FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


اولین دانشجویان حکمرانی از مهر ماه ۱۴۰۱ سر کلاس می‌روند


 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 12 شهریور 1401 - 16:19

دوره‌های حکمرانی همکاری مشترک دانشگاه تهران، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اندیشکده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسما، افتتاح شد.

حكمراني،دانشگاه،تهران،كشور،نظام،دانشكده،دانشجو،آموزشي،دكتر،د ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دوره‌های حکمرانی با ارائه گواهینامه معتبر از دانشگاه تهران که در قالب یک دوره یکساله مهارت‌محور و ۲۵۰ ساعت آموزشی طی همکاری مشترک دانشگاه تهران، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اندیشکده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسما برگزار می‌شود، افتتاح شد.
ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این دوره آموزشی از خرداد ماه ۱۴۰۱ آغاز شده بود که ۱۵۰۰ نفر در بازه زمانی تعیین‌شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کردند.
پس از بررسی سوابق ارسالی ثبت‌نام‌کنندگان، ۲۷۰ نفر از ۱۵۰۰ متقاضی شرکت در دوره‌های حکمرانی دانشگاه تهران حائز شرایط حضور در کانون‌های ارزیابی تشخیص داده شدند.
در نهایت ۶۰ نفر از این ۲۷۰ متقاضی، حائز شرایط لازم برای شرکت در این دوره آموزشی حکمرانی تشخیص داده شدند.
دکتر علی‌اصغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران در جمع دانش‌پذیران دوره حکمرانی و در تشریح هدف از آموزش حکمرانی، گفت: برایمان مهم است که شما هر جا هستید، بهتر تصمیم بگیرید.
آغاز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد دو رشته «آینده‌پژوهی» و «حکمرانی علم و فناوری» از مهر ماه
پورعزت از آغاز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دو رشته «آینده‌پژوهی» و «حکمرانی علم و فناوری» در دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران خبر داد و تاکید کرد: حکمرانی ضرورت هر دانشی است و آنهایی که می‌دانند حکمرانی یک دانش و یادگرفتنی است، جلوتر از بقیه افرادی هستند که فکر می‌کنند همه پدیده‌ها را باید توسط خودشان تجربه کنند.
طراحی داشبورد مسائل عمومی کشور توسط محققان دانشگاه تهران
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، نظام مسائل عمومی کشور را نقطه شروع مناسبی برای ورود به حکمرانی دانست و افزود: طراحی داشبورد مسائل عمومی کشور توسط محققان دانشگاه تهران انجام گرفته است و امیدواریم این داشبورد تا پایان مهر ماه ۱۴۰۱ آماده انتشار شود.
آماده‌سازی کلاس‌های درس دانشکده حکمرانی برای حضور دانشجو از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱
دکتر رضا امیدی‌فر معاون دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران نیز از آماده‌سازی کلاس‌های درس دانشکده حکمرانی به منظور حضور دانشجو از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: از مهر ماه ۱۴۰۱ از طریق آزمون سراسری در دو رشته کارشناسی‌ارشد دانشکده حکمرانی نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌شود و در مقطع دکتری نیز پذیرش دانشجوی استعداد درخشان خواهیم داشت.
رسیدن به حکمرانی خوب با پیوند آرمان و واقعیت
وی افزود: علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری، دوره‌های آموزشی برای دانش‌پذیران در قالب دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و کوتاه‌مدت ویژه فارغ‌التحصیلان و مدیران کشور برگزار می‌شود.
همچنین یک دوره فشرده در شهریور ماه در قالب مدرسه تابستانه به منظور آموزش مفاهیم حکمرانی به متقاضیان برگزار خواهد شد.
دکتر علی مبینی دهکردی، استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز در ادامه آئین افتتاح نخستین دوره آموزشی حکمرانی در دانشگاه تهران، با بیان اینکه حکمرانی تدبیر انجام امور به بهترین نحو برای اداره سازمان و کشور است، اظهار داشت: حکمرانی یک حوزه حساس، دگرگون‌ساز و تحول‌آفرین است، موانع بزرگی مقابل آن قرار دارد و افرادی خستگی‌ناپذیر می‌خواهد.
در حوزه حکمرانی، منافع خاص و عام و منافع ملی و سازمانی مطرح می‌شود و پیوند آرمان و واقعیت می‌تواند ما را به یک حکمرانی خوب هدایت کند.
استاد دانشگاه تهران، حکمرانی را از این نظر که با مقوله تعیین جهت برای اداره یک سیستم یا کشور سر و کار دارد یک امر با ظرافت بالا دانست و تاکید کرد: وقتی از حکمرانی در سطح ملی صحبت می‌کنیم، لازم است به صورت فرابخشی به حکمرانی نگاه کنیم.
در مدل حکمرانی بومی باید به دنبال ساختن آینده‌ای متناسب با هنجارها و توانمندی‌های خودمان باشیم.
استراتژی جریان رسانه‌ای مقابل انقلاب به روایت استاد دانشگاه تهران
مبینی دهکردی درباره الزامات مدل حکمرانی، اظهار کرد: اگر مدل حکمرانی مبتنی بر چالش نباشد، انگیزش و ابتکاری پیدا نمی‌کنید.
جریان رسانه‌ای که الآن مقابل انقلاب اسلامی است تلاش می‌کند ما را از توسعه بازدارد و به بقا مشغول کند و به انفعال بکشاند.
هر سیستمی به بقا مشغول شد، باقی ماندن در بقا برایش خیلی مشکل است.
بنابراین در حکمرانی باید رویکرد مبتکرانه داشته باشیم، چالش‌محور بوده و بر اساس کارآمدی عمل کنیم.
حکمرانی امری وارداتی نیست؛ الگوی بومی نیاز داریم
دکتر حسن جلیلی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان این نشست بود که با طرح پرسشی مبنی بر اینکه «آیا می‌شود حکمرانی را وارد کرد؟» گفت: اگر قرار است یک نظام حکمرانی در کشور پیاده شود، لازم است خودمان آن را به وجود آوریم.
بنابراین نمی‌توان به مدل توسعه حکمرانی به عنوان یک امر وارداتی نگاه کرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در یادآوری تعریف جامع حکمرانی از نظر کمیسیون جهانی حکمرانی، خاطرنشان کرد: حکمرانی مجموعه‌ای از روش‌های «فردی و نهادی» و «عمومی و خصوصی» است که از طریق آن منافع متضاد یا متنوع را همساز نموده و اقدامی همکاری‌جویانه لحاظ شود.
حکمرانی شامل نهادهای رسمی و نظام‌هایی است که برای تضمین رعایت قانون، قدرت پیدا کرده‌اند.
وی افزود: یکی از ویژگی‌ها و مؤلفه‌های حکمرانی، قراردادهای غیررسمی است که مردم قبول دارند و نهادها هم بر سر آن توافق کرده‌اند.
نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام دینی است و مؤلفه‌های حکمرانی در این نظام باید منطبق با نظام دینی تطبیق داده شوند تا الگوی بومی حکمرانی به دست آید.
بنابراین لازم است تک تک مؤلفه‌های حکمرانی را بومی‌سازی کنیم و مدل حکمرانی را در راستای منافع کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام دینی تعریف کنیم.
استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: بهترین نظام حکمرانی، نظامی است که آینده را بسازد، نه اینکه منتظر آینده بنشیند.
دکتر محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیر شبکه رادیویی اقتصاد نیز به عنوان دیگر سخنران آئین افتتاحیه دوره‌های حکمرانی دانشگاه تهران، یک حلقه مفقوده در حکمرانی کشور را نحوه به ثمر رساندن سیاست‌ها در نقطه اجرا دانست و در تبیین نقش رسانه‌ها در حکمرانی مطلوب به مواردی نظیر «رسانه به عنوان یک مسیر برای رساندن نیازهای جامعه به گوش مسئولان»، «انتقال خلاءهای تصمیمات مدیریتی و حکمرانی به مدیران» و «احصاء راه‌حل‌های رفع مشکلات کشور در گفتگو با نخبگان» اشاره کرد.
دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری از دیگر سخنرانان ویژه این نشست بود.

 

حكمراني،دانشگاه،تهران،كشور،نظام،دانشكده،دانشجو،آموزشي،دكتر،د ...

 


شنبه، 12 شهریور 1401 - 21:04 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0