FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


والدین بر رشد همه‌جانبه فرزندان تمرکز کنند


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | شنبه، 02 مهر 1401 - 11:51

یک کارشناس خانواده گفت: : والدین به جای آن که تمرکز خود را بر روی نمرات فرزندان‌ بگذارند باید روی ابعاد رشد همه‌جانبه آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

كرونا،عطاران،انسان،زندگي،كودكان،آموزش،ايجاد،اجتماعي،روز،چالشي


عطاران دوم:
طاهر عطاران دوم، کارشناس خانواده گفت: دو روز در زندگی انسان بسیار اهمیت دارد، اولین روز زمان تولد ما است و روز دوم زمان فهمیدن چرایی آن است.
انسان باید در نظر بگیرد که تمامی چالش‌های زندگی مانند کرونا از طرفی برای انسان سختی به وجود می‌آورند، اما از طرف دیگر باعث رشد و بقای ما می‌شوند.
اگر انسان چالشی در زندگی خود نداشته باشد یعنی به مشکل بر خورده است.
عطاران دوم اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته؛ زمانی که بدن چالشی مانند جاذبه را احساس نکند کلسیم استخوان‌ها از بین می‌رود؛ بنابراین فضانوردان ناچار بودند تا چالش‌هایی را برای بدن خود ایجاد تا کلسیم بدنشان حفظ شود.
این مسئله نشان می‌دهد چالش‌هایی مانند کرونا می‌توانند تجربیات گسترده‌ای را در اختیار افراد قرار دهند.
وی افزود: برای مثال با شیوع ویروس کرونا کشور‌ها توانستند توانمندی‌های اینترنتی خود و آموزش آنلاین را افزایش دهند.
ویروس کرونا باعث ایجاد دوره‌ای جدید در ایران شکل بگیرد.
آموزش‌های آنلاین یا برخط مزایا و معایب خود را داشتند، اما باعث ایجاد تجربه‌های بسیار خوبی شدند.
با این وجود ما باید بدانیم آموزش‌های حضوری تاثیرگذاری بیشتری دارند چرا که حضور در اجتماع به تنهایی از مزایای آموزش سنتی به حساب می‌آید.
او ادامه داد: در کنار تمام این مسائل باید از خود بپرسیم چرا فرزندانمان به مدارس می‌روند؛ آیا آموزش‌هایی که در مدارس و دانشگاه‌ها به کودکان تا سن جوانی ارائه می‌شود آن‌ها را برای زندگی آماده می‌سازند.
کشور‌هایی مانند فنلاند دانش‌آموزان را برای یادگیری فلسفه و هنر آماده می‌سازند، اما این اتفاق در تمام کشور‌ها صورت نمی‌گیرد.
کارشناس خانواده گفت: والدین به جای آن که تمرکز خود را بر روی نمرات فرزندان‌شان بگذارند باید روی ابعاد رشد همه‌جانبه آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
ما باید بدانیم که تمامی چالش‌های آموزشی قابل حل هستند، اما مسئله مهم نوع آموزش اصلی است.
عطاران دوم افزود: متاسفانه کودکان پایه اول زمانی که می‌خواهند به مدرسه بروند دچار دلبستگی هستند و اذیت می‌شوند؛ در نتیجه ما باید بر رشد اجتماعی فرزندان تمرکز کنیم و تلاش کنیم تا ارتباطات مجازی آن‌ها کاهش پیدا کند.
مهم‌ترین چیز‌هایی که خانواده‌های باید بر آن‌ها متمرکز شوند مهارت‌های نرم هستند.
او ادامه داد: ما باید به شدت به رشد جسمی، علمی، اجتماعی و عاطفی کودکان توجه کنیم؛ خانواده‌ها باید چالش‌های رشد اجتماعی را در نظر بگیرند تا کودک بتواند به بهترین نحو رشد داشته باشد و در آینده فردی مهم برای جامعه باشد.


 


شنبه، 02 مهر 1401 - 14:25 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0