FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دانش آموزان در هفته پژوهش می توانند از دانشگاه‌ها بازدید کنند


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 20 آذر 1401 - 19:20

رئیس ستاد ملی پژوهش و فناوری گفت: امسال تلاش کردیم دانش‌آموزان و والدینشان بازدیدی از دانشگاه‌ها داشته باشند و در برخی استان‌ها استقبال خوبی از این طرح شد.

فناوري،پژوهش،علم،كشور،مقالات،مراحل،بازار،توليد،زنجيره،مقاله، ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، پیمان صالحی در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش‌آموزی که امروز یک‌شنبه (۲۰ آذرماه) در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به نامگذاری سال، توجه به پژوهش و فناوری در کشور بیشتر شده است و در همین راستا، شعار پژوهش و فناوری؛ پیشران تولید دانش بنیان اشتغال آفرین در هفته پژوهش و فناوری امسال مد نظر قرار گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و رئیس ستاد ملی پژوهش و فناوری به ارائه گزارش دستاوردهای کشور در حوزه پژوهش و فناوری در سازمان کنفرانس اسلامی در پاکستان اشاره کرد و گفت: ما رتبه اول در پژوهش و فناوری کشورهای جهان اسلام داریم و با فاصله بسیار از دیگر کشورها قرار داریم.
کشور ما علی‌رغم کمبودهای گسترده، دستاوردهای بسیار زیادی داشته است.
صالحی با بیان اینکه بزرگترین نمایشگاه پژوهش و فناوری در تاریخ کشور در حال برگزاری است، گفت: پیشنهاد میکنم آموزش‌وپروش در سال‌های آینده حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته باشد.
وی افزود: امسال ما تلاش کردیم با آموزش و پرورش استان‌ها دانش‌آموزان و والدینشان بازدیدی از دانشگاه‌ها داشته باشند و در برخی استان‌ها استقبال خوبی از این طرح شد.
ما درخواست داریم این اتفاق محدود به هفته پژوهش نباشد و به طور مستمر دانش‌آموزان و والدینشان در طول سال این بازدید را داشته باشند.
معاون پژوهشی وزیر علوم ضمن اشاره به برخی انتقاداتی که نسبت به مقالات می‌شود، گفت: بسیاری از افراد عنوان می‌کنند این مقالات به چه دردی می‌خورد؟
و این مقالات کدام مشکلی را از کشوری را حل کرده است؟
در صورتی که باید توجه داشت مقاله تا به حل مشکل برسد، باید مسیری را طی کند.
در هیچ کشوری مقاله به تنهایی مشکلی را حل نکرده، ولی پایه‌ای برای حل مشکلات شده است.
وی با ذکر مثالی به زنجیره ارزش کشاورزی از مرحله بذر و سم و کود تا برداشت و عرضه به بازار اشاره کرد و گفت: این زنجیره پیوسته است و نمیتوان بدون این زنجیره، محصولی به بازار ارائه کرد.
در حوزه تحقیقات نیز زنجیره ارزش علم و فناوری وجود دارد که به آن سطوح آمادگی فناوری گفته می‌شود و ۹ مرحله دارد و این روند رساندن ایده به بازار است.
رییس ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: نوآوری در جهان؛ تبدیل ایده به محصول و رساندن به بازار است و برای رسیدن به این مرحله مسیر را طی کرد.
پس تحقیقات بنیادی مراحل اولیه است و هیچ تجاری‌سازی انجام نمی‌شود به جز این‌که مراحل اولیه را گذرانده باشد.
وی به ۷۸ هزار مقاله علمی منتشر شده ایران و جایگاه ۱۵ کشور در تولید علم و رتبه استنادی کشور گفت: ما یک درصد علم جهان را داریم و ۲ درصد علم جهان را تولید می‌کنیم که و ۳۵ درصد مقالات ما همکار خارجی دارند؛ پس چرا این دستاوردها سر سفره ما احساس نمی‌شود؟
ما مراحل اولیه را طی کرده‌ایم و نیاز داریم به مراحل بالاتر نیز برسیم.
صالحی تاکید کرد: ما به نهادهای حدواسط نیاز داریم که یافته‌های ما را به جامعه و بازار برسانند و این نهادهای حد واسط پارک‌های علم و فناوری هستند.
وی افزود: در پاکستان به تازگی اولین پارک علم و فناوری خود را تأسیس کرده‌اند که از کوچک‌ترین پارک علم و فناوری ما کوچک‌تر است.
ما ۵۱‌ پارک علم و فناوری داریم و ۱۱۰ هزار نفر در آن در حال ارتزاق هستند.
همچنین ۲۴۰ مرکز رشد و ۳۰۰ مرکز نوآوری داریم؛ این یعنی در زیست‌بوم فناوری ما ریل‌گذاری خوبی انجام شده و به زودی طعم این دستاوردها را خواهیم چشید.
معاون پژوهشی وزیر علوم اظهار کرد: ما هنوز به جرم بحرانی تولید علم نرسیدیم.
مقالات مراحل ابتدایی نظام نوآوری هستند.
هیچ شرکت دانش‌بنیانی بدون مقاله به تولید محصول نرسیده است.
اینها با یکدیگر نسبت مستقیم دارند و نباید نافی افتخارات خوب در کشورمان باشیم.


 


سه شنبه، 22 آذر 1401 - 08:13 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0