FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اجرای طرح «کار و آموزش پایدار»


 مهر | دین و اندیشه | جمعه، 13 آبان 1401 - 12:53

رئیس دانشگاه شریف با اشاره به برنامه دانشگاه برای اشتغال دانشجویان گفت: در حال حاضر طرح کار و آموزش پایدار را در دانشگاه اجرا می‌کنیم تا دانشجویان کار تیمی یاد بگیرند.

دانشگاه،شريف،دانشجويان،فضاي،زندگي،حضور،جليلي،مجازي،اتفاقات،ا ...


به گزارش خبرنگار مهر، رسول جلیلی در جشن ورودی‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف که صبح امروز برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه سخت ترین روزی که در دانشگاه شریف رخ داد، مصادف با دومین روز حضور نودانشجویان در دانشگاه بود، اظهار کرد: این اتفاقات خاطر افراد و دانشجویانی که در دانشگاه حضور داشتند و آن هایی که حتی در دانشگاه حضور نداشتند را مکدر کرد.
این اتفاقات موجب نگرانی جامعه شریف و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف نیز شد و ما از این اتفاقات متاسف هستیم.
رئیس دانشگاه شریف با بیان اینکه عمده‌ترین خسارتی که در وقایع اخیر به دانشگاه شریف وارد شد، خسارت آموزشی و تاثیر بر فضای آموزشی نیم‌سال اول تحصیلی بود، خاطرنشان کرد: ما نیز در دانشگاه پس از اتفاقاتی که پیش‌آمد، برای گرفتن یک تصمیم بهینه باید محتاط‌تر می‌بودیم و تمام ابعاد را در نظر می‌گرفتیم.
وی ادامه داد: در هنگام بازگشایی دانشگاه بعد از کرونا نیز بازگشایی آموزش حضوری به صورت پلکانی انجام شد و در وقایع اخیر نیز به صورت پلکانی دانشجویان در دانشگاه حضور یافتند.
در بازگشایی پلکانی آموزش حضوری پس از اتفاقات اخیر نیز دانشجویان دکتری همواره در دانشگاه حضور داشته دارند.
جلیلی با بیان اینکه پس از دانشجویان دکتری، ابتدا دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه حاضر شدند، گفت: سپس دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۴۰۰ و ماقبل و سپس کلاس‌های دانشجویان نوورود به صورت حضوری برگزار شد.
امیدوارم که از درس‌های قبلی و درسهایی که طی ۴۵ روز اخیر گرفتیم، کسب تجربه کنیم.
رئیس دانشگاه شریف در ادامه به شعار شریف برای زندگی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف صرفا برای نمره و ادامه تحصیل نیست بلکه چندوجهی است.
پرورش چندبُعدی یعنی آمده‌ایم که درس بخوانیم تا بخشی از مشکلات خود، خانواده، شهر، جامعه و ...
را حل کنیم.
وی ضمن بیان این مطلب که شعار شریف برای زندگی به معنای قانون‌مداری است، تصریح کرد: اگر به طور مثال یک ماده قانونی قدیمی شده است باید برای به روز رسانی آن تلاش کنیم و اگر در ارتباط با مسائلی خلاء قانونی وجود دارد باید آن را تبیین کنیم.
منظور از قانون، مقررات درون دانشگاهی است.
رئیس دانشگاه شریف درباره هتک حرمت برخی از دانشجویان گفت: در آن روز چند ده نفر بی‌ادبی کردند که به شریف ظلم شد و بچه‌ها تذکر شنیدند و یادگرفتند که بی‌ادبی ممنوع است.
وی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: من، پدر دوم بچه‌ها هستم و از شما دانشجویان می‌خواهم علاوه بر داشتن پدر، مادر پدربزرگ و مادربزرگ، یک نقش هم برای جلیلی در نظر بگیرید.
بنده اگر ضعفی دارم به من تذکر دهید و من را همراهی کنید تا پروژه سخت پرورش و تربیت را در دانشگاه جلو ببریم.
جلیلی با اشاره به برنامه دانشگاه برای اشتغال دانشجویان گفت: در حال حاضر طرح کار و آموزش پایدار را در دانشگاه اجرا می‌کنیم تا دانشجویان کار تیمی یاد بگیرند.
فراگرفتن کار تیمی در فضای مجازی میسر نشد چرا که این فضا نشاط و روح ندارد و ضعیف است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر با ممنوع الورودی برخی از دانشجویان مواجه هستیم، گفت: از تعدادی از فرزندان دانشگاه خواسته ایم که به دانشگاه نیایند البته تعداد کم است و وقتی خانواده های این دانشجویان به ما مراجعه می کنند می گویند، این بچه در خانه فرزند بسیار خوبی است.
وی بیان کرد: علاوه بر فضای خانه، دو فضای دیگر در کنار زندگی در خانه وجود دارد، یکی دانشگاه است و دیگر فضای مجازی.
بنابراین زندگی فرزند در دانشگاه زیست دوم او محسوب می شود.فضای سوم یعنی فضای مجازی و زیست نسل جدید در آنجا بسیار فراگیر شده و از شما والدین می خواهم که با فرزندان خود در فضای مجازی دوستی و زندگی کنید.
اگر این ۳ فضا با یکدیگر هماهنگ نباشد زندگی در شریف سخت تر می شود.


 


جمعه، 13 آبان 1401 - 19:50 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0