FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


خروجی های دانشگاه علمی کاربردی به سرعت جذب بازار کار می شوند


 مهر | دین و اندیشه | دوشنبه، 11 مهر 1401 - 15:07

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: خروجی‌های دانشگاه علمی کاربردی افراد مجربی هستند که به سرعت جذب بازار کار می‌شوند و نگاه این دانشگاه پاسخگویی به نیاز بازار کار است.

دانشگاه،كاربردي،علمي،مركز،بازار،جامع،دانش،كشور،بلندي،تئوري،د ...


به گزارش خبرنگار مهر، آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز در مرکز آموزش علمی کاربردی آتش نشانی، برگزار شد.
حسین بلندی در این مراسم گفت: ما در نظام علمی کاربردی به طور کلی در هر حوزه‌ای پای کار هستیم و دانش پژوهان ما مسائل تئوری و عملی را یاد می‌گیرند تا وارد میدان کار شوند و پاسخگویی به یک نیاز کشور را محقق کنند.
وی با بیان اینکه دانش پژوهان ما برای میدان کار آماده می‌شوند افزود: آنها هم تئوری و هم عملی آموزش می‌بینند، بنابراین مردان رزم جهاد مبارزه با بیکاری در دانشگاه علمی کاربردی حضور دارند تا گوشه‌ای از نیازهای کشور را برطرف کنند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یاد آورشد: اینکه من به مرکز علمی کاربردی آتش نشانی آمدم به دلیل تبریک روز آتش‌نشان بود، برای ما خیلی سنگین بود که آتش نشانان ما در خارج کشور آموزش بببینند و حالا بسیار خوشحالم که می بینم یکی از ثمرات دانشگاه علمی کاربردی به مرکز بین المللی تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر مدرسان این مرکز بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت در حوزه آتش‌نشانی دارند افزود: مدرسان این مرکز هم تئوری و هم عملی را بلد هستند و تجربیات لازم را دارند به همین دلیل خروجی‌های این مرکز بسیار موفق هستند.
وی افزود: در آغاز سی و یکمین سالگرد دانشگاه جامع علمی کاربردی خواستم نتیجه کار را از نزدیک ببینم، در زمان تأسیس این دانشگاه می‌خواستند افرادی را تربیت کنند که به سرعت وارد بازار کار شوند، اتفاق مبارکی که در این دانشگاه رخ می‌دهد این است که ۲ کار عمده انجام می‌دهیم، یکی اینکه نیازسنجی می‌کنیم و دیگر اینکه نیازها را برطرف می‌کنیم.
بلندی ادامه داد: در یکی دو ماه گذشته چند رشته جدید برای مرکز آتش‌نشانی راه‌اندازی کردیم، با کمک اهل فن و دانش برنامه درسی برای یک شغل راه‌اندازی می‌کنیم تا هر کدام از دانش پژوهان یک شاغل باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: خروجی‌های دانشگاه علمی کاربردی افراد مجربی هستند که به سرعت جذب بازار کار می‌شوند، عملاً نگاه ما در این دانشگاه به سمت این است که نیاز بازار کار را پاسخگو باشیم.
وی با اشاره به وجود ۸ هزار شغل در دنیا گفت: ما در کشور به ۲-۳ هزار شغل رسیدیم، در دانشگاه علمی کاربردی هزار برنامه درسی داریم یعنی هنوز چند هزار برنامه درسی کم داریم.
بلندی با بیان اینکه امروز کسی که می‌خواهد با یک دستگاه کار کند هم باید از نظر تئوری و هم از نظر عملی مجرب باشد افزود: ما این کار را در دانشگاه علمی کاربردی انجام می‌دهیم، ما باید هر دو سه سال یک بار برنامه‌های درسی را بازنگری کنیم، نکته دیگر هم این است که دوره‌های کوتاه مدت و پودمان‌های تخصصی با صلاحیت‌های حرفه‌ای صورت گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: تمام ۵۷۱ مرکز دانشگاه علمی کاربردی باید در جریان باشند که از نظر رئیس جمهور، دانشگاه باید در بازار کار باشد و ما خوشحالیم که در بازار کار حضور داریم و برای بالا بردن بهره‌وری نیز دارای مهارت هستیم.
وی افزود: امسال سالی هست که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، دانش بنیان‌ها دارای پر و بال جدی شدند و ما در این حوزه حضور داریم، ۳۰-۴۰ درصد دانشگاه‌های نظری ما بحث نخبگانی را دارند، ۷۰ درصد اهداف اقتصادی هر کشور به دست تکنسین‌هاست.
بلندی خاطرنشان کرد: تحقق اهداف اقتصادی مستلزم نیروهای تکنسین است اما ما به گونه‌ای فرهنگسازی کردیم که اگر آقایی با مدرک کاردانی به خواستگاری برود تحویلش نمی‌گیرند و خانواده‌ها یک دکترای بیکار را به تکنسین ترجیح می‌دهند، ما اگر قرار است صنعت بازار کار را رونق دهیم باید به بحث مهارت به صورت جدی بپردازیم و امروز وزیر علوم بر این مهم تأکید دارد و به مهارت محوری دانشگاه‌ها اهمیت می‌دهد.


 


چهارشنبه، 13 مهر 1401 - 01:08 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0