FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تربیت دانشجویان با توانایی حل مسأله در دانشگاه‌ها/ قدرت حل مسأله در دانشگاه نیازمند یاددهی خلاقانه است


 فارس | دانش و فناوری | پنجشنبه، 03 شهریور 1401 - 12:12

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویداد مشق امید این دانشگاه آزاد به دنبال این است که افراد توانمندی تربیت کند که قدرت حل مسأله داشته باشند.

دانشگاه،مسأله،آزاد،اسلامي،فناوري،تربيت،اجتماعي،مشق،ويژگي،مسا ...


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم اختتامیه رویداد ملی مشق امید (حل مسأله) با بیان اینکه فرهنگ، علم و فناوری سه ویژگی خاصی است که در دانشگاه مطرح است، گفت: دانشگاه می خواهد با این سه ویژگی به تربیت قوه عاقله بپردازد.
درواقع این سه مؤلفه دانشگاه را پیش خواهد برد.
وی با بیان اینکه سه مفهوم اقتصادی، اجتماعی و نوآوی مفاهیمی است که برای نقش آفرینی دانشگاه در جامعه بسیار مهم هستند، گفت: در واقع «علم، فرهنگ و فناوری» سه منظر داخلی و «اقتصادی، اجتماعی و نوآوری» سه منظر بیرونی دانشگاه است.
دانشگاه باید فواید اقتصادی، اجتماعی و نوآورانه نیز داشته باشد.
طهرانچی با تأکید بر اینکه قدرت حل مسأله براساس فرهنگ، علم و فناوری افراد را توانمند می‌کند، افزود: این موضوع باعث می شود تا افراد شناختی نسبت به جامعه پیدا کرده که فواید اقتصادی، اجتماعی و نوآورانه به همراه دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت لزوم حل مسأله گفت: مسائل در اجتماع درک می شود و براساس توانمندی که در دانشگاه به دست می آید، حل خواهد شد، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنیم، چرا که اگر این الگو درست ترویج شود، اساساً می توانیم تعریف دانشگاه اجتماعی را دقیق بیان کنیم.
طهرانچی گفت: برخی از این مسائل شامل آلودگی هوا، چیدمان شهر، ترابرد در استان، کشته شدن ماهی های خلیج فارس با ضایعات و ...
است که توسط دانشجویان این دانشگاه طرح و راه حل هایی برای حل آنها ارائه شده است در واقع تک تک اینها مسائلی بود که از جامعه توسط کسی که به دانش مسلح شده، استخراج شده است.
وی ادامه داد: با برگزاری رویداد مشق امید، دانشجویان درون دانشگاه مشق می کنند که چگونه توانایی های خود را برای حل مسائل به کار ببرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه دیگر نباید به دنبال تربیت کارشناس باشد، گفت: امروز جامعه بسیار تحت تأثیر فناوری ها و شرایطش متغیر است و این تغییرات می طلبد که در دانشگاه افرادی با توانایی حل مسأله تربیت شود.
این یک باید است.
طهرانچی در ادامه با بیان اینکه در گذشته هدف دانشگاه فقط تربیت نیروی انسانی بود، گفت: امروز دانشگاه اهداف مهم دیگری از جمله آموزش، پژوهش، نظام فرهنگی و تربیتی و حل مسأله و نوآوری دارد.
براین اساس دانشگاه باید حل مسأله را به دانشجو آموزش دهد.
وی تأکید کرد: زمانی حل مسأله صورت می گیرد که نوع یاددهی در دانشگاه، یاددهی خلاقانه باشد.
در رویداد مشق امید در دانشگاه آزاد اسلامی آموزش داده می شود که استاد خودش را تکثیر نکند، بلکه انسانهای توانمندی تربیت کند که قدرت حل مسأله داشته باشند.
دانشگاهی که می خواهد در این زمینه نقش آفرینی کند، باید کارآمدی و قدرت حل مسأله را آموزش دهد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پیچیدگی، چندوجهی، دانش بنیان، گسترده، سریع التغیر و انسان مدار از ویژگی های مسائل امروز است، گفت: حل مسأله نیازمند توجه به تمام این ویژگی ها است.
در این زمینه لازم است توجه داشته باشیم که تجربه مهم است، اما دانش بنیانی مرکز همه تحولات شده است.
دیگر با تجربه صرف نمی توانیم کاری انجام بدهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نوآوری چشمه جوشانی است که پایان ندارد.
اما روش و سنت دارد که باید به آن توجه شود.
بزرگترین اختراع انقلاب صنعتی ماشین بخار نبود، بلکه روش اختراع بود، فناوری نیز روش و سنت دارد، خداوند عدالتی در نظام خلقت گذاشته است که ما را به نتیجه می‌رساند.
انتهای پیام/

 

دانشگاه،مسأله،آزاد،اسلامي،فناوري،تربيت،اجتماعي،مشق،ويژگي،مسا ...

 


جمعه، 04 شهریور 1401 - 14:36 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0