FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ایجاد نشاط و انجام مطالبه‌گری و نقد در فضای دانشگاهی


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 24 آبان 1401 - 11:37

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: از ایجاد نشاط و انجام مطالبه‌گری و نقد در فضای دانشگاهی نهراسیم؛ چراکه این‌ها برکاتی است که در فضای دانشگاه نازل می‌شود.

فرهنگي،دانشجويي،دانشگاه،جشنواره،رويش،اجتماعي،ملي،علوم،معاون، ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، آیین گشایش دهمین جشنواره ملی رویش، در تالار شهید دستغیب دانشگاه شیراز با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از معاونان و مدیران فرهنگی و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.
عبدالحسین کلانتری در افتتاحیه دهمین جشنواره ملی رویش اظهار امیدواری کرد: این جشنواره فرصتی برای تجربه‌اندوزی و به اشتراک‌گذاشتن ایده‌ها و ارتقاء و تقویت کانون‌های فرهنگی و دانشجویی باشد.
وی با بیان اینکه طی سال‌هایی که فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی به‌دلیل فراگیری بیماری کرونا در دانشگاه‌ها دچار رخوت شده بود، شاهد تأثیرات عمیق بر بدنه‌ی دانشجویی کشور بودیم که جلوه‌های آن در وقایع اخیر دیده شد، افزود: کم‌کاری‌هایی در حوزه‌ تربیتی و فرهنگی داشتیم که امروز خود را نشان داده، اما در دل این تهدیدات فرصت‌های زیادی وجود دارد؛ فرصت‌هایی که چالش‌ها و کم‌کاری‌ها را نشان دادند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با بیان اینکه اگر در شرایط عادی کار فرهنگی انجام ندهیم، مجبوریم در شرایط غیرعادی، نامتناسب با منطق دانشگاه کار غیرفرهنگی انجام دهیم، گفت: تمدن ایرانی اسلامی ثمره‌ی همزیستی و زندگی مسالمت‌آمیزی است که طی قرن‌ها این ملت در کنار هم داشته‌اند و باید آن را قدر نهیم.
باهم بودن و درکنار هم زیستن و مداراکردن را باید تجربه کرد و قدر نهاد.
کلانتری اظهار داشت: جشنواره رویش، نمایش تنوع فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌هاست؛ تنوعی از علایق که ازسوی کانون‌های فرهنگی، علمی و تشکل‌های دانشجویی اعتلا پیدا می‌کنند و درواقع تکثری در عین وحدت است.
او ادامه داد: کانون‌ها در متن دانشگاه تجلی‌گر این تکثر هستند که به نحو متمدنانه‌ای آن را نمایش می‌دهند و درواقع نمایشگر مدنیت در دانشگاه هستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی و دانشجویی، فرصتی برای مهارت‌افزایی جامعه‌پذیری، ارتقای مسئولیت و تعهد اجتماعی، فعالیت جمعی و پیگیری هدف‌های مشترک فراهم می‌کند، افزود: کانون‌ها تمرین زیست جمعی در متن دانشگاه هستند.
کلانتری با تأکید بر اینکه فرهنگ را باید در متن دانشگاه قرار داد، گفت: وقتی فرهنگ در متن قرار می‌گیرد، تسهیل‌کننده انواع کنش‌ها در جامعه دانشگاهی خواهد شد.
از انجام مطالبه گری و نقد در فضای دانشگاهی نهراسیم
وی تأکید کرد: از ایجاد نشاط و انجام مطالبه‌گری و نقد در فضای دانشگاهی نهراسیم؛ چراکه این‌ها برکاتی است که در فضای دانشگاه نازل می‌شود و جامعه را پالایش می‌کند؛ البته در این مسیر باید به قواعد گفت‌وگو، نقد و کنش‌گری هم پایبند بود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین با بیان اینکه امروز جشنواره رویش به ثبات خوبی رسیده و نیازمند بازنگری و تقویت نقاط ضعف‌هاست، اعلام کرد که با پیگیری‌های انجام شده، جشنواره حرکت در تقویم بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته و دانشجویان حائز رتبه‌های این جشنواره، از تسهیلات بنیاد نخبگان بهره‌مند خواهند شد.
همچنین برآنیم تا جشنواره‌ی رویش را نیز در تقویم ملی بنیاد نخبگان قرار دهیم.
کانون ها و تشکل های خودجوش دانشجویی قلب تپنده دانشگاه ها هستند
دکتر علی حفیظی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این مراسم، ضمن خوشامدگویی، بیان کرد: جشنواره‌ ملی رویش که هرساله ازسوی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود، نوعی ارزیابی فعالیت‌ کانون‌های دانشجویی فرهنگی است که با انگیزه‌ معرفی دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه برگزار می‌شود و گام مؤثری در ارتقای کانون‌های دانشجویی فرهنگی به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ اثر از ۸۰ دانشگاه به دهمین جشنواره ملی رویش ارسال شده است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به‌مثابه‌ی مغز متفکر جامعه هستند و کانون‌ها و تشکل‌های خودجوش دانشجویی، قلب تپنده‌ی دانشگاه‌ها هستند.
معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه شیراز با بیان اینکه در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی علایق و سلیقه‌های مختلف کنار هم قرارمی‌گیرند؛ گفت: هدف از ایجاد نهادهای خودجوش دانشجویی این است که دانشجویان در کنار فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و...
در این تشکل‌ها و کانون‌ها انجام کار گروهی، روش حل مسأله و مسؤولیت‌پذیری بیاموزند و آماده پذیرش مسؤولیت‌های بزرگ‌تری در آینده باشند.
گفتنی است، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در حاشیه‌ دهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه شیراز دو نشست جداگانه با معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همین‌طور نمایندگان کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی داشت که در هریک از این نشست‌ها افراد به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.
همچنین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز در حاشیه‌ دهمین جشنواره ملی رویش در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برپا شده است که تا روز اختتامیه‌ این جشنواره (۲۵آبان‌ماه ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت.



لینک کوتاه خبر


سه شنبه، 24 آبان 1401 - 20:24 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0