FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برگزاری کارگاه های آموزش ویرایش کتاب کودک


 تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 26 آذر 1401 - 21:41

هدف از برگزاری کارگاه عملی ویراستاری تخصصی متون کودکانه این است که فراگیران در پایان کارگاه بتوانند در مقام ویراستار، متون کودکان را ویرایش کنند و بخشی از نیازهای جامعه ناشران کتاب کودک را پاسخگو باشند.

ويرايش،دوره،كودك،چگونگي،متنهاي،عملي،ويراستاري،كارگاه،نظري،فر ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، انجمن ناشران کودک و نوجوان اقدام به برگزاری جلسات نظری و کارگاه‌های عملی ویراستاری تخصصی متون کودکانه کرده است.
این دوره که برای اولین بار برگزار می‌شود شامل 6 جلسه کارگاه‌های نظری تدریس ویراستاری کتاب‌های کودک بود که توسط مهدی حجرانی، نویسنده و ویراستار تدریس شد.
از سه شنبه هفته گذشته نیز کارگاههای عملی این دوره آغاز به کار کرده است که در دو جلسه دو ساعته سه شنبه‌ها ازساعت 15 تا 17 و از 17 تا 19 برگزار می‌شود.
در تمام این کارگاه‌های عملی، ویراستاری کتاب کودک توسط شهرام رجب زاده به همراه یک استاد مدعو دیگر تدریس می‌شود.
از این کارگاه‌های ویراستاری کتاب کودک تا کنون یک جلسه تشکیل شده و پنج جلسه دیگر آن باقی مانده است.
چگونگی ویرایش متن‌های شعری، چگونگی ویرایش متنهای تصویر دار، چگونگی ویرایش متنهای داستانی (کودک)، چگونگی ویرایش متنهای داستانی نوجوان، چگونگی ویرایش متنهای ترجمه‌ای، چگونگی ویرایش متن‌های دو رگه، چگونگی ویرایش متنهای غیر تخیلی، چگونگی ویرایش متنهای داستان خردسال و چگونگی ویرایش متنهای داستان کودکان عنوان کارگاه‌هایی است که شرکت کنندگان به صورت عملی و توسط استادان می‌آموزند که چگونه کتاب‌های کودک را ویراستاری کنند.
هدف از برگزاری این کارگاه این است که فراگیران در پایان کارگاه بتوانند در مقام ویراستار، متون کودکان را ویرایش کنند و بخشی از نیازهای جامعه ناشران کتاب کودک را پاسخگو باشند.
پیش نیاز این کارگاه تخصصی آشنایی با ارکان ادبیات کودک و نوجوان بر اساس متن درسی است که بخش نظری را شامل می‌شود در بخش دوم (عملی) متونی انتخاب و در فرآیندی مشارکتی ویرایش می‌شود.
مهدی حجوانی، محمد گودرزی دهریزی، محسن هجری، سودابه شکرالله زاده، شهین نعمت زاده، علیرضا کرمانی، علی اصغر سیدآبادی، مریم جلالی، فریدون عموزاده خلیلی، آتوسا صالحی، سحر ترهنده مدرسان این دوره هستند و مخاطبان این دوره ویراستاران، نویسندگان، مترجمان وعلاقه مندان به حوزه ادبیات کودک هستند.
شرط ورود به بخش عملی موفقیت در آزمون بخش نظری یا موفقیت در آزمون ورودی بخش عملی خواهد بود و در پایان هر بخش گواهینامه حضور به فراگیران اعطا خواهد شد.
مریم بیرقی مدیر انتشارات گیسا و مسئول اجرایی دوره در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره این دوره گفت: در این مرحله موضوعی که خیلی برای ما مهم است تربیت نیروی متخصص در بازار کار نشر است که واقعاً کمبود آن بسیار مشهود است و می‌توان گفت ویراستار متخصص متون کودکانه به اندازه تعداد انگشتان دست هم نداریم.
وی افزود: امیدواریم در این دوره بتوانیم از بین فراگیران با تلاش و مستعد نیروهای کار ماهر را به بازار نشر معرفی کنیم.
در این راستا قرار است گواهینامه تسلط به ویرایش متون کودکانه به فراگیران ممتاز اعطا شود.
مدیر نشر گیسا اظهار داشت: ما سعی کردیم از تمام استادان استفاده کنیم تا هم کار آفرینی می‌شود و هم به نیاز ناشران کودک و نوجوان پاسخ دهیم.
این دوره در آینده باز هم تکرار می‌شود و در تلاش هستیم امکان استفاده از این دوره را برای مشتاقان و داوطلبان شهرستانی نیز فراهم کنیم.
وی افزود: ما این امکان را فراهم کرده بودیم که کسانی که دوره نظری را شرکت نکرده بودند بتوانند با مصاحبه در کارگاه شرکت کنند.
برای دوره بعدی نیز برنامه ریزی می‌کنیم که کارگاه را به صورت آن لاین برای علاقه مندان ساکن شهرستان برگزار کنیم.
انتهای پیام/


 


شنبه، 26 آذر 1401 - 23:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0