FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


الزامات ورود به دانشگاه های نسل ۳ و ۴


مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 06 آذر 1401 - 13:23

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: اگر قرار است به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار برویم، باید در نظام درسی، روش های آموزشی و در جذب هیات علمی نگرش دیگری داشته باشیم.

دانشگاه،نسل،ساحت،فناوري،علمي،صنعت،توليد،نوآوري،بنيان،پژوهش،ب ...


به گزارش خبرنگار مهر، روح الله دهقانی فیروزآبادی در مراسم سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم که با حضور وزیر علوم و برخی از معاونان او برگزار شد، با اشاره به تحلیل ساحتی علم گفت: ساحت اول ساحت اندیشه است که از آموزش دادن آن اندیشمند پرورش می یابد.
بستر اندیشه اندیشکده ها هستند.
اندیشکده ها باید اندیشمند تربیت کنند و از پژوهش شان حکمت به جامعه تحویل دهند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به اینکه ساحت بعدی که فرای این موضوع قرار می گیرد، ساحت علم است، گفت: علم از پژوهش علمی تئوری و مقاله استخراج می شود و بستر علم و پژوهش دانشگاه و مراکز علمی هستند.
دهقانی خاطرنشان کرد: ساحت بعدی ساحت فناوری است و وقتی علم به پختگی می رسد انتظار داریم در کنار کار علمی، فناوری استخراج شود.
از آموزش فناوری تکنسین ها به وجود می آیند.
وی ساحت بعدی را ساحت نوآوری نام برد و افزود: آموزش نوآوری به ما کارآفرین و در نهایت محصول اولیه ارائه می دهد؛ بستر تولید، نوآوری و مراکز تحقیقات نوآوری هستند.
ساحت بعدی ساحت تولید است که از آموزش تولید، صنعتگر استخراج می شود.
ساحت بعدی نیز عرضه است و از آموزش عرضه، بیزینس من خارج می شود و بستر این ساحت، بازار است.‌
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر لزوم داشتن دانشکده های حکمت بنیان گفت: باید تولیدی داشته باشیم که بر مبنای نوآوری باشد؛ زنجیره های دانشگاه و شرکت های دانش بنیان بسیار خوب توسعه یافته است.
در عرضه تولید هم خوب هستیم اما جای بنگاه ها و صنایع خالی است.
اگر بتوانیم از ظرفیت های قانون جهش تولید دانش بنیان، صنعت کشور پای کار بیاید اتفاقی که باید رقم بخورد رقم‌خواهد خورد.
دهقانی فیروزآبادی به وجود نواقص متعدد در ارتباط دانشگاه و صنایع اشاره کرد و گفت:دانشگاه فضای فناوری نرم و منعطف دارد و تولید فضای خشکی دارد.
عدم ارتباط این دو، به صنعت و دانشگاه آسیب زده است.
وقتی سراغ صنعت می رویم می گوید، دانشگاه متعهد نیست.
از طرف دیگر دانشگاه می گوید، صنعت دانشگاه را درک نمی کند.
نتیجه این می شود که صنعت و دانشگاه هر دو گله مند هستند.
پارک ها که اطراف دانشگاه شکل گرفتند بستری برای شرکت ها و واحدهای فناوری هستند که نقش ارتباط صنعت با دانشگاه را ایفا می کنند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: در یک نظام متعالی تبدیل ارزش به ثروت، باید طوری عمل کنیم که صنعت ما برای اینکه بتواند تولید با کیفیت داشته باید، سراغ فناوری برود و شرکت های دانش بنیان تعریف کننده مسائل برای دانشگاه ها باشد.
وی ضمن بیان این مطلب که ما در کشور دانشگاه های نسل یک را پشت سر گذاشته ایم، گفت: یک زمانی فردی که دانشگاه می رفت، اشتغالش تامین بود اما با گذشت زمان ظرفیت های دولتی برای اشتغال نیروی انسانی پر شد.
دانشگاه های نسل دو به سمت پژوهش علمی محور رفتند و به تربیت نیروی انسانی رفتند که علاوه بر سواد آکادمیک، توان پژوهش برای نوآفرینی را دارند.
درسال ۹۰ کسی که در دانشگاه خوبی تحصیل کرده بود روی زمین نمی ماند اما در حال حاضر شاهد هستیم که یک دانشجوی دکتری با رزومه خوب نمی تواند فرصت شغلی داشته باشد.
دهقانی بر تغییر نسل دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: نظام اموزش عالی در دانشگاه ها باید به نظامی تبدیل شود که کارآفرین تحویل جامعه دهد.
در نسل چهارم باید سراغ دانشگاه هایی با تاثیرگذاری اجتماعی برویم که احساس نیاز در جامعه ایجاد می کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه کارآفرین نباید مثل دانشگاه نسل یک و دو رفتار کند و لازم است نظام آن را تغییر دهیم.
در دانشگاه های نسل یک و دو کتابخانه های مرکزی داشتیم اما در دانشگاه های نسل سه فضای کار اشتراکی داریم، در دانشگاه های نسل اول و دوم آزمایشگاه و در نسل سه کارگاه داریم.
در دانشگاه های نسل یک کنکور داریم و در نسل سه، استارتاپ ویکندها را داریم.
در دانشگاه های نسل اول استاد داریم و نسل سه مربی.
در دانشگاه های نسل اول با فرد کار داریم و در دانشگاه های نسل سه و چهار با کار تیمی سرو کار داریم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر قرار است به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار برویم، باید در نظام درسی، روش های آموزشی و در جذب هیات علمی نگرش دیگری داشته باشیم تا فارغ التحصیلانی تربیت شوند که ایده پردازی کنند و برای خود و چند نفر دیگر کسب و کار ایجاد کنند.


 


یکشنبه، 06 آذر 1401 - 20:25 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0