FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نحوه پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی پزشکی اعلام شد


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 28 آذر 1401 - 13:56

نحوه پذیرش دستیار رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی در چهلمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی اعلام شد.

 


به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی در رشته های مصوب در ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار خواهد شد.
داوطلبان واجد شرایط در چهلمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی می توانند تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir و با توجه به رشته تخصصی پیش نیاز و در نظر گرفتن وضعیت شرکت در آزمون (آزاد، بومی و یا رزمنده) صرفاً یکی از رشته های فوق تخصصی را انتخاب و بر اساس مفاد راهنما ثبت نام کنند.
آزمون مرحله کتبی: با تاکید بر منابع آزمون اعلام شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir جهت کلیه رشته های فوق تخصصی که دارای رفرانس مشابه هستند(با توجه به رشته پیش نیاز در هر گروه آموزشی) صرفاً یک دفترچه سئوال به تفکیک گروه های آموزشی تهیه و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.
با توجه به رشته انتخابی داوطلب، سئوالات اختصاصی رشته فوق تخصصی مربوطه در مقایسه با سایر سئوالات دفترچه آزمون دارای ضریب به شرح زیر خواهد بود:
گروه آموزشی رشته های فوق تخصصی ضریب سئوالات اختصاصی با رشته پیش نیاز کودکان روماتولوژی کودکان، ریه کودکان، مغز و اعصاب کودکان، کلیه کودکان، قلب کودکان، گوارش کودکان، خون و سرطان کودکان، طب نوزادی و پیرامون تولد، عفونی کودکان، غدد درون ریز و متابولیسم کودکان ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مربوطه مساوی ۴ است با رشته پیش نیاز بیماری های داخلی بیماری های ریه، بیماری های قلب و عروق، خون و سرطان بالغین، روماتولوژی، غدد درون ریز و متابولیسم بالغین، گوارش و کبد بالغین، نفرولوژی، عفونی ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مساوی ۳ است با رشته پیش نیاز جراحی عمومی جراحی کودکان، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، جراحی قفسه صدری، جراحی قلب و عروق ، جراحی عروق ضریب سئوالات اختصاصی در رشته فوق تخصصی مساوی ۲ است
تعداد سئوالات اختصاصی تمامی رشته های فوق تخصصی در دفترچه سئوالات هر گروه آموزشی به صورت مساوی است.
رشته های آلرژی و ایمونولوژی بالینی، مراقبت های ویژه و روانپزشکی کودک و نوجوان با توجه به رفرانس اعلامی هرکدام به طور مجزا دارای دفترچه سئوالات با ضریب یکسان در تمامی سئوالات خواهند بود.
آزمون شفاهی: کلیه داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی تراز شده را کسب کند با رعایت کلیه مصوبات و مقررات مجاز به شرکت در آزمون شفاهی همین دوره هستند.
آزمون شفاهی در کلیه رشته های فوق تخصصی به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های PMP و OSCE و مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود با رعایت سایر مقررات در هر رشته برگزار می شود.
نحوه پذرش در چهلمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی
در این دوره از آزمون کلیه شرکت کنندگان اعم از مشمولین استفاده از مزایا سهمیه رزمندگان و ایثارگران، مشمولین پذیرش براساس شیوه نامه پذرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و سایر متقاضان پذرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتب موفق به کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده آزمون مربوطه شده اند و با شرکت در آزمون شفاهی از بالاترین نمره کل تراز شده با رعایت مقررات آزمون و مندرجات دستورالعمل مورد پذرش قرار خواهند گرفت.
جهت شرکت در مراحل پذرش، هر داوطلب علاوه بر کسب حد نصاب ۶۰ درصد نمره تراز شده مرحله کتبی، ملزم به کسب ۶۰ درصد نمره کل تراز شده آزمون هم است.
نمره مکتسبه در مرحله شفاهی، صرفا در صورت کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده داوطلب در مرحله کتبی قابل محاسبه خواهد بود.
پذیرش و تعیین محل آموزش
متقاضیان تحصیل در رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی براساس نمره کل تراز شده مکتسبه داوطلبان آزمون پذرش مربوطه از بالاترن نمره کل تراز شده (براساس دو سوم آزمون کتبی و یک سوم آزمون شفاهی) صورت می گیرد.
تبصره ۱: در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی از بین داوطلبان آزاد که نمره کل تراز شده مکتسبه آنها با یکدیگر برابر باشد، فردی که نمره آزمون کتبی و بالاتر باشد، در اولویت خواهد بود و در صورت مساوی بودن نمره آزمون کتبی تراز شده مربوطه، نمره کل آزمون دانشنامه تخصصی، ملاک پذیرش قرار خواهد گرفت.
تبصره ۲: در مواردی که تعداد شرکت کنندگان در آزمون کتبی کمتر از کل ظرفیت اعلام شده در هر رشته باشد محل آموزش دستیاران پذیرفته شده توسط هیات ممتحنه مربوطه تعیین و توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با رعایت سایر مقررات اعلام می شود.
دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی هیچگونه مسئولیتی در قبال صدور احکام مأموریت آموزشی و سایر مسائل اداری مرتبط با افراد پذیرفته شده در این دوره از آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی بر عهده نخواهد داشت.
پذیرفته شدگان ملزم به اجرا مفاد قانون در زمینه تعهدات محضری مندرج در دستورالعمل خواهند بود.
داوطلب پذیرفته شده موظف به تکمیل و ارائه فرم هیات مرکزی گزینش به همراه دیگر مدارک لازم جهت شروع دوره به دانشگاه محل آموزش خود است.
(به غیر از اعضای هیات علمی رسمی آزمایشی یا قطعی).
تعهدات پذیرفته شدگان در رشته های فوق تخصصی بالینی پزشکی
الف) تمام پذرفته شدگان آزمون پذرش دستیار فوق تخصصی به صورت آزاد و یا مشمولین پذیرش با استفاده از سهمیه ایثارگران (به غیر از مشمولان قانون برقراری عدالت آموزشی) ملزم به سپردن تعهد محضری عام به میزان برابر مدت تحصیل به نفع وزارت بهداشت هستند، تعهدنامه باید حداکثر تا ۳۰ مهر ۱۴۰۲ تحویل دانشگاه محل آموزش شود.
توجه: جانبازانی که مستخدم دستگاه های اجرایی هستند و با استفاده از ماموریت آموزشی در دوره های دستیاری پذیرفته می شوند از تودیع سند تعهد محضری معاف هستند و لکن این معافت مانع از انجام سایر تعهدات از جمله تعهدات موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی و قانون تأمین امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی (آموزش رایگان) نمی شود.
ب) کارکنان رسمی سایر وزارتخانه ها، سازمانها و یا نهادها که با ماموریت آموزشی و یا مرخصی بدون حقوق بصورت داوطلب آزاد در آزمون شرکت کرده و مورد پذیرش قرار می گیرند.
در صورت پذیرش ملزم به سپردن تعهد محضر خدمت خاص به میزان برابر مدت آموزش به محل استخدام خود هستند.
این موضوع نافی انجام باقیمانده تعهدات ماموریت آموزشی اخذ شده نخواهد بود.
ج) مستخدمین و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ملزم به سپردن تعهد محضر به میزان برابر طول دوره آموزشی مصوب به دانشگاه محل استخدام خود هستند.
این موضوع نافی انجام باقیمانده تعهدات ماموریت آموزشی اخذ شده نخواهد بود.
د) سند تعهد محضری خدمت پذیرفته شدگان (با در نظر گرفتن شرایط پذیرش) مطابق مقررات باید در بدو شروع به آموزش به دانشگاه محل تحصیل ارائه شد.
از آموزش افرادی که سند تعهد محضر را در موعد مقرر ارائه نکنند جلوگیری به عمل خواهد آمد.
هـ) تمام پذیرفته شدگان در قالب سهمیه بومی مناطق محروم موضوع قانون برقراری عدالت آموزشی، ملزم به سپردن تعهد محضری به میزان سه برابر مدت آموزش، به منظور ارائه خدمت در مناطق محروم تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مربوطه (محل تعهد) هستند.

 

آزمون،رشته،تخصصي،نمره،آموزشي،آموزش،پذيرش،كودكان،تراز،سئوالات ...

 


دوشنبه، 28 آذر 1401 - 22:33 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0