FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


قیصر امین پور؛ شاعری با ذوق و دانش ادبی بالا


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 08 آبان 1401 - 17:57

داودرضا کاظمی گفت: قیصر امین پور، شاعری با ذوق سرشار و با دانش آکادمیک است که اشعار و نقد‌هایی در عالی‌ترین سطح ممکن را دارد.

قيصر،امين،پور،شعر،ادبي،كاظمي،هنري،پژوهشگر،شاعر،طوري،جنگ،ارائ ...


یک پژوهشگر ادبی مطرح کرد؛
داودرضا کاظمی، استاد دانشگاه، شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبی، درمورد تأثیر قیصر امین پور بر رشد و ارتقاء زبان فارسی بیان کرد: قیصر امین پور، یکی از شاعران معاصر و بدون شک، یکی از برجسته‌ترین شاعران انقلاب و دفاع مقدس است و شخصیت و آثار به جا مانده از او، از ویژگی‌های بسیار ارزنده‌ای برخوردار هستند.
زیرا قیصر امین پور، شاعری با ذوق سرشار و با دانش آکادمیک است که اشعار و نقد‌هایی در عالی‌ترین سطح ممکن را دارد.
به گفته این پژوهشگر ادبی، شعر قیصر امین پور در شیوه اجرا جامعیت دارد؛ به طوری که نحوه ارائه او خاص بوده و همه قالب‌ها را در اشعار خود به کار برده است.
یعنی هم شعر کودک و نوجوان و بزرگسال و حتی ترانه، سروده و هم نثر ادبی خوبی ارائه کرده و علاوه بر این، پژوهش‌های ادبی متعددی انجام داده است و در همه این حوزه ها، از نظر ارزش فنی، ادبی و هنری و تخصصی، سطح خوبی را ارائه کرده که همواره مورد توجه مخاطب قرار گرفته است و به همین دلیل، شعر قیصر امین پور در زمان حیات و پس از درگذشتش، همواره با اقبال عام و خاص روبرو بوده است.
کاظمی ادامه داد: جامعیتی در حوزه اجرا و کار‌های قیصر امین پور وجود دارد که به بسیاری از ذائقه‌ها از جمله نوگرا و علاقه‌مند به شعر سنتی پاسخ می‌دهد و علاوه بر این، آثار ادبی و هنری او دارای تعادل است.
این پژوهشگر ادبی افزود: قیصر امین پور با شعر خود توانست شهرت منطقه‌ای و تا حدّی جهانی را بدست آورد و به طور کلی، شعر او، زبانی روان، نرم و آهنگین دارد و مردم گرایانه است چراکه اشعار امین پور قابل دریافت هستند و می‌توان آن‌ها را به خاطر سپرد و این شاعر، نوعی از مردم گرایی زبانی، بافتی، واژگانی، اصطلاحات مردمی و عامیانه را در شعر خود به کار برده است تا از این رهگذر به زبان مردم بسیار نزدیک شود.
به گفته کاظمی، نکات زیبایی شناختی و منطبق با خلق اثر و مکاتب قدیم و جدید و نقد ادبی در شعر قیصر امین پور وجود دارد.
این پژوهشگر ادبی بیان کرد: قیصر امین پور، ذوق هنری بسیار زیادی داشت؛ به طوری که با خط خوش روی تخته کلاس هایش شعر می‌نوشت و نقاشی زیبا می‌کِشید که همه این‌ها نشان می‌دهد آورده ذوقی و طبع روانش تا چه اندازه زیاد بوده که از تعبیر سرشار برای او استفاده شده است؛ به طوری که می‌توان پرورش ذوق هنری او را در آثارش مشاهده کرد.
کاظمی ادامه داد: «کوچه آفتاب» و «تنفس صبح» دو کتابی هستند که قیصر امین پور در سال ۶۳ منتشر کرده است و هر دوی آن‌ها از لحاظ ارزش ادبی و هنری با دیگر آثارش تفاوت زیادی دارند که این تفاوت مربوط به زندگی ادبی و هنری قیصر امین پور است که در آن، دانش آکادمیک هم وجود دارد.
به گفته این استاد دانشگاه، وجه غنایی و حماسی و وجه نمای غنایی و حماسی، حضور پُررنگی در سراسر دوران شاعری قیصر امین پور دارند و ما این دو را ستایش می‌کنیم.
کاظمی، درمورد دلیل برجسته بودن شعر قیصر امین پور بیان کرد: در همه آثار شادروان قیصر امین پور، فرم و محتوا، در سطح قابل قبولی ارائه شده است و در دوره‌های مختلف نیز می‌توان تفاوتی میان محتوانگری و معنامندی و علاقه به وجه رسانه‌ای شعر در کار این شاعر بزرگ مشاهده کرد.
کاظمی افزود: محمود فتوحی، مقاله ارزشمندی با عنوان «سه صدا، سه رنگ و سه سبک در شعر قیصر امین پور» که تا حدودی درمورد دوره‌های شعری این شاعر معاصر سخن گفته و دوران شاعری قیصر را در سه دوره عنوان کرده است که دوره اول مربوط به آغاز انقلاب تا پایان جنگ (۱۳۵۷-۱۳۶۷) و آن را سبک سرخ معرفی کرده و درواقع، صدای شعر قیصر، صدای فعال و دینامیک و دوره عمل گرایی انقلابی و آرمان گرایی ایدئولوژیک شعر قیصر امین پور است که او، این نوع شعر‌ها را به خدمت شعر جنگ می‌آورد؛ به طوری که این شاعر بزرگ، از این که آرمان‌های خود را به طور آشکار در شعر فریاد بزند هیچ هراسی ندارد و از این که گاهی، شعرش آمیخته با شعار باشد نیز ترسی ندارد و همچنین، سروده‌هایی برای جنگ دارد و دو کتاب قیصر امین پور که در حوزه جنگ است، دو تفنگ است و همواره به سمت دشمن است و شلیک‌های موثری می‌کنند.


 


یکشنبه، 08 آبان 1401 - 21:49 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0