FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دانشگاه تهران از روش های سنتی آموزشی فاصله می گیرد


 مهر | دین و اندیشه | پنجشنبه، 27 مرداد 1401 - 12:36

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به طراحی بسته تحول آموزشی دانشگاه تهران، گفت: به دنبال این هستیم که از روش‌های سنتی آموزشی فاصله گرفته و روش‌های جدید آموزشی را پی بگیرم.

دانشگاه،تهران،مؤسسه،علم،دهخدا،جايگاه،باشگاه،عمومي،رئيس،رتبه، ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور رؤسای، دانشکده‌ها، پردیس‌های بین‌الملل و مراکز و مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به روند رو به رشد دانشگاه در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی، گفت: صلاحیت و شایستگی دانشگاه تهران خیلی بالاتر از تصویری است که امروز در عرصه جهانی منتشر می‌شود چراکه خیلی از موارد و شاخص‌هایی که مورد توجه ما است اصلاً در نظام‌های رتبه‌بندی مورد عنایت نیست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: هر چند چشم‌اندازمان خیلی فراتر از شاخص‌های مدنظر رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها است اما از طرفی هم امروز در دنیا جایگاه و رتبه کشورها را با استناد به این شاخص‌ها تعیین می‌کنند؛ بنابراین اگر بخواهیم تراز مثبتی برای کشورمان در دنیا ایجاد کنیم، علاوه بر تاکید و تقویت بر شاخص‌های بومی مورد توجه خودمان، لازم است وضعیت‌مان در شاخص‌های متداول بین‌المللی را در حوزه‌های مختلف علم ارتقا ببخشیم.
پیشرفت دانشگاه تهران در شاخص‌های ارزیابی رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۲
وی با اشاره به پیشرفت دانشگاه تهران در شاخص‌های ارزیابی رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۲ اظهار داشت: بر پایۀ گزارش سال ۲۰۲۲ نظام رتبه‌بندی شانگهای، دانشگاه تهران ضمن حفظ رتبه نخست ملی و قرارگیری در میان ۴۰۰ مؤسسۀ برتر جهان، در ۲۳ زمینۀ علمی صاحب رتبه شده و در ۱۶ زمینه موفق به کسب رتبه اول در بین مؤسسه‌های آموزش عالی ایران شده است.
افزایش امتیاز دانشگاه تهران در سنجة پژوهشگران پراستناد در سال ۲۰۲۲ چشم‌گیرتر است
رئیس دانشگاه تهران افزود: امتیازهای دانشگاه تهران در رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که عملکرد دانشگاه تهران در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر، نسبت به سال ۲۰۲۱ بهبود یافته و افزایش امتیاز دانشگاه تهران در سنجة پژوهشگران پراستناد در سال ۲۰۲۲ چشم‌گیرتر است.
تشکیل ستاد ویژه ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران
مقیمی از تشکیل ستادی ویژه برای ساماندهی اقدامات بنیادی در حوزه ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی دانشگاه تهران بر این است که دایره رشته‌ها و حوزه‌های علم را که دانشگاه تهران در آنها صاحب رتبه و سرآمد است، افزایش دهد؛ بویژه سیاست‌های خوبی به منظور رشد حضور و جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران در رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و رفتاری تدوین شده است.
افتتاح باشگاه طلایه‌داران علم با حضور وزیر علوم
رئیس دانشگاه تهران از ایجاد باشگاه طلایه‌داران علم در دانشگاه تهران به عنوان یک تدبیر مؤثر برای ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: باشگاها طلایه‌داران علم دانشگاه تهران به زودی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح خواهد شد.
عناوین حمایت‌هایی که از اعضای باشگاه طلایه‌داران علم صورت می‌گیرد
وی درباره حمایت‌هایی که از اعضای هیأت علمی عضو باشگاه طلایه‌داران علم صورت می‌گیرد، به پرداخت کل مبلغ گرنت در ابتدای سال برای رفع نیازهای پژوهشی، اختصاص پذیرش یک دانشجوی پسادکترا، تخصیص سهمیه پذیرش دانشجوی دکترا از طریق استعداد درخشان به انتخاب خود محقق برتر و اختصاص هزینه حمایتی برای تهیه مواد آزمایشگاهی اشاره کرد.
دکتر مقیمی با اعلام اینکه عضویت در این باشگاه یکساله است، خاطرنشان کرد: اعضای باشگاه طلایه‌داران علم دانشگاه تهران ثابت نیستند و همین می‌تواند بین محققان رقابت ایجاد کند و هر ساله افرادی جدید وارد این باشگاه شوند.
تأثیر راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران بر ارتقای جایگاه در وبومتریکس
وی همچنین به ارتقای ۱۰۱ پله‌ای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه‌بندی وبومتریکس نسبت به یکسال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس که عمدتاً بر روی مشاهده‌پذیری وب‌سایت دانشگاه، دسترسی آزاد به اطلاعات و مستندات دانشگاه تاکید دارد، برای اولین بار دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه ایرانی توانست موفق به کسب رتبه کمتر از ۳۰۰ شود.
رئیس دانشگاه تهران از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران طی ۸ ماه گذشته به عنوان یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در افزایش مشاهده‌پذیری وب‌سایت دانشگاه نام برد و خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران متعلق به همه دانشگاه است و باید همه افکار با رعایت چارچوب‌ها بتوانند در این رسانه اظهارنظر کنند، حتی کسی که در مخالفت با مسئول دانشگاه هم بخواهد اظهارنظری داشته باشد.
تحمل‌پذیری‌مان را بالا ببریم
استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تاکید کرد: باید تحمل‌پذیری‌مان را بالا ببریم و خیلی از اینکه یک جایی به نقد ما می‌پردازد نگران نباشیم.
در محیط دانشگاه باید بر روی افزایش تحمل‌پذیری کار کنیم چراکه از دانشگاه است که این روحیه باید به محیط اجتماعی اشاعه پیدا کند.
تحمل در برابر انتقادات و توضیح مدیران دانشگاه به افکار عمومی و یا اصلاح رفتارهای نیازمند بهبود و اصلاح، نه تنها باعث رشد و شکوفایی دانشگاه می‌شود، بلکه فرهنگ انتقادپذیری را در جامعه ارتقا می‌دهد.
از روش‌های سنتی آموزشی فاصله می‌گیریم
مقیمی با اشاره به طراحی بسته تحول آموزشی دانشگاه تهران، گفت: به دنبال این هستیم که از روش‌های سنتی آموزشی فاصله گرفته و روش‌های جدید آموزشی را پی بگیرم.
رویداد «آینده روشن» که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی و دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران با حضور ۶۰۰ دانشجو از رشته‌های مختلف در حال برگزاری است، از جمله اقدامات در زمینه تحول آموزش است.
وی افزود: دانشجویانی که در رویداد «آینده روشن» شرکت کرده‌اند، ۴ واحد درس عمومی را در قالب فضای پرنشاط یک اردوی تفریحی، فرهنگی و علمی می‌گذرانند.
امروز دانشجویان علاقمند هستند که از روش‌های رسمی فاصله بگیرند و به سمت فضاهای تعاملی و بسترهایی بروند که دارای جنبه کاربردی و عملی در محیط علمی است.
شنبه اول هر ماه؛ ملاقات عمومی هیأت رئیسه دانشگاه تهران
رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش از برگزاری مستمر ملاقات عمومی ماهانه هیأت رئیسه دانشگاه تهران با ذی‌نفعان خبر داد و گفت: قرار بر این است که جلسه ملاقات عمومی با ذی‌نفعان دانشگاه در شنبه ابتدای هر ماه برگزار شود.
در نخستین جلسه ملاقات عمومی هیأت رئیسه دانشگاه تهران با ذی‌نفعان، بیش از ۱۰۰ مراجعه‌کننده داشتیم که بیشتر مسائل آنها ناظر بر موضوعات میان وظیفه‌ای بود چراکه در این نوع موضوعات، یک واحد یا معاونت نمی‌تواند تصمیم قاطعی بگیرد.
در جلسه ملاقات عمومی که همه معاونان و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه حضور دارند این فضا ایجاد می‌شود که معاونت‌ها در تعامل با هم برای مسائل حل‌نشده، راه حل پیدا کنند.
واکنش رئیس دانشگاه تهران به حواشی رسانه‌ای درباره بخش تألیف مؤسسه لغت‌نامه دهخدا
دکتر مقیمی در پایان در واکنش به حواشی رسانه‌ای ایجاد شده در روزهای اخیر درباره بخش تألیف مؤسسه لغت‌نامه دهخدا، اظهار کرد: مؤسسه دهخدا دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است.
هیچیک از استادان همکار با مؤسسه، آنجا را ترک نکرده و همه اساتید حاضر در این مجموعه وزین، عاشق کار و آن محیط هستند.
وی تاکید کرد: مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی علاوه بر کار کردن بر روی لغت‌نامه، باید بحث اجتماعی شدن علم و ترویج زبان فارسی در کشور را نیز دنبال کند.
با راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری علوم انسانی در مؤسسه دهخدا، این مجموعه می‌تواند به هدایت ایده‌های مرتبط با حوزه زبان و ادبیات فارسی بپردازد.
مؤسسه دهخدا باید محور آموزش زبان فارسی به همه دانشجویان خارجی کشور باشد
رئیس دانشگاه تهران افزود: متأسفانه تعداد زبان‌آموزان این مرکز بین‌المللی در شش سال گذشته تنها ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است؛ این در حالی است که تعداد زبان‌آموزان فقط برای یکسال باید بیش از این تعداد باشد.
مؤسسه لغت‌نامه دهخدا نه تنها باید مرجع آموزش زبان فارسی برای دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران باشد بلکه شایسته است که آموزش زبان فارسی به همه دانشجویان خارجی کل کشور با محوریت این مؤسسه صورت گیرد.


 


پنجشنبه، 27 مرداد 1401 - 16:22 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0