسینیه همدانی‌ها به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: هر عمل مثبت و مفیدی که بر اساس عمل به دستور الهی باشد چه برای پروردگار و چه برای مخلوقات الهی صورت بپذیرد عبادت محسوب می‌شود.
وی افزود: عبادت زحمتی است که خداوند برای انجام آن پاداش مقرر فرموده است و قرآن کریم می‌فرماید اعمال انسان عمل کننده را ضایع و تباه نمی‌کنیم، بدون اجر و پاداش نمی‌گذاریم، حتی اگر این عمل خدمت رسانی به یک حیوان درمانده و گرسنه باشد.
در این زمینه روایات و داستان‌های پندآموز بسیاری از سیره خوبان و بدان نقل شده است.
انصاریان با استناد به سوره توبه گفت: خداوند در سوره توبه می‌فرماید در زندگی چیزی از سختی و آسایش به انسان نمی‌رسد مگر آنکه خداوند در تقدیر افراد قرار داده باشد همچنین می‌فرماید آن کسی که این رقم را می‌زند همه‌کاره و مولای شما انسان‌ها است.
انسان‌های بسیاری در مواجهه با ابتلائات همواره بیان می‌کنند ما راضی به رضای الهی هستیم و این عادت بسیار زیبایی است.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان اگر اعمال خیر خود را برای کسب رضای الهی انجام دهد این اعمال به قبولی نزدیک تر می‌شود و مزد و پاداش بیشتری دریافت می‌کند و قطعاً ظهور این مزد در دنیا بسیار گسترده‌تر می‌شود.
وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره بقره گفت: بعد جالب این آیه این است که خداوند در این آیه تنها مردم مؤمن و مسلمان و یا افراد مقرب را مورد خطاب قرار نمی‌دهد بلکه همه انسان‌ها را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید ای مردم، بپرستید خدایی را که آفریننده شما و پیشینیان شماست، باشد که پارسا و منزّه شوید؛ اگر همین آیه را بخواهیم در ظرف زمان و مکان تعبیر کنیم خطاب پروردگار به ۸ میلیارد انسانی است که امروزه در اقصی نقاط جهان زندگی می‌کنند.
انصاریان ادامه داد: این آیه جنبه پاکسازی دارد، اندک هستند افرادی که کلام الهی را گوش کنند و عامل به آن باشند.
پروردگار با همین یک آیه حجت را بر ۸ میلیارد جمعیت جهان تمام کرد.
گاهی اوقات سکوت عبادت است و گاهی اوقات سخن گفتن عبادت محسوب می‌شود، گاهی اوقات نگاه کردن عبادت و بعضی مواقع نگاه نکردن عبادت به حساب می‌آید بنابراین سفره عبادت کردن گسترده و دریایی بی کران است اما با این حال تعداد عبادت کنندگان اندک هستند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه افعال بسیاری وجود دارد که انسان با انجام آن می‌تواند عبادت کند، عنوان کرد: پروردگار با این آیه می‌خواهد جامعه جهانی را پاک سازی کند تا درهای بهشت برای همه اهل دنیا باز باشد.
رب در این آیه به معنای مالک بوده و عالم هستی تنها یک مالک دارد و آن پروردگار است هر کسی که در این عالم ملکی دارد ملکیتش مجازی و ناپایدار است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: پروردگار می‌توانست انسان را خلق نکند اما او را آفرید تا به رشد، کمال و کرامت برسد.
خداوند در روز قیامت خود پذیرای انسان‌های مؤمن در بهشت است و مهماندار بهشتیان حضرت حق خواهد بود.
پول پرستی، قدرت پرستی، مقام پرستی، بت پرستی و صندلی پرستی خلاف حکمت و فلسفه عبادت است.
آدمی به واسطه عبادت پروردگار می‌تواند ظاهر و باطن خود را از معصیت، فساد، تجاوز و....
پاک نگاه دارد.

 

عبادت،آيه،پروردگار،پرستي،الهي،خداوند،انسان،عمل،انصاريان،پادا ...


لینک کوتاه خبر


دوشنبه، 05 دی 1401 - 00:11 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0