FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


حجت الاسلام تراشیون: دشمن برای فتنه امروز 2 دهه برنامه ریزی‌ کرد و ما کم‌کاری کردیم


 فارس | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 26 آبان 1401 - 14:31

یک استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمن برای اغتشاشات اخیر بیش از دو دهه برنامه‌ریزی داشته است، تصریح کرد: طی این دو دهه کم‌کاری‌های مختلفی انجام شده که نتایج آن را در جامعه فعلی مشاهده می‌کنیم.

تربيتي،تربيت،هيأت،حوزه،اشاره،جامعه،علميه،استاد،همايش،اقدام،ن ...


یک استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دشمن برای اغتشاشات اخیر بیش از دو دهه برنامه‌ریزی داشته است، تصریح کرد: طی این دو دهه کم‌کاری‌های مختلفی انجام شده که نتایج آن را در جامعه فعلی مشاهده می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، شانزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور امروز پنجشنبه ۲۶ آبان‌ماه در سالن همایش‌های غدیر مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
در دهه‌های اخیر شاهد سلطه تربیتی هستیم
حجت‌الاسلام سید علیرضا تراشیون سخنران مذهبی و مشاوره حوزه خانواده در این همایش اظهار کرد: هدف در تربیت بندگی خداوند است.
در دهه‌های اخیر شاهد رخداد سلطه تربیتی هستیم.
سلطه‌گران تربیتی به حدی جسارت پیدا کرده‌اند که حتی اسم این نسل‌ها را نیز خودشان تعیین می‌کنند.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: از دیگر اقدامات این نظام سلطه، پایین آوردن سطح گروه‌های مرجع در امور تربیتی است تا بتوانند تاثیرگذاری بیش‌تری در افکار داشته باشند.
ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش باید اصلاح شود
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز نقش خانواده‌ها را تا حد تأمین نیازها پایین آورده‌اند، عنوان کرد: این موضوع منجر شده است تا نظام سلطه بتوانند به خواسته‌های خود دست پیدا کند.
تراشیون با بیان اینکه ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری نیز هست و ایشان در موارد متعدد به آن تاکید داشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه دشمن برای اغتشاشات اخیر بیش از دو دهه برنامه‌ریزی داشته است، تصریح کرد: طی این دو دهه کم‌کاری‌های مختلفی انجام شده که نتایج آن را در جامعه فعلی مشاهده می‌کنیم.
این مشاور حوزه خانواده با بیان اینکه در حوزه تربیتی باید فعالانه عمل کنیم، یادآور شد: همچنین باید برای تربیت نسل آینده نیز یک برنامه منظم و دقیق با شاخصه‌های اساسی تبیین شود.
آبفروش: جهت‌گیری هیأت‌ها به سمت مسائل تربیتی باشد
رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در این همایش اظهار کرد: در تلاش هستیم همایش‌ها متناسب با شرایط و نیاز جامعه جهت‌گیری ویژه‌ای داشته باشند.
در چندین نوبت، هیأت‌ و خانواده رویکرد اصلی ما بوده است.
در همایش امسال نیز رویکرد اصلی را بر موضوع تربیت قرار داده‌ایم.
در عرصه تربیت چالش‌ها و مدعیان مختلفی وجود دارد که برای تشخیص راه درست از بیراهه نیازمند چشم بینا و بصیر هستیم.
وی با بیان اینکه این موضوع به یک مسئله خیلی مهم در جامعه فعلی تبدیل شده است، مطرح کرد: اگر هیأت به محل تربیتی تبدیل شود تمام جایگاه‌های منبری و مداح تغییر پیدا خواهد کرد.
این تغییر جایگاه‌ها می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد.
کارکرد هیأت برای احیای امر اهل بیت (ع) است
آبفروش با اشاره به اینکه هیأت اجتماعی مومنانه است، خاطرنشان کرد: این اجتماع حول ثقلین به منظور احیای امر اهل بیت (ع) است.
دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه امر اهل بیت(ع) رشد و تربیت مخاطبین هیأت است، تصریح کرد: در نتیجه برای تحقق این رسالت هیأت باید به محل رشد و تربیت تبدیل شود.
هیأت طراز می‌تواند عصای دست ولایت باشد
وی با اشاره به اینکه تمام اتفاقات هیأت‌ها در تعاملات اجتماعی رقم می‌خورد، یادآور شد: هیأت به عنوان نهاد تربیتی باید در جایگاه تعلیم و تربیت خانواده‌ها قرار بگیرد.
هیأت این چنینی می‌تواند الگوی نظام حکمرانی اسلامی باشد.
این هیأت می‌تواند حلقه میانی امام و امت بوده و به عصای دست ولایت تبدیل شود.
وی در پایان اضافه کرد: ایام فاطمیه نزدیک است و هیأت‌های مذهبی باید از این فرصت به منظور اثرگذاری در حوزه تعلیم و تربیت بهترین استفاده را داشته باشند.
حجت الاسلام علوی: اگر تربیت‌ انجام نشود شاهد خیل عظیم افراد ناکارآمد خواهیم بود
حجت‌الاسلام سید حسن علوی استاد حوزه علمیه نیز در این همایش با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و تربیتی، اظهار کرد: تمام فعالیت‌ها برای فایده‌مند بودن باید یا تربیتی بوده و یا مقدمه فعالیت‌های تربیتی باشند.
برای استفاده از ظرفیت‌ها نیازمند افراد کارآمد هستیم.
این افراد کارآمد باید در سنین نوجوانی تربیت شوند و اگر این تربیت‌ انجام نشود شاهد خیل عظیم افراد ناکارآمد خواهیم بود.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نباید کار فرهنگی و تربیتی کوچک‌ شمرده شود، عنوان کرد: هرچه در عالم اتفاق می‌افتد انعکاس اتفاقات است و اگر زمانه بد شده، این اقدامات مردم است که بد شده است.
کار تربیتی ۱۰۰ درصد باید خدایی و برای عموم مردم باشد
وی با بیان اینکه شبهه و اشتباه چالش اصلی در عصر حاضر است، خاطرنشان کرد: باید معنا و مفهوم دقیق کار تربیتی را بفهمیم تا به اشتباه در مسیر بیراهه گام بر نداریم.
علوی با اشاره به اینکه کار تربیتی یک اقدام صد در صد خدایی است، تصریح کرد: اگر نیت درست در کار تربیتی وجود نداشته باشد نتیجه تربیت درست نخواهد بود بلکه خود فرد نیز از تربیت ساقط خواهد شد.
کاری که با نیت خداوندی باشد در آن دنیا، اسم و رسم، جایگاه و ...
نباید دخالت داده شود.
شعارها سرنوشت‌ساز و هویت‌ساز هستند
این خطیب توانا با بیان اینکه محتوا و معنا نیز در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی اثرگذار است، یادآور شد: قرآن، عترت، معارف، احکام و ...
باید باشند چراکه تربیت زمانی اتفاق خواهد افتاد که مفاهیم ارزشی عنوان شوند.
وی با اشاره به اینکه اگر محتوای غلط ارائه شود، دچار خسارت‌های بسیاری خواهیم شد، بیان کرد: شعارها و معنای که بکار برده می‌شود، سرنوشت‌ساز و هویت‌ساز هستند.
کارکرد مسجد و هیأت در امور تربیتی بی‌نظیر است
علوی با بیان اینکه قالب و بستر فعالیت‌های تربیتی نیز بسیار اثرگذار است، ابراز کرد: مسجد و هیأت دو بستر اثرگذار فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی هستند که هیچ مکان دیگری نمی‌تواند نقش این دو بستر را ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه عموم مردم جمعیت مخاطب فعالیت‌های تربیتی هستند، اظهار داشت: نباید کار تربیتی را برای گروه‌های خاصی از مردم انجام داد بلکه باید عموم مردم در آن شرکت داشته باشند.
کار تربیتی یک اقدام کم هزینه و پربرکت است
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تربیت یک فعالیت گفتمانی و تبیینی است، عنوان کرد: کار تربیتی یک اقدام کم هزینه و پربرکت است و هر زمانی که هزینه‌های کار بالا رفت بدانید که از اصل هدف تربیتی دور شده‌اید.
وی با اشاره به اینکه کار تربیتی یک اقدام عمیق و پیوسته است، مطرح کرد: تربیت یک اقدام مستمر و همه جانبه است چراکه اگر در یک حوزه غفلت داشته باشیم نتیجه مدنظر حاصل نخواهد شد.
پایان پیام/

 

 

 


پنجشنبه، 26 آبان 1401 - 22:28 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0