FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مجموعه‌ای با عنوان اتاق علم و ساختکده در کتابخانه‌های عمومی کشور


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 02 آبان 1401 - 18:06

هراتی گفت: ظرفیت اعضای کودک و نوجوان را رها نکرده ایم و در حال اضافه کردن مجموعه‌هایی در کتابخانه‌ها با عنوان اتاق علم و ساختکده هستیم.

نهاد،عمومي،كشور،توسعه،نوجوان،كودك،كتابخواني،توليد،هراتي،تروي ...


معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح کرد؛
محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور میهمان تلفنی برنامه «کتاب فرهنگ» رادیو فرهنگ با موضوع ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان شد.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در این گفتگو اظهار کرد: مدیران نهاد در ادوار مختلف به ویژه در دوره گذشته تلاش کردند تا نهاد به لحاظ زیرساختی توسعه چشمگیری داشته باشد و به حمدالله این مهم رقم خورد.
در کنار این توسعه زیرساختی، توسعه فرهنگی و ترویجی فضای کتابخوانی نیز از رسالت‌های نهاد است.
وی ادامه داد: مردم ایران، به ویژه کودکان و نوجوانان با مقوله داستان و مطالعه مأنوس هستند؛ کودکان و نوجوانان ما کتابخوان هستند، اما اتفاقاتی می‌افتد که در فضای مدرسه و دانشگاه سبک و سیاقی متفاوت پیدا می‌کنند.
همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند که با همکاری یکدیگر فرزندان کتابخوانمان، کتابخوان بمانند.
با این رویکرد، نهاد در حوزه مکتوب، مجموعه‌ای تحت عنوان «هدهد سفید» منتشر می‌کند که ویژه نوجوانان است.
او می گوید: مهم‌ترین ویژگی این مجموعه این است که نزدیک به ۴۰ درصد از محتوای نشریه توسط اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی کشور تولید می‌شود.
تاکنون ۱۶ جلد از این مجموعه منتشر شده است.
به گفته هراتی ، یکی از خروجی‌های این مجموعه، جشنواره نشان هدهد سفید بود که طی آن اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور که ۶۰ درصد از کل اعضا را تشکیل می‌دهند، به ارزیابی کتاب‌های کودک پرداختند.
هراتی تأکید کرد: اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، ظرفیت قابل توجهی هستند که در صورت همکاری دستگاه‌ها و برنامه ریزی مناسب، اتفاقات مثبتی برای این قشر رخ خواهد داد.
در حال حاضر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نزدیک به ۲۷۰۰ کتابخانه مجهز به بخش کودک و نوجوان دارد.
وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تلاش است مجموعه‌ای تلویزیونی تحت عنوان هدهد سفید، ویژه ایام هفته کتاب ۱۴۰۱ تولید کند.
برای تولید این برنامه ۲۶ قسمتی از اعضا و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور استفاده شده است.
در واقع ظرفیت اعضای کودک و نوجوان را رها نکردیم و آیتم‌های مختلف این برنامه با همکاری آن‌ها تولید شده است.
هراتی گفت: همچنین در حال اضافه کردن مجموعه‌هایی در کتابخانه‌ها با عنوان اتاق علم و ساختکده هستیم، این فضا‌ها توسط اعضا اداره می‌شود و آن‌ها می‌توانند آنچه در کتاب‌ها در قالب بازی‌های علمی، علوم تجربی و ریاضیات خوانده اند را با استفاده از ابزار‌های موجود در این محیط‌ها تجربه کنند.
معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نهاد وظیفه ورود به حوزه تولید نشریه ویژه کودک و نوجوان را دارد یا خیر، گفت: اگر نگاهمان این باشد که نهاد کتابخانه‌ها تنها وظیفه امانت کتاب را دارد، بله نهاد اجازه ورود به این حوزه را ندارد.
اما در دنیا کتابخانه‌ها به محلی برای اتفاقات فرهنگی- اجتماعی تبدیل شده اند و ایران نیز تلاش کرده از این مسیر جا نماند و در بین کشور‌های منطقه پیشرو باشد.
ورود یک فرد به کتابخانه و امانت یک کتاب شروع یک ماجرا است؛ بعد از این، فضای زیرساختی که آماده کرده ایم باید در خدمت این عزیزان قرار گیرد؛ باید فضای مطالعه و نویسندگی ظهور و بروز پیدا کند.
نهاد این ظرفیت بالقوه را در اختیار عزیزانی که انگیزه دارند، قرار می‌دهد.

 

نهاد،عمومي،كشور،توسعه،نوجوان،كودك،كتابخواني،توليد،هراتي،تروي ...

 


دوشنبه، 02 آبان 1401 - 20:49 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0