FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


هدف اصلی طرح تحول آموزش در وزارت علوم ایجاددانشگاه حکمت بنیان است


 مهر | دین و اندیشه، استان‌ها | چهارشنبه، 30 شهریور 1401 - 19:24

بابلسر- معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هدف اصلی تحول آموزش در وزارت علوم،تحقیقات و فناوریایجاد دانشگاه حکمت بنیان است.

تحول،دانشگاه،آموزش،مازندران،علوم،آموزشي،وزارت،طرح،عابديني،عم ...


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم عصر چهارشنبه در نشست تبیین طرح تحول آموزش عالی در دولت سیزدهم و طرح‌های تحولی دانشگاه مازندران گفت: هدف اصلی طرح تحول آموزش وزارت علوم بر مبنای منویات مقام معظم رهبری ایجاد دانشگاه دانایی محور و حکمت بنیان است.
وی با بیان اینکه ۴ چالش اساسی در سند تحول دولت سیزدهم در بخش وزارت علوم مربوط به تحول آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: با تشکیل کمیته‌های تخصصی کارآمد، تدوین برنامه‌های تحولی دانشگاه‌ها بر مبنای حل این چالش‌ها آغاز شده است.
عمو عابدینی با اشاره به چالش‌های مورد توجه در بخشهای مختلف آموزشی، فناوری، فرهنگی و حکمرانی اظهار داشت: سند تحول آموزشی در ادامه ریل گذاری‌های گذشته با اصلاح ساختارها و تعریف فرایندهای نوین است و بر همین اساس در یک بازه زمانی کوتاه مدت ۲ ساله انجام خواهد شد.
قاسم عمو عابدینی به تشریح سند تحول آموزش پرداخت و نشانگرهای وضعیت مطلوب، چرخش‌های تحول آفرین و چالشها، عوامل مرتبط با آنها، راهبردها و اقدامات کلیدی در جهت رفع عوامل را از بخش‌های اصلی سند تحول برشمرد.
معاون آموزشی وزارت علوم به چالش‌های ناکارآمد در اداره دانشگاه‌ها و عوامل و راهبردهای آن اشاره و طرح‌های راهبردی و کلیدی تحقق حکمرانی دانشگاه‌های آینده را دارای رویکرد ایرانی- اسلامی و حکمت بنیان بیان و خاطر نشان کرد: وجود رشته‌های مشابه بدون توجه به ظرفیت‌ها و آمایش آموزش عالی منطقه‌ای و سرزمینی در دانشگاه‌ها، دستاوردی جز دانش آموخته بدون شغل در بر نخواهد داشت این در حالی است که می‌توان با ظرفیت‌های علمی استادان و نخبگان هر استان و منطقه محتواهای جدید تعریف و به دانشگاه‌های مساله و جامعه محور تبدیل شد.
عموعابدینی با بیان اینکه ۵۰ درصد مشاغل تا ۱۰ سال آینده از بین خواهند رفت خواستار بررسی رشته‌های دایر در دانشگاه‌ها و کم کردن ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌هایی شد که در آینده کاربردی نخواهند داشت و افزود: مطابق آمارها ظرفیت قابل توجهی از صندلی دانشگاه‌ها با عدم اقبال از سوی داوطلبان روبرو شده است و این مساله نشان دهنده دغدغه نسل جدید برای مهارت آموزش و آینده شغلی است.
عمو عابدینی از مدرک گرایی به عنوان یکی از مهمترین چالشهای کشور یادکرد و با انتقاد از اینکه همه دانشگاه‌ها می‌خواهند به دانشگاه جامع تبدیل شوند گفت: دانشگاه‌ها باید با مأموریت‌های محلی – منطقه‌ای و ملی تعریف شوند.
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه تحول در محتوای درسی از مهم‌ترین نیازهای دانشگاه‌های کشور است ادامه داد: محتوای دروس باید حرفه‌ای و در راستای حل مسائل کشور باشد.
وی تصریح کرد: باید دانشکده‌ها از ساختار گروه محوری به برنامه محوری و استاد محوری تغییر یابند و توجه به بین رشته‌ای ها و مأموریت گرایی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت جدی عملیاتی شود.
عموعابدینی در بخش دیگری از از دانشگاه‌ها خواست تا مطابق ظرفیت‌های موجود سند تحول خود را تهیه کنند و دانشگاه‌های جامع در هر استان پیشران این مساله باشند.
در این نشست همچنین دکتر رحمت عباس نژاد معاون آموزشی دانشگاه مازندران این دانشگاه را از دانشگاه‌های پیشرو در عملیاتی کردن طرح سند تحول آموزش عالی برشمرد و اظهار داشت: با اراده ریاست دانشگاه و تلاش و همکاری مجدانه اعضای هیأت علمی ۲۰ طرح به دبیرخانه کمیته تحول دانشگاه مازندران ارسال شد که با توجه به فرصت جلسه امروز ۷ طرح ارائه خواهد شد.
عباس نژاد با قدردانی از حضور دکتر عمو عابدینی و مدیران وزارت علوم خواستار حمایت و پشتیبانی مسئولان برای عملیاتی کردن طرح تحول دانشگاه مازندران شد.
در این نشست طرح‌های پیشنهادی اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران با موضوعات تحقق برنامه تحول آموزش در برنامه راهبردی دانشگاه مازندران، گسترش دانشکده علوم دریایی برای تأسیس پردیس علوم دریایی دانشگاه مازندران، گفتمان پارادایم‌های تحولی در آموزش عالی، نقش زبان و ادبیات فارسی در دیپلماسی فرهنگی، گردشگری و آموزش عالی، استفاده از فناوری‌های نوین در طرح تحول آموزش عالی، ربات‌های پهپادی (مکاترونیک) در حضور عمو عابدینی و مدیران آموزشی وزارت علوم, رئیس و معاونان دانشگاه مازندران و رؤسای برخی از دستگاه‌های اجرایی و اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


 


پنجشنبه، 31 شهریور 1401 - 02:14 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0