FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


فلسفه برخورد مناسب با جوانان سخن گوهربار حضرت محمد سلام الله علیه


فلسفه برخورد مناسب با جوانان جوانان

  • حضرت رسول (ص) فرمودند:

    اَوسِعوا لِلشَّبابِ فِى المَجلِسِ وَ اَفهِموهُمُ الحَدیثَ فَاِنَّهُمُ الخُلوفُ وَ اَهلُ الحَدیثِ.

    براى جوانان در مجالس جاى باز کنید، و امور نو و جدید را به آنان تفهیم کنید، چرا که این گروه جایگزین شما و درگیر مسائل جدید خواهند شد.

    (الفردوس، ج. ۱، ص. ۹۸، ح. ۳۲۰)

برداشت و راهبرد و راهکار رهنمود فلسفه برخورد مناسب با جوانان جوانان

  1. معنای " برای جوانان در مجالس باز کنید" را می توان به مثابه آنان را به حساب آوردن و محترم شناختن است، فرصت دادن به جوانان برداشت نمود.
  2. لازم است فرصت داد به جوانان و آنان را گرامی داشت و در عین حال مسائل اموری که برای آنان جدید هست را آموزش داد و تفهیم نمود.
  3. فلسفه برخورد مناسب با جوانان و محترم شمردن آنان و تفهیم و آشنا نمودن جوانان با علوم و امور جدید این است، که جوانان مسئولیتها در آینده بدست خواهند گرفت و درگیر مسائل جدیدی خواهند شد و در نقش آفرین جایگزین بزرگترهای خود می شوند، پس لازم است هم جوانان محترم شناخته شوند و به حساب آیند هم علوم جدیدی که به آنان سروکار خواهند داشت مسائلش را آموزش دهند.
  4. لازم است آموزش و پرورش و آموزش عالی و حوزهها و فرهنگ سازان و مراکز تعلیم و تربیّت و وزارت کار و تعاون به نگرشهای متعالی اسلام توجّه لازم داشته باشند و به ضرورتهای مسائل تعلیم و تربیت آینده جوانان توجهّات لازم بموقع و به درستی داشته باشند تا بتوانند به تعالی و رضایتمندی خداوند رفتاری متناسب توجّه به ضرورتهای سن رفتار مناسب داشته باشند.
  5. پژوهشکدهها و حوزهها و آموزش عالی و وزارت ارشاد اسلامی  و وزارت کار و تعاون و مراکز تعلیم و تربیّت و سایر فرهنگ سازان و حوزههای کار و وزارتخانه های دیگر باید توجّه داشته باشند برای اینکه بتوان نقش آفرینی مناسبی داشت باید نسبت به وظائف و مسئولیتهای خود به درستی عالم و دانشمند باشد و رفتار متناسب داشته باشند و و عوامل نظام جمهوری اسلامی در بخش دولتی و خصوصی بابد متناسب معارف اسلامی از شناخت لازم برخوردار باشند تا بتوانند نیّات، نگرشها و ذهنیات و تفکّر و بصیرت و رفتار خود متناسب خواست اسلام به تعالی و صحیح میزان نمایند.
  6. لازم است برای ایجاد شناخت لازم معارف متعالی اسلامی ادبیّات و مقالات و کتابها و پژوهشها و محتوای کتابهای درسی و رسانه ها  ( بخصوص صدا و سیما و سینما و نمایشها و فضای مجازی )  و مطبوعات به تعالی در جهت تعالی نقش آفرینی ایفای نقش نمایند.
  7. آموزش و پرورش و آموزش عالی و وزارت کار و تعاون و کارفرماها و وزارت خانه هائی که برای کار ایفای نقش می نمایند، باید به حدیث فوق " براى جوانان در مجالس جاى باز کنید، و امور نو و جدید را به آنان تفهیم کنید، چرا که این گروه جایگزین شما و درگیر مسائل جدید خواهند شد." توجّه لازم برای تحقق خواستگاه دیدگاه اسلامی به اندازه و بموقع و همواره داشته باشند.

گل افشان گل محمدی


یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 21:33 نظر بدهید
تعلیم و تربیت خانواده اقتصادی و رفاهی اعتقادی سیاسی فرهنگی اخلاقی علمی. علم. دانشجو. عالم. دانشمند. دانش پژو اجتماعی. ارتباطات. مردم. مردم داری. جامعه شناسی. تعامل اجتماعی عدل. عادل. میانه روی سبک زندگی اسلامی سخنان معصومین سلام الله علیه اسلام . مسلمان . شیعه . مؤمن کسب و کار تقوا. پرهیزکاری، خویشتنداری، تهذیب نفس، ثواب، گناه نوجوانان و جوانان سعادتمندی.خوشبختی.کمال بندگی خداوند حضرت محمد سلام الله علیه آداب فلسفه وظائف، مسئولیتها آموزش عالی، دانشگاه آموزش و پرورش تبلیغ دین، مبلغ انسان. آدم. بشر پدران و مادران یادگیری علم ادب انسان وزارت ارشاد اسلامی تبلیغات اسلامی مقتضیات زمان تعلیم و تربیّت مذهبی مربیان، معلّمان، اساتید، مدیران تربیّت خوب احترام به فرزندان کار مناسب تربیت خوب بزرگسالی

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0