FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


حمایت ارشاد از ایده های مناسب برای تولید محتوای رسانه ای درباره کتاب


| فرهنگی و هنری | سه شنبه، 24 آبان 1401 - 15:58

سیاوش صلواتیان گفت: رویداد ایده پردازی تولید محتوای رسانه ای به جشنواره «کتاب و رسانه» اضافه شده و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید این محصولات رسانه ای حمایت و برای این تولیدات، سرمایه گذاری خواهد کرد.

كتاب،جشنواره،رسانه،ايده،حوزه،دوره،روز،ترويجي،رويداد،توليد،صل ...


به گزارش خبرگزاری تسنیم‌،‌ سیاوش صلواتیان؛ دبیر بیستمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، رویکردها و بخش‌های جدید این جشنواره را اعلام کرد.
وی با بیان این‌که در این دوره، در کنار مسابقه آثار، بخشی با عنوان «رویداد ایده‌پردازی تولید محتوای رسانه‌ای» به بخش‌های جشنواره افزوده شده، گفت: در این بخش، از تمامی کسانی که ایده‌ای برای تولید محتوا با موضوع کتاب دارند، درخواست کردیم تا این ایده‌ها را با ما به اشتراک بگذارند.
به دنبال این فراخوان، 70 ایده از سوی فعالان رسانه‌ای و علاقه‌مندان به رسانه، به جشنواره ارسال شده است.
صلواتیان افزود: از 70 ایده مذکور، طی یک فرایند پالایش، 40 ایده که ظرفیت توسعه دارند، انتخاب شده‌اند.
این ایده‌ها قالب‌های متنوعی از تولید پادکست، مسابقه تلویزیونی و مستند تا تولید فیلم کوتاه و تیزر را شامل می‌شوند.
از صاحبان این 40 ایده درخواست کرده‌ایم تا ایده چندخطی خود را به یک پیش‌طرح دو صفحه‌ای تولید محتوا تبدیل کنند.
دبیر بیستمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» با اشاره به این نکته که یک هیئت انتخاب، 40 پیش‌طرح یادشده را در روز پنج‌شنبه گذشته به گفت‌وگو گذاشته، بیان کرد: اعضای این هیئت انتخاب، از فعالان حوزه رسانه هستند و در بررسی‌های خود، 15 پیش‌طرح را واجد شرایط ارائه در رویداد نهایی تشخیص دادند؛ رویدادی که در روزهای 24 و 25 آبان‌ماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: صاحبان 15 ایده منتخب، در روز نخست رویداد برای ارتقای کیفیت ایده‌هایشان گردهم می‌آیند.
در این روز، با برگزاری کلاس‌های کارگاهی با حضور راهبرها، تلاش می‌شود تا پیش‌طرح‌ها، از طریق آموزش و راهنمایی، پخته‌تر و خلاقانه‌تر شوند؛ افزون بر این، صاحبان ایده در این روز برای ارائه موثر ایده‌هایشان، آموزش‌هایی دریافت می‌کنند.
صلواتیان با اشاره به برگزاری اختتامیه این رویداد در روز چهارشنبه (25 آبان‌ماه 1401)، گفت: اختتامیه این رویداد، همزمان با روز کتاب، رسانه و زبان فارسی در هفته کتاب برگزار می‌شود.
در این روز، صاحبان پیش‌طرح‌های تکمیل‌شده، سه دقیقه فرصت خواهند داشت تا در برابر یک نمایشگر، خلاصه‌ای از طرح خود را برای هیئت داوران ارائه کنند.
دبیر بیستمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه»، با بیان این‌که هیئت داوران در بررسی‌های خود، طرح‌هایی را جستجو می‌کنند که قابلیت تبدیل به یک محصول رسانه‌ای خوب را دارند، افزود: خانه کتاب و ادبیات ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید این محصولات رسانه‌ای حمایت و برای این تولیدات، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
وی بیان کرد: جشنواره «کتاب و رسانه» با این رویکرد به دنبال کشف ایده‌های جدید برنامه‌سازی و استعدادهای خلاق کنشگری رسانه‌ای است.
ما تلاش می‌کنیم به این واسطه، زمین بازی کنشگری رسانه‌ای در حوزه کتاب را توسعه دهیم.
بدین ترتیب هدف این جشنواره ترغیب علاقه‌مندان به فعالیت رسانه‌ای در حوزه کتاب تعریف می‌شود.
صلواتیان با اشاره با تأکید بر ضرورت کنش‌‌گری ترویجی جدی برای ارتقای جایگاه کتاب در جامعه، گفت: برای تبدیل شدن کتاب به یکی از اعضای اصلی هر خانواده ایرانی، نیازمند فعالیت‌های ترویجی هستیم.
مهم‌ترین ابزار این فعالیت‌های ترویجی در جهان امروز، رسانه‌ها هستند، اما در حال حاضر در حوزه ترویج رسانه‌ای کتاب، با مشکل کمیت پایین فعالیت‌های ترویجی رسانه‌ای کتاب مواجه هستیم.
دبیر بیستمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» ادامه داد: به اعتقاد من کمیت پرداخت رسانه‌ای به کتاب با بحران مواجه است، به همین دلیل جشنواره «کتاب و رسانه» در بخش مسابقه آثار و ایده‌پردازی، به دنبال کمک به افزایش کمیت پرداخت ترویجی-رسانه‌ای به موضوع کتاب است.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از فعالیت‌های ترویجی در حوزه کتاب، کیفیت مطلوبی ندارند، بیان کرد: نگاهی به تولیدات رسانه‌ای در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که در برخی کشورها، از ایده‌های بسیار خلاقانه و محتواهای بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای برای ترویج کتاب و کتابخوانی بهره می‌برند.
صلواتیان پیش‌شرط توسعه کتابخوانی در کشور را گسترش کیفیت و کمیت پرداخت رسانه‌ای و ترویجی به حوزه کتاب دانست و افزود: بر این اساس، یکی از اهداف ما در بخش رویداد ایده‌پردازی، افزایش کیفیت، تزریق روح خلاقیت و نیز تزریق استعدادهای جدید رسانه‌ای به اکوسیستم رسانه‌ای فعال در حوزه نشر و کتاب است.
دبیر بیستمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه» در پایان گفت: اطلاعات مربوط به بخش مسابقه آثار جشنواره نیز پس از هفته کتاب و با اتمام فرایند داوری، اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/


 


سه شنبه، 24 آبان 1401 - 21:51 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0