FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


مهم‌ترین کار نویسندگان «خواندن و خواندن» است


مشرق | فرهنگی و هنری | شنبه، 23 مهر 1401 - 17:57

مولف «گنج واقعی» گفت: نویسندگان به فکر انتشار سریع کارهای خود نباشند و صرفاً با مطالعه و تمرکز در کتاب‌های مختلف سعی کنند دایره لغات و فهم خود را افزایش دهند.

كتاب،حوزه،مهرك،نويسنده،كودك،مدير،گنج،نوجوان،واقعي،كودكان،سور ...


به گزارش مشرق، مراسم رونمایی از کتاب تازه افسانه موسوی گرمارودی با عنوان «گنج واقعی» از نشر مهرک برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.
این مراسم با حضور افسانه موسوی گرمارودی نویسنده کتاب، علیرضا زندوکیلی، مدیر کتابخانه‌های عمومی استان تهران، محمد حمزه زاده کارشناس و نویسنده کتاب حوزه کودک و نوجوان، علی اکبر شیروانی مدیر انتشارات سوره مهر، سمانه حسینی مدیر مهرک برگزار شد.
علیرضا زندوکیلی مدیر کتابخانه‌های عمومی استان تهران، در ابتدای برنامه با اشاره به اینکه حوزه کودک و نوجوان از حوزه‌های مغفول واقع شده در فضای ادبی کشور ماست، گفت: این وظیفه ما است که در ایام بخصوص خوب کارکنیم، خوب روشنگری کنیم تا دستمان در مقابل نسل جدید پر باشد.
ما باید بتوانیم خوب روایت کنیم و روایتگر خوبی باشیم.
وی ادامه داد: نهاد کتاب خانه‌های عمومی کشور مثل دیگر نهادی پیشگام در این حوزه فعالیت‌های گسترده‌ای در جهت آگاهی بخشی داشته باشد.
مدیر کتابخانه‌های عمومی استان تهران، خبر از افتتاح یک نهاد تخصصی برای کودکان و نوجوانان به اسم کتابخانه هدهد سفید داد و اظهار امیدواری کرد که این دست کارها در سطح کشور افزایش پیدا کند.
«گنج واقعی» نخستین کتابی است که حاصل دسترنج تیم مهرک است
در ادامه برنامه سمانه حسینی مدیر مهرک صحبت‌هایی را در خصوص شکل گیری این اثر مطرح کرد.
وی افزود: بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر سالهاست که در حال فعالیت و انتشار کتاب در این حوزه است اما کتاب گنج واقعی اولین کتابی است که حاصل دسترنج و زحمت این تیم جدید یعنی مهرک است که طی یک سال گذشته مشغول به فعالیت است.
حسینی همچنین از اینکه این کتاب در کتابخانه مرکزی پارک شهر در حال رونمایی است اظهار خشنودی و خوشحالی کرد.
و از کودکان حاضر در جمع خواست تا نظرات خود درباره این کتاب با انتشارات در میان بگذارند.
وی در پاسخ به این سوال که مهرک چه میزان کتاب کودک دارد و کودکان چگونه می‌توانند این کتاب‌ها را تهیه کنند پاسخ داد: انتشارات سوره مهر دارای ۷۹۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان است که شامل قصه، شعر، داستان کوتاه و کار پژوهشی است و کودکان می‌توانند با رجوع به فروشگاه‌های کتاب سوره مهر این کتاب‌ها را تهیه کنند.
مهم‌ترین کار نویسنده خواندن کتاب است
افسانه موسوی گرمارودی نویسنده کتاب گنج واقعی سخنران بعدی برنامه بود.
وی با اشاره به خاطراتی از دوران کودکی خود و علاقه اش به انباشت و نگهداری یادگاری‌های کودکی گفت: شاید خاطرات فانی باشند اما در ذهن‌ها باقی خواهند ماند و این کار نویسندگان است که این کار را انجام دهند.
نویسنده کتاب «گنج واقعی»، به نویسندگان تازه کار و علاقه‌مند به این حوزه گفت: نویسندگان به فکر انتشار سریع کارهای خود نباشند و صرفاً با مطالعه و تمرکز در کتاب‌های مختلف سعی کنند دایره لغات و فهم خود را افزایش دهند که مهمترین کار آنها خواندن و خواندن کتاب است.
محمد حمزه نویسنده و کارشناس در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هم سخنان خود را با بیان این روایت که روانشناسان عرصه ذهن را به بخش خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌کنند شروع کرد و گفت: بخش عمده فعالیت ذهنی و عملی ناشی از بخش ناخوداگاه ماست و ناخوداگاه برآمده از قصه‌ها روایت‌هایی کودکی ماست.
وی افزود: بخش باورمندی که از قصه‌ها و داستان‌های کودکی ما تغذیه می‌کند به همین جهت این قصه‌ها و روایت‌ها از اهمیت بالایی در زندگی ما برخوردار هستند و نویسندگان این حوزه هم از مسئولیت دارند.


 


شنبه، 23 مهر 1401 - 19:01 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0