FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • مرجعیت و رهبری
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله روح الله خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نکویی: انیمیشن ایرانی از نظر تکنیکال قوی شده اما باید در فیلمنامه بیشتر تلاش کند


 تسنیم | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 28 مهر 1401 - 13:18

یک انیمیشن ساز می گوید که پسر دلفینی بسیار جذاب و مخاطب پسند است اما این فیلم مانند بیشتر انیمیشن های ما در موضوع داستان و فیلمنامه باید کار و تلاش بیشتری کند. خصوصاً در فضای استوری برد باید قصه یکبار به طور کامل به تصویر درآید.

انيميشن،ايراني،پويانمايي،مخاطب،استوري،فيلمنامه،روايت،قبول،بر ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انیمیشن ایران امروز در جایگاهی متفاوت نسبت به یک دهه قبل ایستاده است.
هم از نظر کمیت و همینطور کیفیت پویانمایی ایرانی روز به روز در حال تقویت است و می‌توان به‌زودی شاهد این باشیم که کشور عزیز ما یکی از بزرگترین و بهترین انیمیشن‌سازان دنیا شده است.
اما لازمه رسیدن به این نقطه طلایی این است که آسیب‌ها و چالش‌های پیشروی انیمیشن ایرانی برطرف شود و ما شاهد استقرار جایگاه انیمیشن ایران در کنار دیگر سازندگان مطرح جهان باشیم.
این روزها پویانمایی پسر دلفینی، جدیدترین کار خانواده بزرگ انیمیشن کشور در حال اکران است.
فیلمی که توانست در کنار رقبای مهم دیگر سینمایی واقعی‌‌اش، در صدر جدول فروش قرار بگیرد.
بابک نکویی، انیمیشن‌ساز کشور درباره فروش این پویانمایی می‌گوید: اینکه یک انیمیشن ایرانی با کیفیت قابل قبول وارد اکران و چرخه نمایش بشود و بتواند مخاطب ایرانی را جذب کند، به خودی خود قابل توجه و خوب است.
سوای هرچیز دیگری اینکه محصول ایرانی در حد قابل قبولی رضایت مخاطب را جذب کند، خوب است.
در مورد «پسر دلفینی» این اتفاق افتاده است و با اینکه به‌خاطر کرونا در پخش و اکران دچار وقفه‌ای شد، نسبتاً مخاطب خوب و فروش قابل قبولی داشته است.
وی ادامه داد: این اثر از نظر فنی و تکنیکی قابل قبول است.
در بخش‌های تخصصی‌اش با کیفیت بوده و نمره قابل قبول دارد.
اما این اثر هم مانند عموم آثار دیگر در روایت و داستان پردازی باید بیشتر کار کند.
پاشنه آشیل انیمیشن ایرانی روایت است.
جدای از بحث‌های تکنیکی در روایت داستان و محتوا پویانمایی‌های ما ایراد دارد.
اما به نظرم در مجموع قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند مخاطب کودک را جذب کند.
من این فیلم را در سینما و در کنار مردم دیدم و مشاهده کردم که بچه‌ها از کار لذت بردند و در کل این فیلم را یک کار قابل قبول و مخاطب محور دانستند.
او درباره علت مشکلات روایت و داستان‌گویی در پویانمایی ایران گفت: انیمیشن فرایندی کاملاً‌ تکنیکال است.
تولید و خلقش به نرم‌افزارها و به هنرهای مختلف نیاز دارد.
باید فردی که طراحی می‌کند به طراحی شخصیت و فضا مسلط شود.
تخصصی بودن بخش‌های فنی انیمیشن باعث شده تا کمتر روی بخش‌های روایی و داستان‌گویی آن کار کنیم.
البته ما در قصه‌گویی و داستان‌نویسی حتی در سینمای کودک و نوجوان افتخارات زیادی داریم که نشان‌ می‌دهد زمینه‌های اولیه وجود دارد.
اما نکته مهم این است که قصه‌گویی در صنعت انیمیشن کاملاً با فضای سینمایی تفاوت دارد.
روند قصه گویی در انمیمیشن بصری است، چراکه همه چیز باید خلق شود.
دیگر مانند فیلم سینمایی هنرپیشه و محل فیلمبرداری وجود ندارد؛ هیچ چیز نیست و همه چیز باید خلق شود.
طراح و سازنده «ناسور» ادامه داد: در سینمای داستانی فیلمنامه خوانی وجود دارد و می‌توان قصه را یکبار با بازیگران خواند و کار کرد اما در پویانمایی باید همه چیز در فیلمنامه استوری برد تهیه و تدوین شود.
اگر بخواهیم دقیقاً آسیب‌یابی کنیم مشکل به همین نقطه بازمی‌گردد؛ ما در ایران استوری برد داریم اما فیلمنامه استوری برد نداریم در حالی که در استودیوهای بزرگ انیمیشن‌سازی دنیا فیلمنامه استوری‌برد داریم که یکبار تمام قصه انیمیشن را در قالب استوری برد می‌برد که باعث می‌شود تا نقاط مثبت و ضعف داستان را بشناسیم.
ما این مشکل را باید برطرف کنیم تا چالش‌ها و خلأهای قصه‌گویی ما در انیمیشن از بین برود.
او در پایان گفت: امروز آن نگرانی‌های قدیمی در حوزه بخش‌های تکنیکی انیمیشن‌سازی از بین رفته است و ما در نقطه قابل قبولی قرار داریم.
حال که وضعیت تغییر کرده است باید بیش از قبل روی بخش روایی و داستان‌نویسی انیمیشن کار کرد.
انتهای پیام/


 


پنجشنبه، 28 مهر 1401 - 13:29 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0