FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دستاوردهای علمی و فناورانه کشور را به دانشجویان نشان دهیم


 مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 05 آبان 1401 - 10:37

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر مشاهده پیشرفت‌های علمی کشور از سوی دانشجویان گفت: انجمن‌های علمی اردوها و تورهای علمی را برای دانشجویان علوم پزشکی برگزار کنند.

علمي،دانشجويي،كشور،حوزه،عنوان،دانشجويان،بهداشت،فضاي،حركت،آين ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، اسماعیل عجم در جمع کارشناسان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: در فضای دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مساله امید و امید بخشی امر بسیار مهمی است و این در حالی است که علی‌رغم موفقیت‌های حاصله در کشور، فضای یاس و نا امیدی در دانشگاه‌ها تبلیغ می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در ذهن دانشجویان ما مدام این نکته عنوان می‌شود که ما نمی‌توانیم، ما هیچ توانایی نداریم و یک فرد به عنوان دانشجو در این کشور نمی‌تواند برای خود آینده‌ای را متصور شود.
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خطاب به کارشناسان انجمن‌های علمی و دانشجویی، تاکید کرد: در جایگاهی که اکنون قرار داریم نه به عنوان یک متولی، همکار و کارشناس بلکه به عنوان یک فرد دلسوز باید به این نکته فکر کنیم که برای شکستن این فضا و برای کمک به نسل جوان پرانرژی و خلاق چه کاری می‌توانیم انجام دهیم و چه وظیفه‌ای نسبت به دانشجویان داریم، دانشجویانی که آینده سازان این کشور هستند و جامعه را باید در دوران کهنسالی ما به سمت جلو ببرند.
وی ادامه داد: بر این اساس باید تلاش کنیم تا دانشجویانمان به سطح مناسبی از خود آگاهی دست پیدا کنند و به شناخت صحیحی از جامعه برسند تا فضای نا امیدی از میان برود و این کاری است که ما در حوزه کاری خود در انجمن‌های علمی و دانشجویی باید به آن بپردازیم.
عجم «امیدواری و توانمندی» را به عنوان دو مقوله‌ مهم جهت حرکت نسل «جدید» عنوان و اظهار داشت: این نسل ممکن است به سمت «امیدواری و توانمندی» حرکت کنند اما به آن دست پیدا نکنند.
فضا را در این خصوص در حوزه رسانه به حدی پوشانده شده است که اصلا برای دانشجوی جوان ما موفقیت‌های به دست آمده شناخته شده نیست.
وی افزود: در فضای مجازی کسی به جوان دانشجوی ما نمی‌گوید که در حوزه‌های نانو، ژنتیک، عضوی در باشگاه فضایی، هوا و فضا و...
در چه سطح بالایی نسبت به جهان قرار داریم و ما باید امیدبخشی و آگاهی لازم را نسبت به توانمندی‌های کشور به این عزیزان برسانیم.
این مقام مسئول با بیان این‌که گاه در بازدیدهایی که از مراکز پیشرفته علمی داریم و اساتید دانشگاه‌ها ما را همراهی می‌کنند افرادی را می‌بینیم که نمی‌توانند بپذیرند این دستاوردها متعلق به جوانان این کشور است، و این بابت ناآگاهی است...
گفت: برخی اساتید علمی باور ندارند دستاوردها و اطلاعات به دست آمده در حوزه ناباروری، شبیه سازی، ژنتیک، نانو، هوا و فضا، داروسازی، تولید واکسن، تولید پهپاد و...
به واقع توان علمی و علم بومی ما است.
مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: این موضوع نشان می‌دهد شرایط و فضای حاکم بر قلوب و ذهن‌ها در کشور تا چه اندازه متاثر از حرکت شناختی دشمن است و در انجمن‌های علمی باید این دستاوردها در پیش چشم دانشجویی که در آینده باید در حوزه‌های فناورانه و تکنولوژی حرکت کند، قرار گیرد.
عجم تصریح کرد: اگر دانشجویان ما بروند و از نزدیک ببینند که در همین شرایط اقتصادی و در تحریم، جوانانی مانند خودشان در همین سن و سال‌ها چه توانایی‌های علمی را از خود نشان داده‌اند قطعا امیدواری این عزیزان به آینده کشورشان و آینده خودشان در شکل گیری این آینده بیشتر خواهد شد و این وظیفه ما در انجمن‌های علمی و دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی است.
وی خطاب به کارشناسان انجمن‌های علمی ودانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: ما در تهران و ستاد وزارت بهداشت با مراکز فناورانه و نوآورانه تکنولوژی و پیشرفته کشور ارتباط گرفته‌ایم تا این اردوها و تورهای علمی به همت شما عزیزان در انجمن‌های علمی برای دانشجویان برگزار شود.
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: ما باید افتخارات خودمان را برای دانشجویان مان بازگو و از نزدیک نشان دهیم تا بدانند در دنیا ایران جزو شش کشوری است که واکسن تولید کرده است و این در حالی است که کشورهای بسیاری در جهان وجود دارند که شرایط تحریم و فشار اقتصادی حاکم بر ایران را ندارند و توانایی این کار را نداشتند.
وی نزدیک کردن ایده و آموزش‌های دانشجویان به حوزه‌های اقتصادی را دومین حوزه کاری مهم در انجمن‌های علمی و دانشجویی عنوان کرد و اظهار داشت: زمینه این حرکت و تجربه آن وجود دارد ، مجموعه «۱۰۰ استارتاپ» زیر نظر بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تقریبا سالانه حدود ۲۰ میلیارد تومان در حوزه دانشجویی حمایت مالی انجام می‌دهد.
عجم افزود: بر این اساس دانشجویانی که در حوزه‌های مختلف، ایده‌های علمی خصوصا در حوزه سلامت دارند، می‌توانند از کارگاه‌های این حوزه به صورت حضوری در دانشگاه و یا به شکل مجازی استفاده کنند و بعد دو ماه در رویداد مشخص شده شرکت کنند و ایده خود را برای سرمایه گذاران ارایه دهند و از این سرمایه گذاری استفاده کنند.


 


پنجشنبه، 05 آبان 1401 - 18:49 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0