FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ساسان ناطق: «کتاب‌بازی» اقدامی نو برای نوجوانان در عرصه نویسندگی است


 فارس | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 10:31

ساسان ناطق معتقد است که طرح «کتاب‌بازی» طرحی نو در مسیر تلاش برای موفقیت نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به نویسندگی است؛ هرچند مسیر رسیدن به موفقیت چندان راحت نخواهد بود، اما بهترین کار شروع و پا گذاشتن در این مسیر دوست‌داشتنی است.

مسير،نوجوان،كتاب،رمان،هنري،كودك،نو،حوزه،جامعه،ناطق،ادبيات،مو ...


ساسان ناطق معتقد است که طرح «کتاب‌بازی» طرحی نو در مسیر تلاش برای موفقیت نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به نویسندگی است؛ هرچند مسیر رسیدن به موفقیت چندان راحت نخواهد بود، اما بهترین کار شروع و پا گذاشتن در این مسیر دوست‌داشتنی است.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حوزه هنری کودک و نوجوان با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انتشارات سوره مهر دومین رویداد «کتاب بازی ۲» را با محوریت کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» اثر ساسان ناطق برگزار می‌کند.
قرار است کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» در رویداد «کتاب بازی۲» از سوی نوجوانان زیر ۱۸ سال مورد خوانش و ادامه نویسی واقع شود.
ناطق در مورد «رویداد بازی ۲» که توسط حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار می‌شود، گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان در مواجهه خود با نوجوان‌ها، دست به کاری نو و تازه زده که «کتاب‌بازی» یکی از آن کارهایی است که می‌خواهد با فرم و اجرایی متفاوت، به طیف بزرگی از جامعه مخاطبان ادبیات به‌ویژه داستان و رمان بپردازد.
به عبارت بهتر، هم کودک و نوجوان نیاز به توجه دارد، هم نویسندگان باید کاری نو و جذاب ارائه دهند تا جوانان و نوجوانان که به لحاظ آماری یک چهارم جمعیت کشورمان را شکل می‌دهند، در مسیر مطالعه و رشد خود با آثاری آشنا شوند که به شناخت آن‌ها از زندگی و محیط پیرامون کمک کند.
وی در خصوص جایگاه رمان در فضای اجتماعی کشور اظهار داشت: رمان غیر از اینکه یک قالب ادبی پذیرفته شده است، به عنوان ابزار هنری تاثیرگذار می‌تواند در جامعه مخاطبان و کالبدشکافی موضوعات مختلف مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که رمان‌نویس مخاطب را به کشف و شناختی نو و متفاوت از جهان پیرامون هدایت می‌کند.
نویسنده کتاب «سرباز سفید» ادامه داد: دنیای ساخته شده به دست او، نمونه و الگویی از جامعه مخاطبان امروزی است.
او می‌تواند یأس، شادی، تلاش یا سکون را به نگاه و فکر جامعه تزریق کند؛ در واقع، رمان صحنه بازیگری شخصیت‌ها با بازیگردانی نویسنده است و این تلاش قطعاً می‌تواند برای جوان و نوجوان آموزنده و جذاب باشد؛ چرا که کنجکاوی، امیدواری، شادابی و آرزوهای رنگی و خیال‌انگیز از شاخصه‌های سنین نوجوانی و جوانی است و همه این موارد در بعضی از داستان‌ها و رمان‌های نویسندگان کشورمان دیده می‌شود.
ناطق با اشاره به سخت بودن مسیر موفقیت در نویسندگی گفت: طبیعتاً اهمیت ایده و طرح نو بر کسی پوشیده نیست.
به زعم من، «کتاب‌بازی» طرحی نو در مسیر تلاش برای موفقیت نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به نویسندگی است؛ هرچند مسیر رسیدن به موفقیت چندان راحت نخواهد بود، اما بهترین کار شروع و پا گذاشتن در این مسیر دوست‌داشتنی است.
حوزه هنری کودک و نوجوان، با تشخیص و درکی درست از بخشی از نیازمندی‌های روحی‌روانی نوجوان‌ها، خواسته است ضمن برطرف کردن کنجکاوی و هیجان آن‌ها برای کشف و درک بهترِ دنیای پیرامون، با غنی‌سازی اوقات فراغت این طیف از مخاطبین، به شناسایی استعدادهای پنهان و آینده‌دار و آینده‌ساز بپردازد.
شاید حوزه هنری کودک و نوجوان با این کار می‌خواهد به نوعی روی دارایی‌های آینده کشورمان سرمایه‌گذاری می‌کند.
وی افزود: جامعه‌ای که مردمش به سطح نازلی از هنر و ادبیات عادت کرده باشد، نمی‌تواند جامعه پیشرو، موفق و شاد باشد.
رمان جایگاه انسان متفکر است و جامعه موفق نیازمند انسان متفکر است.
ایران سرزمین قصه‌ها و حماسه‌هاست؛ قصه‌هایی که می‌تواند به دست نویسندگان‌مان تصویر شود.
داستان ما باید داستانی ایرانی و برآمده از تاریخی شگفت‌انگیز ـ پر از حماسه و اسطوره ـ و البته اخلاق باشد و حوزه هنری کودک و نوجوان می‌خواهد در ترسیم این تصویر زیبا، تماشاگر نباشد.
نویسنده کتاب «اروند ما را با خود می‌برد» در ادامه کتاب‌بازی را یک مسابقه برد برد معرفی کرد و افزود: در این برنامه نوجوان‌ها و جوان‌ها با نویسندگان کشورمان آشنا می‌شوند، کارهای آن‌ها را می‌خوانند تا اگر استعدادی دارند، خودشان را در مسیر خلق و آفریدن محک بزنند.
قطعاً نباید نقش خانواده‌ها را نادیده بگیریم چراکه خانواده‌ها در پیمودن این مسیر می‌توانند به نوجوان‌ها و حوزه هنری کودک و نوجوان کمک کنند.
ناطق در ادامه و درباره اثر مورد نظر«کتاب بازی۲» گفت: کتاب‌بازی۲ به رمان «اعترافات کاتب کشته شده» اختصاص یافته.
این رمان وقایع ظهر روز عاشورا و رویدادهای تاریخی پیش از آن را زیر ذره‌بین گذاشته و ما در این رمان با چوپان جوانی آشنا می‌شویم که به تازگی نوجوانی را پشت سر گذاشته و مثل بیشتر هم‌سن و سال‌هایش به دنبال کشف و شناخت است.
غیر از او، جوان دیگری ـ برادرزاده ابن‌ملجم مرادی ـ‌ را که در صف سپاهیان کفر ایستاده، می‌بینیم.
تقابل اندیشه و باورهای چوپان جوان با برادرزاده ابن‌ملجم مرادی و بقیه خیمه‌نشینان کاتبان در مسیر انتخاب تصمیم درست، فضایی را ترسیم می‌کند تا مخاطب جوان خود را جای آن‌ها بگذارد و در صحنه‌ای مهم، به این فکر کند که اگر در آن روز حضور داشت، در کدام صف می‌ایستاد.
خالق کتاب «تشنگان قله‌های برفگیر» در پایان با بیان اینکه نویسندگان سخنگویان جامعه‌اند و هر سخنگویی چه تلخ چه شیرین، باید حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشند، گفت: حرف تازه جز به کمک هنر و ادبیات خلق نمی‌شود؛ کار هنر اگر ایجاد خلاقیت است، کار ادبیات لذتبخش‌تر کردن کار خلاقه است و کسانی که در این مسیر وارد گود شده‌اند تا نوجوان‌ها و جوان‌های فردای این کشور اندیشه و حرفی نو و خوب برای گفتن داشته باشند، شایسته احترام و تکریم هستند.
انتهای پیام/


 


سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 17:25 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0