FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تولید بیش از 53 هزار نسخه کتاب برای کودکان نابینا


 تسنیم | فرهنگی و هنری | شنبه، 23 مهر 1401 - 13:19

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از تولید 53 هزار و 700 نسخه کتاب بریل برای کودکان و نوجوانان نابینا خبر داد.

كودكان،كتاب،كانون،توليد،بريل،نوجوانان،عنوان،فرهنگي،نسخه،قرار ...


فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده در کانون برای تأمین منابع مکتوب برای کودکان و نوجوانان نابینا یا کم‌بینا گفت: کانون از یک دهه گذشته شروع به عضوگیری از میان کودکان و نوجوانانی کرد که با نیازهای ویژه هستند که کودکان روشندل نیز در این مجموعه قرار می‌گیرند.
بر همین اساس، تولید کتاب به خط بریل برای این دسته از مخاطبان که از آنها با عنوان «اعضای فراگیر» یاد می‌شود، آغاز شد.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مدت اقدام به تولید 179 عنوان کتاب بریل در 300 نسخه کرد که در مجموع 53 هزار و 700 نسخه کتاب بریل در کانون چاپ شده است.
مدیر کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین به تولید کتاب صوتی برای این دسته از مخاطبان نیز اشاره و اضافه کرد: در همین راستا تاکنون 55 عنوان کتاب‌آوا در تیراژ دو هزار نسخه از هر عنوان تولید شده که در مجموع، 110 هزار نسخه کتاب صوتی برای کودکان و نوجوانان عرضه شده است.
به گفته طارمی؛ کتاب‌هایی که تبدیل به بریل شده، در سراسر کشور توزیع و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
کتاب‌هایی در این بخش انتخاب می‌شوند که از آثار درخشان بوده و موفق به کسب جوایز شده باشند یا از آثاری باشند که در کتابخانه‌ها بیشتر به امانت گرفته شده‌ و پرخواننده هستند.
وی با بیان اینکه در سال جاری نیز مطابق هر سال برنامه‌ریزی برای تولید کتاب به خط بریل صورت گرفته است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تعداد 11 عنوان کتاب در 300 نسخه به خط بریل منتشر خواهد شد.
سفارش این کار انجام شده است.
با توجه به زمان زیادی که صرف تولید این آثار می‌شود، امیداوریم که این مراحل تا پایان سال به اتمام رسیده و کتاب‌ها در دسترس مخاطبان قرار گیرد.
طارمی در پاسخ به این پرسش که کانون برای کودکان با نیازهای ویژه چه برنامه‌ای در نظر دارد، یادآور شد: مراکز خاص ما اقدام به ارائه خدمات به اعضای فراگیر می‌کنند.
در کانون پیوست فرهنگی سیاستگذاری شده است، به این معتی که اگر کتابی تولید می‌کنیم که مورد اقبال مخاطب قرار می‌گیرد و اثر موفقی است، بهتر است در کنار آن اقدام به تولید فیلم یا بعضاً انیمیشن نیز کنیم.
این برنامه‌ریزی در جهت ارائه خدمات فرهنگی به اعضای فراگیر با نیازهای ویژه است.
به عنوان نمونه، از جمله کارهایی که در این سال‌ها مورد اقبال کودکان اوتیسم قرار گرفته، کار «یکی کم است»، اثر عبدالله علیمراد بود.
ممکن است کودکان اوتیسمی با کتاب ارتباط خوبی برقرار نکنند و حوصله کتاب را نداشته باشند، از همین رو ما اقدام به تولیدات فرهنگی در دیگر قالب‌ها کرده‌ایم تا این کودکان و نوجوانان نیز بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
مدیر کل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به تأثیر افزایش قیمت کاغذ بر تولید کتاب به خط بریل گفت: هزینه تولید کتاب بریل به خودی خود، بالاست.
کانون در سیاست‌گذاری‌های خود همواره بر اجرای عدالت فرهنگی تأکید دارد.
اگر درگیر مسائل اقتصادی و مالی نبودیم، قطعاً عناوین بیشتری را برای کودکان در این قالب تولید می‌کردیم.
وی ادامه داد: افزایش قیمت کاغذ، افزایش قیمت کتاب را در پی داشته است.
هزینه چاپ برای یک کتاب معمولی چندین برابر شده است، اما ما به عنوان ناشر دولتی روی اصول خود ایستاده و تلاش کرده‌ایم تا سهمیه کودکان نابینا از کتاب کم نشود.
به گفته طارمی؛ مراجعه اعضای فراگیر به مراکز کانون در چند سال گذشته رشد داشته است؛ چرا که کانون در قبال خدماتی که ارائه می‌دهد، یا هزینه کمی دریافت می‌کند یا گاه اصلاً هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.
با توجه به این موضوع، کانون نیز تلاش کرده است تا همواره در حوزه تولیداتش پیشگام باشد و همه بچه‌ها در هر طبقه فرهنگی و اقتصادی را در نظر بگیرد.
امیدواریم روزهای روشنی برای کودکان و نوجوانان کشور رقم بخورد.
انتهای پیام/


 


شنبه، 23 مهر 1401 - 19:30 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0