FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


شعارهای تند و غیرمتعارف را شایسته دانشجو نمی دانیم


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 18 مهر 1401 - 09:47

رئیس دانشگاه تهران گفت: بسیاری از شعارهای تند و غیرمتعارف را شایسته دانشجو و دانشگاه نمی‌دانیم ولی به عنوان مدیریت دانشگاه باید طوری عمل کنیم که در این ماجراها اتفاق بدی برای کسی رخ ندهد.

دانشگاه،تهران،دانشجويي،علمي،حراست،مديريت،حضور،سياسي،خانه،رئي ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در نشست با نمایندگان تشکل‌های صنفی، سیاسی و علمی دانشجویی که در محل تالار شهید سلیمانی برگزار شد، ضمن اینکه از دانشجویان تقاضا کرد تا سوالات و نکات خود را بدون هیچ محدودیتی مطرح کنند، اظهار کرد: گفت‌وگو در یک فضای علمی و دانشگاهی قطعاً منجر به ایجاد گشایش‌هایی در شنیدن صداها و سلیقه‌های مختلف در دانشگاه و در نهایت ارتقای نقش و جایگاه دانشگاه تهران در محیط اجتماعی می‌شود.
مقیمی با بیان اینکه مدافع شکل‌گیری جریان گفت‌وگو بین طیف‌های مختلف فکری و صنفی دانشجویی هستم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای مصوبه‌ای برای ایجاد «خانه ملی گفت‌وگوی آزاد» است که متاسفانه ظاهراً به صورت عملیاتی در هیچ نهاد و دانشگاهی به اجرا درنیامده است.
وی با اعلام اینکه «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» محل گفتگو و تضارب آراء سه ذی‌نفع دانشگاه یعنی اساتید، دانشجویان و کارکنان خواهد بود، به برگزاری اولین نشست خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران در سطح استادان با حضور اساتید رشته‌ها و تخصص‌های مختلف از گرایش‌های فکری و سیاسی متفاوت اشاره کرد و گفت: طیف وسیعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران از همه طیف‌های فکری در این نشست حضور داشتند.
ارزیابی اساتید از این نشست، یک ارزیابی مثبت بود؛ به طوری که این اقدام را به فال نیک گرفتند و این جلسه محترمانه، وزین و سنگین را سرآغازی برای اشاعه فرهنگ گفت‌وگو در سطح ملی دانستند چراکه واقعاً کمتر در کشور شاهد این بوده‌ایم که افراد از طیف‌های مختلف این چنین دور هم جمع شوند، چه رسد به اینکه با هم گفتگو کنند.
رئیس دانشگاه تهران، برگزاری دومین نشست «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» با حضور نمایندگان تشکل‌های متنوع و متکثر دانشجویی را که یک روز پس از برگزاری نشست با اساتید انجام شد، مقوم اراده مدیریت دانشگاه برای ساختارمند شدن بستر گفت‌وگوی آزاد و ملی در دانشگاه دانست و تصریح کرد: متاسفانه کمتر با هم گفت‌وگو می‌کنیم و گاهی صحبت کردن‌هایمان بیش از آنکه شبیه گفت‌وگو باشد، به یک رویارویی می‌ماند که دیگر اصلاً نام آن را نمی‌توان گفت‌وگوی در شأن محیط علمی و دانشگاهی گذاشت.
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد: نشست‌های «خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران» با حضور ذی‌نفعان دانشگاه، یک روند دائمی به خود بگیرد و نشست‌های مکرری را تا پایان امسال داشته باشیم.
البته این نشست‌ها در قالب‌هایی که تحت عنوان کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های انتقادی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار می‌شود، سامان پیدا خواهد کرد.
درباره حراست دانشگاه تهران منصف باشیم
رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به سوال دانشجویی که می‌گفت «نیروهای حراست دانشگاه که در حاشیه تجمع‌های دانشجویی حضور پیدا می‌کنند، دانشجویان را شناسایی می‌کنند»، تاکید کرد: تمام توجه حراست دانشگاه تهران و کسانی که از مدیریت دانشگاه در حاشیه تجمع‌ها حاضر هستند این است تا اگر شرایط به سمت شکل‌گیری برخورد بین دو سه دانشجو از طیف‌های مختلف رفت، حائل و مانع برخورد شوند و آنها را از هم جدا کنند.
ما علیرغم اینکه ارزش‌های خودمان را داریم و بسیاری از شعارهای تند و غیرمتعارف را شایسته دانشجو و نهاد دانشگاه نمی‌دانیم ولی به عنوان مدیریت دانشگاه باید طوری عمل کنیم که در این ماجراها اتفاق بدی برای کسی رخ ندهد.
بنابراین فکر می‌کنم یک مقدار درباره حراست دانشگاه منصف باشیم.
با یک طیف متنوعی از رویکردها مواجه هستیم
مقیمی درباره امر به معروف و نهی از منکر نیز گفت: من درباره امر به معروف و نهی از منکر، ارزش‌های خاص خودم را دارم و حتماً هم آن را لحاظ می‌کنم ولی در مدیریت دانشگاه با یک طیف متنوعی از رویکردها مواجه هستیم.
تا زمانی که آنها تناقضی با قانون بالادستی پیدا نمی‌کنند ولو اینکه با نظر و سلیقه‌های بنده هم جور درنیایند، ناچار هستم که آنها را مورد ملاحظه قرار دهم.
مدیریت پدرانه همین است.
بنابراین وقتی در چارچوب سازمان قرار می‌گیریم باید قوانین سازمان را محترم بشماریم و نه اینکه بر اساس سلیقه خود عمل کنیم.
ماجرای کوله‌پشتی خانمی که با زور می‌خواست وارد دانشگاه شود
رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به دانشجویی که از کنترل دقیق کارت‌های دانشجویی در ورودی و خروجی دانشگاه گلایه می‌کرد، توضیح داد: این کنترل‌ها برای این است که مشخص شود چه افرادی وارد دانشگاه شده یا می‌شوند.
فقط به عنوان یک نمونه اشاره می‌کنم که چند روز قبل یک خانم به عنوان دانشجو می‌خواسته به هر ترتیبی که شده وارد دانشگاه تهران شود، نه تنها کارت دانشجویی ارائه نمی‌کرده، که با نیروهای انتظامات دانشگاه هم تندی کرده است.
در نهایت به دلیل بالا گرفتن فضایی که این خانم در خیابان ۱۶ آذر درست کرده بوده، نیروهای انتظامی وارد عمل می‌شوند؛ اما او سعی به فرار می‌کند که موفق نمی‌شود.
در نهایت مشخص شد او اصلاً دانشجوی دانشگاه تهران نبوده و در کوله‌پشتی خود مواد آتش‌زا داشته است.
او از اصرار برای ورود به دانشگاه تهران چه هدفی داشته است؟
و حالا اگر به داخل دانشگاه راه پیدا کرده بود چه اتفاقی ممکن بود بیفتد؟»
حراست در شرایط فعلی مسئولیت بیشتری دارد
وی افزود: حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه علاوه بر مواظبت از سرمایه‌های مادی و فیزیکی دانشگاه، وظیفه حمایت از سرمایه‌های انسانی دانشگاه را نیز برعهده دارد.
آنها در شرایط فعلی احساس مسئولیت بیشتری هم می‌کنند چون اگر یک مشکلی پیش بیاید باید پاسخگو باشند.
البته کلاس‌های آموزشی مستمری را برای کارکنان حراست و حفاظت فیزیکی برگزار می‌کنیم.
با تریبون انجمن علمی نمی‌توانید بیانیه سیاسی دهید
رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به انتقادهای یک دانشجوی عضو انجمن علمی، نیز اظهار داشت: کارویژه انجمن‌های علمی دانشجویی، کار علمی است.
شما در هیبت دانشجو می‌توانید کار سیاسی هم انجام دهید اما نمی‌توانید از تریبون انجمن‌های علمی کار سیاسی کنید یا به نام انجمن علمی بیانیه سیاسی دهید.
پیگیری مطالبات دانشجویی در یک فضای منطقی و علمی در قالب مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی، ارائه راهکار درباره روش‌ها و بسترهای ابراز مطالبات دانشجویی و همچنین بیان اعتراضات، تداوم نشست‌های گفت‌وگو میان دانشجویان از سلایق مختلف، به رسمیت شناختن گروه‌های مختلف دانشجویی که فعالیت‌های قانونمند دانشجویی را ساماندهی می‌کنند، شنیدن صدای جریان متکثر دانشجویی، اذعان نماینده شوراهای صنفی بر رویکرد غیرسیاسی این نهاد دانشجویی، درخواست نماینده شورای صنفی به منظور حضور در کمیته پیگیری وضعیت دانشجویانی که در پی ناآرامی‌های اخیر همچنان در بازداشت هستند و … از دیگر محورهایی بود که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نشست با رئیس دانشگاه تهران مطرح کردند.

 

دانشگاه،تهران،دانشجويي،علمي،حراست،مديريت،حضور،سياسي،خانه،رئي ...

 


دوشنبه، 18 مهر 1401 - 23:12 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0