FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


برای کودکان و نوجوانان با زبان هنر اقدام مؤثر فرهنگی صورت گیرد


 تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 14:12

مدیر بزرگ ترین ناشر بین المللی تولید کتاب های توحیدی کودکان می گوید اگر برای قشر کودک و نوجوان اقدام مؤثر انجام ندهیم، از فطرت خداطلب خود دور می مانند.

نوجوان،نوجوانان،كودك،كودكان،آشنايي،نوجواني،سنين،قشر،نشر،استق ...


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سنین کودکی و نوجوانی، بهترین فرصت برای رشد شخصیت کودک مبتنی بر باورهای دینی است.
در این سنین است که ارکان ادب و اخلاق فرد شکل می‌گیرد و او را در تمام عمر در تعاملات اجتماعی بیمه می‌کند.
عمدتاً افرادی که حقوق شهروندان را رعایت می‌کنند و ادب‌شان زبانزد مردم است‌، در بستر خانواده‌ای اخلاق‌محور رشد یافتند.
پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمه علیهم‌السلام نیز نسبت به این سنین تأکیدات فراوانی دارند؛ سراسر سیره نبوی حاکی از تعامل سازنده با کودکان و نوجوانان است.
امیرالمؤمنین علیه‌السلام قلب نوجوان را بهترین بستر برای نهادینه‌سازی ارزش‌ها معرفی کرده، می‌فرماید «إِنَّمَا قَلْبُ‏ الْحَدَثِ‏ کَالْأَرْضِ الْخَالِیَةِ مَا أُلْقِیَ فِیهَا مِنْ شَیْ‏ءٍ قَبِلَتْهُ فَبَادَرْتُکَ بِالْأَدَبِ قَبْلَ أَنْ یَقْسُوَ قَلْبُک‏»؛ یعنی قلب نوجوان همچون زمین خالی (از کشت) است که هرچه در آن افکنده شود، مى‌پذیرد؛ پس آن را به‌سوی ادب شتاب بده قبل از این‌که قلبت را قساوت بگیرد.
یا امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید نوجوانان را دریابید، چرا که آن‌ها در کار خیر سرعت می‌گیرند؛ عَلَیْکَ بِالْأَحْدَاثِ فَإِنَّهُمْ أَسْرَعُ إِلَى کُلِّ خَیْرٍ.
در این بین مسئولان، وظیفه‌ی سنگین‌تری بر عهده دارند؛ تعلیم و آموزش والدین و معلمان برای تعامل سازنده با نوجوانان، تولید و توزیع محتوای مناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در قالب‌های هنری و ادبی، تولید بازی‌ها و حتی عروسک‌های هدفمند و محتوایی و ...
از جمله وظایف مسئولان است.
سوگوارانه طی این سال‌ها، مسئله تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به‌طور بایسته و شایسته مورد توجه قرار نگرفته است، لذا همواره بیشترین آسیب متوجه این قشر می‌شود.
حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی مدیر بزرگ‌ترین ناشر بین‌المللی تولید کتاب‌های توحیدی برای کودکان با عنوان نشر جمال، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره ضرورت فرصت کودکی و نوجوانی برای تربیت گفت: اگر فرصت نوجوانی را دریابیم، می‌توانیم کودکان را با سرشت و جهان‌بینی توحیدی آشنا کنیم.
اگر فرزندان ما این‌گونه تربیت نشوند، هیچ چیزی را نخواهند پذیرفت؛ اهل بیت برای آنها علی‌السویه می‌شود.
قرآن بین آن‌ها کتابی که تاریخ‌گذشته است، شناخته می‌شود.
رهبر معظم انقلاب هم در دیدار نویسندگان بر قشر کودک و نوجوان تأکید داشتند و فرموده بودند که به داد بچه‌ها برسید که بی‌پناه‌ترین قشر جامعه هستند.
وی افزود: شاید یک فرد بزرگ‌تر بداند از کجا سود و زیان می‌بیند، اما کودک این‌گونه نیست.
آن‌ها از طرق مختلف از جمله فضای مجازی و ابزارهای هنری ضربه می‌خورند، اما متوجه نمی‌شوند.
یک دفعه چشم باز می‌کنیم و فرزند خود را منکر همه مقدسات می‌یابیم.
اگر اقدام مؤثر نکنیم،‌ بچه‌ها از فطرت خداطلب خود دور می‌مانند و در این صورت، شما آن‌ها را مرتب در معرض امواج نابسمان کفر قرار دادی و صرفاً شیرینی زندگی مادی را به او تفهیم کردی، لذا نباید توقع داشته باشی فرزندان شما رستگار شوند.
حجت‌الاسلام سبحانی درباره برخی اقدامات آن مؤسسه در حوزه کودک و نوجوان گفت: تجربه‌ای که طی 22 سال فعالیت در حوزه نشر کودک و نوجوان داشتیم، تجربه‌ای بسیار دلنشین و درس‌آموز بود.
استقبال از آثاری که صرفاً مکتوب است نسبتاً بالاست،‌ منتها همین محتواها در فرم هنر بیاید،‌ اثرگذارتر خواهد بود و با استقبال بیشتری مواجه می‌شود.
ما در نشر جمال به مرحله‌ای رسیدیم که آثارمان برای جهان اسلام هم کارایی دارد؛ لذا از 300 کتاب تولیدی، 60 اثر را ترجمه و عرضه کردیم.
این اقدام خیلی زود مورد استقبال قرار گرفت.
اقدامی که انجام دادیم، در منطقه نمونه ندارد.
اکنون در سیزده زبان در کشورهایی مثل عراق، لبنان، عمان و بحرین در موضوعاتی مثل آشنایی کودکان و نوجوانان با توحید، آشنایی با اهل‌بیت (ع)، آشنایی با قرآن، آشنایی با سبک زندگی و ...
کارمان چاپ شده است.
همچنین برای نمایشگاه بغداد، 20 کتاب دیگر ترجمه و ارائه می‌شود.
انتهای‌پیام/

 

نوجوان،نوجوانان،كودك،كودكان،آشنايي،نوجواني،سنين،قشر،نشر،استق ...نوجوان،نوجوانان،كودك،كودكان،آشنايي،نوجواني،سنين،قشر،نشر،استق ...نوجوان،نوجوانان،كودك،كودكان،آشنايي،نوجواني،سنين،قشر،نشر،استق ...

 


سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 17:06 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0