FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ذات دانشجو مطالبه‎ گر و پویاست


 مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | دوشنبه، 02 آبان 1401 - 17:23

مشهد ـ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دانشجو از نظر اخلاقی و روحی ذاتاً مطالبه گر و به خاطر روحیه پویایی براساس خصلت جوانی خود، مسائل را پیگیری و آن‌ها را بررسی می‌کند.

دانشجويان،اساتيد،مديريت،دانشگاه،دشمن،مطالبه،جواني،دانشجو،آتش ...


به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی ظهر دوشنبه در دیدار با جمعی از مدیران، اعضای هیئت‌رئیسه، رؤسا و جمعی از اساتید دانشگاه‌های آزاد استان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو از نظر اخلاقی و روحی دو خصوصیت دارد؛ یکی اینکه ذاتاً مطالبه گر است و دوم به خاطر روحیه پویایی براساس خصلت جوانی خود، مسائل را پیگیری و در آن‌ها مداقه می‌کند.
در این شرایط، بهترین ابزار مدیریت دانشگاه‌ها این است این دو خصوصیت ذاتی دانشجویان مدیریت شود.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دوران دانشجویی هم‌زمان با اوج دوره جوانی در افراد است و باید در درجه اول، این موضوع مدیریت شود اما باید در نظر داشت که دانشجو همان جوانی است که برحسب اقتضائات دوره دانش‌آموزی، بر بستر خانواده و محیط رشد کرده و پس از تکامل شخصیتی وارد دانشگاه می‌شود و حد این تکامل و اعتمادبه‌نفس به حدی است که اگر اساتید نتوانند خود را با ذائقه و درک دانشجویان تطبیق دهند، نه‌فقط مسئله پرورش به‌کلی منتفی می‌شود بلکه حتی موضوع آموزش نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا برخی دانشجویان از نظر فکری خود را از اساتید باسابقه هم والاتر می‌دانند و به همین دلیل، اگر بنا باشد اساتید در کلاس‌ها باب پرورش و تربیت را باز کنند، حتی مسئله تعلیم و آموزش آن‌ها هم زیر سوال می‌رود.
وی افزود: با این حال، نمی‌توان به این بهانه که دانشجو یک مرد یا زن بالغ است، از مدیریت فضای فکری حاکم بر دانشگاه‌ها دست کشید و اگرچه صلابت و اقتدار در مدیریت دانشگاه‌ها یک ضرورت است اما نمی‌توان همیشه با سختگیری دانشگاه را اداره کرد بلکه باید با ایجاد تشکل‌های علمی مذهبی و حمایت از دانشجویان انقلابی، جریان روشنگری به راه انداخت.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: باید در دانشگاه ارزش‌گذاری کرد، قبل از اینکه دشمن بتواند ارزش‌های خود را برای دانشجویان به‌عنوان یک اصل مطرح کند؛ به‌طور مثال، اگر از ابتدای انقلاب، حجاب در دانشگاه‌ها به‌عنوان یک اصل و ارزش مطرح می‌شد، دشمن هرگز نمی‌توانست در شرایط کنونی به موضوع حجاب در دانشگاه‌ها هجمه‌ای وارد کند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: امروزه اغتشاشات نه همچون آتش زیر خاکستر بلکه جریان خباثت‎آلودی است که دشمن آن را از عرصه مطالبه عمومی خارج کرده و تلاش دارد تا از روحیه مطالبه گری و ذات پویای دانشجویان سوءاستفاده کند.
واضح است که دشمن از امکان تأثیرگذاری بر مردم ناامید شده و هم‌اکنون به دنبال آن است تا در فضای آزاد دانشگاه‌ها، همان جریانی را ایجاد کند که در روزهای اخیر در کف خیابان به وجود آورده بود و اینجا جایی است که دانشجویان انقلابی و چهره‌های بابصیرت دانشگاهی مسئولیت و تکلیف مضاعف دارند و باید به دور از قبیله‎گرایی و جناح‌بندی، با رویکرد برادرانه، همدلی فراگیری ایجاد کنند.
وی با تأکید بر ضرورت جهاد تبیین در برابر جریان نرم فرهنگی حاکم بر اغتشاشات اخیر گفت: دانشگاه محل شکل‌گیری انقلاب و مهد پرورش اندیشه‌های ناب اسلامی است.
اغتشاش‎گران در خیابان‌های مشهد، یک افسر جوان نیروی انتظامی را آتش زدند و این عاقبت آشوب‌های خیابانی بود اما اگر این ناآرامی‌ها به دانشگاه کشیده شود، چه بسیار دل و ذهن جوانان دانشجویی که در آتش تحریف و القائات شیطانی ضد اسلام خواهند سوخت.
آیت الله علم الهدی بیان کرد: بزرگ‌ترین چالش امروز و زمینه‌ساز بروز همه بحران‌ها، فقر جهاد است.
امروزه بخش قابل‌توجهی از اساتید و دانشجویان نسبت به مسائل و جریان‌های سیاسی بی‌تفاوت هستند و جریان حزب‌اللهی و باتقوا باید بیش از همه به روشنگری برای این قشر همت کند و مجاهدانه به میدان بیاید.


دوشنبه، 02 آبان 1401 - 19:32 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0