FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برخی افراد به جای «نقد» به «تخریب» روی می‌آورند و یا اینکه اصلاً مرزی بین «نقد» و «توهین» قائل نیستند.


 

 مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 20 مهر 1401 - 11:12

رئیس دانشگاه تهران گفت: گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد به جای «نقد» به «تخریب» روی می‌آورند و یا اینکه اصلاً مرزی بین «نقد» و «توهین» قائل نیستند.

دانشگاه،دانشجويان،تهران،فضاي،مقيمي،اساتيد،دانشجويي،حذف،ايجاد ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با حضور در محل دانشکدگان فنی و دانشکدگان علوم دانشگاه تهران از روند تشکیل کلاس‌های درس بازدید کرد.
سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در جریان بازدید از کلاس‌های درس به گفت‌وگویی کوتاه با دانشجویان حاضر در کلاس پرداخت و محورهایی را درباره فضای متفاوتی که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رقم خورد با دانشجویان و اساتید حاضر در کلاس‌ها بیان ‌کرد.
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای مورد مطالبه از دانشگاه، ایجاد زمینه برای پرورش روحیه نقادی در نخبگان و دانشگاهیان است، اظهار کرد: دانشجویان و اساتید هر کدام دارای جایگاه ممتاز در شکل دادن به فضای نقادی در دانشگاه و جامعه هستند، اما متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که برخی افراد به جای «نقد» به «تخریب» روی می‌آورند و یا اینکه اصلاً مرزی بین «نقد» و «توهین» قائل نیستند.
این درحالی است که در سنت و فرهنگ دانشگاهی نه تنها قائل به وجود فاصله بین نقد و تخریب هستیم بلکه قطعاً بین رویکرد اعتراضی متناسب با شأن فضای آکادمیک با برخی روش‌های توهین‌آمیز هیچ تناسبی وجود ندارد.
سید محمد مقیمی با قدردانی از قاطبه اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران که دارای اهتمام ویژه نسبت به رعایت نظم و انسجام برگزاری کلاس‌های هستند، تصریح کرد: دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران با اهتمام در زمینه برگزاری کلاس‌ها نشان دادند تبلیغاتی که افراد معدودی در زمینه تحریک دانشجویان برای برگزار نشدن کلاس‌ها و ناامن نشان دادن محیط دانشگاه در فضای مجازی و توئیتر انجام داده‌اند، قطعاً در اراده قاطبه دانشگاهیان تأثیر چندانی ندارد.
مقیمی افزود: معدود افرادی که با ایجاد فضای رعب در میان دانشجویان کارشناسی، در صدد ریزش مشتاقان به حضور در کلاس‌های درس بودند، شعار «آزادی» سر می‌دهند، اما در واقع حقوق دیگران را ضایع می‌کنند و به سلب آزادی دیگران می‌پردازند.
اما کلاس‌های پرازدحام دانشگاه تهران که از آنها بازدید کردم، نشان می‌دهد که جامعه دانشجویی آن قدر بلوغ فکری دارد که تحت تأثیر فضاسازی‌های توئیتری و بیانیه‌های بدون شناسنامه قرار نگیرد.
رئیس دانشگاه تهران همچنین نقش اساتید در راهبری دانشجویان را نقشی منحصر به فرد در حفظ پویایی و نشاط علمی دانشگاه دانست و با ارائه تحلیلی خاطرنشان کرد: هر آن کس که توان دیدن پیشرفت ایران را ندارد و آرزوی کند شدن و توقف چرخ پیشرفت علمی ایران را در سر می‌پروراند، شاید با مشاهده جنگ رسانه‌ای که دانشگاه‌ها را به عنوان یکی از اهداف خاص خود نشانه گرفته است، احساس شادمانی هم بکند؛ اما دانشجوی متعهد ما اجازه تحقق این حس شادمانی را به بدخواه خود نمی‌دهد.
وی در پاسخ به سوال دانشجویی که عنوان کرد «برخی دانشجویان بخاطر ترس از شرایط مخاطره‌آمیزی که در برخی روزها جهت تردد در سطح شهر وجود داشته و یا فضای ناآرامی که برخی تجمعات ایجاد می‌کند، در این مدتی که از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد برخی روزها از آمدن به دانشگاه پرهیز کرده‌اند؛ تکلیف آنها چه می‌شود؟»، اظهار کرد: تکیه بر رعایت مقررات آموزشی یکی از اصول اولیه دانشگاه است بنابراین اگر دانشجویی حتی در سه هفته نخست سال تحصیلی جدید در برخی دروس دارای غیبت بیش از حد مجاز بوده، می‌توانسته نسبت به حذف آن اقدام کند.
البته آنها که از مهلت حذف و اضافه جا مانده‌اند، در موعد حذف اضطراری هم فرصت دارند.
مقیمی تاکید کرد: البته منظور مدیریت دانشگاه از اجرای قانون، این نیست که هیچ انعطافی را قبل از مهلت حذف و اضافه دروس در اجرای قانون قائل نیستیم.
اساتید دارای جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه هستند.
اگر استادی تشخیص دهد که عذر دانشجویی موجه بوده است هر چند که گواهی و مستند خاصی هم در دست نداشته باشد، می‌تواند با معاونت آموزشی دانشکده و دانشگاه به حل موضوع بپردازد.
اما بخصوص بر سر افرادی که به ناحق به خود اجازه می‌دادند در میان دانشجویان فضای رعب ایجاد کنند و تعطیلی کلاس‌ها را القا می‌کردند، هیچ مسامحه‌ای نخواهیم داشت.


چهارشنبه، 20 مهر 1401 - 11:38 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0