FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مربیان پاره وقت کانون تا پایان سال تبدیل وضعیت می‌شوند


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 08 آبان 1401 - 15:29

مدیر عامل کانون پرورش فکری گفت: این فرصت برای ما مغتنم است که انشاالله بتوانیم از ابتدای سال ۱۴۰۲ هیچ مربی پاره‌وقتی نداشته باشیم.

كانون،دوره،نوجوان،پرورش،نوجواني،مربيان،علامتي،فكري،آموزش،ادا ...


علامتی:
حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان گفت: اساسا دوره نوجوانی به سه قسمت تقسیم می‌شود؛ دوره قبل از بلوغ که در این دوره نوجوان آماده ورود به دوره بلوغ می‌شود و بیشتر احساس کودکی می‌کند.
دوم دوران بلوغ که بیشترین تغییرات در این دوره اتفاق می‌افتد و از طرفی نوجوان آماده نقش‌آفرینی می‌شود و دوره پس از بلوغ که شکل‌گیری شخصیتی نوجوان اتفاق می‌افتد و نوجوان آماده نقش‌آفرینی در عرصه خانوادگی و اجتماعی می‌شود و آماده ورود به دوره جوانی است.
وی افزود: این سه مرحله مقدمه‌ای است برای رویکرد‌هایی که یک نوجوان می‌تواند داشته باشد.
دوران نوجوانی آغاز مرحله عبادت است و او به سن تکلیف رسیده و باید در حوزه عبادت برنامه‌هایش را ایفا کند.
این مرحله، «مقدمات»‌ی می‌خواهد که در دوره نوجوانی به آن پرداخته می‌شود.
علامتی ادامه داد: نوجوانی آغاز دوره الگوپذیری است.
او به شدت آسیب‌پذیر و کمال‌گراست؛ بنابراین خانواده‌ها باید بین این موضوع رابطه برقرار کنند.
موضوع دیگر آمادگی ورود به عرصه‌های اجتماعی است و در حقیقت فرصت نقش‌آفرینی برای نوجوان فراهم می‌شود.
مدیرعامل کانون با بیان اینکه دوران نوجوانی دوره آزمون و خطاست بیان کرد: نوجوان در این دوره به شدت هراسان است که خطا و اشتباهی نکند و اینجا مربی، جامعه و خانواده نقش مهمی دارند.
وی اظهار کرد: ما به عنوان مسئول، جامعه، خانواده، آموزش و پرورش در قبال نوجوان مسئول هستیم تا در کنارش باشیم، چون از مهم‌ترین رویکرد‌های این دوره تاثیرپذیری از همسالان و بعد، الگوپذیری است و همه این موارد از مختصات نوجوانی محسوب می‌شود.
علامتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود دوره کودکی را دوره‌ای بسترساز برای دوره نوجوانی دانست و با اشاره به فراگیری مبانی دینی در دوره نوجوانی از این دوره به عنوان مهم‌ترین دوران در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد.
وی با تأکید بر اهمیت الگوسازی برای نوجوان گفت: در حوزه الگوسازی، جامعه باید به وظیفه‌اش عمل کند و در این مسیر دستگاه‌ها و نهاد‌های تعلیم و تربیت باید تلاش کنند.
خانواده‌ها شامل پدر، مادر، خواهر و برادر اولین الگو‌هایی هستند که نوجوان از آن‌ها تأثیرپذیری دارد.
در عین حال می‌توانیم قهرمانان ملی را الگو قرار دهیم.
ضمن اینکه ائمه اطهار و شهدا بهترین الگو‌های دوره نوجوانی محسوب می‌شوند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری با بیان اینکه بستر فعالیت‌های کانون پرورش فکری کتاب و مطالعه است و کتابخانه یکی از ملزومات کار است، کتاب «دیدم که جانم می‌رود» نوشته حمید داوودآبادی را معرفی کرد و گفت: این کتاب دوره نوجوانی شهید مصطفی کاظم‌زاده را ترسیم می‌کند و در قالب روایت به سوالات نوجوان پاسخ می‌دهد.
وی افزود: کانون با گستره ۳۱ استان حتی در روستا‌ها و مناطق عشایری، ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری را در بستر کتاب‌خوانی انجام می‌دهد.
علامتی در مورد طرح واگذاری کتاب‌خانه‌های کانون به نهاد کتابخانه‌های کانون که مدتی پیش مطرح شده بود، گفت: این موضوع یک پیشنهاد بود که ثبت شد، ولی تایید و تصویب نشد.
در ادامه کارشناسان نظرات کارشناسی دادند، ما و وزیر آموزش و پرورش مخالفت خود را اعلام کردیم و رایزنی‌ها انجام شد.
درحال حاضر هم در مسیر منتفی شدن است.
کانون در جهت ارتقای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان با قوت کارش را ادامه خواهد داد.
به مربیان و کارشناسان کانون در بیش از هزار مرکز خدا قوت عرض می‌کنم.
مدیرعامل کانون درباره تبدیل وضعیت نیرو‌های کانون به نیروی رسمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اساسا کانون پرورش فکری مربی‌محور و مخاطب‌محور است.
کودکان و نوجوانان که به مرکز مراجعه می‌کنند، مربیان نقش رهبر را ایفا می‌کنند.
مثل اینکه مربی با فرزندش ارتباط برقرار می‌کند.
والدین برای مربیان ما ارزش قائل هستند و این موضوع کار ما را برتر می‌کند.
از طرفی کانون مخاطب‌محور است و بر اساس ذائقه مخاطب کار را پیش می‌برد.
وی ادامه داد: تقریبا سه هفته پیش رییس‌جمهوری در آموزش و پرورش حاضر شدند و یکی از موارد مهمی که اشاره کردند اهمیت و توجه دادن به کانون بود.
کانون پرورش فکری برای نظام جمهوری اسلامی مهم است و سیاست دولت بر این است که فعالیت این مجموعه ارتقا پیدا کند.
علامتی گفت: در رایزنی‌هایی که با وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی صورت گرفت قرار شد این مربیان قراردادی کانون در راستای ارتقا شغلی، پیمانی شوند و شرطش این است که به وزارت آموزش و پرورش بروند.
درواقع از یک نهاد فرهنگی به نهاد فرهنگی دیگری منتقل می‌شوند.
با انجام مراحل سنجش و پایش نیرو‌هایی که تخصص حوزه کودک و نوجوان را دارند وارد آموزش و پرورش می‌شوند و در گام دوم، مربیان پاره‌وقت، نیروی تمام وقت کانون خواهند شد و این خواسته تمام مربیان است.
تبدیل وضعیت مربیان پاره‌وقت کانون تا پایان سال
وی ادامه داد: این فرصت برای ما مغتنم است که انشالله بتوانیم از اول سال ۱۴۰۲ هیچ مربی پاره‌وقتی نداشته باشیم.
بعد از تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی، این مهم برای پاره‌وقت‌ها اتفاق خواهد افتاد.
حامد علامتی در پایان صحبت‌های خود به طرح کانون مدرسه اشاره داشت و گفت: این طرح به کمک مربیان انجام خواهد شد.
مدارسی را که پیرامون مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند تحت پوشش قرار خواهیم داد و مربیان در مدارس حاضر خواهند شد و در معرفی کتاب و سفر‌های تربیتی در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.

 


یکشنبه، 08 آبان 1401 - 22:02 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0