FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است


 مهر | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 14:35

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است و باید به آشنایی بچه‌ها با آرمان‌های جمهوری اسلامی و اندیشه‌های امامین انقلاب و شهدا توجه کنیم.

پرورش،كانون،كودك،آموزش،كودكان،عنوان،ناخالص،فكري،كشف،داخلي،نق ...


به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تکریم مهدی علی‌اکبرزاده و معارفه حامد علامتی به‌عنوان مدیرعاملان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۵ مرداد در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این‌مراسم گفت: هنر و ادبیات مؤثرترین بخش در ارتقا و تحکیم هویت ملی است و باید به آشنایی بچه‌ها با آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران و اندیشه‌های امامین انقلاب و شهدا و نهادینه شدن الگوی مقاومت مردم ایران در کودکان و نوجوانان توجه کنیم.
وی افزود: در دنیا گاهی کودک را به عنوان «اُبژه» و گاهی به عنوان «سوژه» می‌شناسند.
در نگاه بالاتر کودک را به عنوان کنشگر اجتماعی می‌شناسند.
در سال‌های ۲۰۰۰ میلادی برخی نظریه‌ها کودک را به عنوان همراه پژوهشگر نیز شناختند.
یعنی کودک همراه مربی پژوهش انجام می‌دهد، اما در عین حال محور مربی است و در این نمونه و قسم، کودک خودش کشف نمی‌کند بلکه مربی او را برای کشف هدایت می‌کند.
براساس دیدگاه تکامل یافته اسلام نسبت به کودک در هفت سال اول، کودک را باید آزاد تا در بازی خودش کشف کند لذا تاکید شده است هفت سال اول کودکی را برای کشف استعدادهای خود کودک قرار دهید.
البته به عنوان پدر عرض می‌کنم بیشتر ما استعدادهای کودکان را بر اساس خواسته‌های خود ترسیم می‌کنیم و مانع استعداد خود کودکان می‌شویم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضورش در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ترسیم سیاست‌های برنامه هفتم، گفت: در جمع بخشی از اقتصاد دانان برای ترسیم سیاست‌های برنامه هفتم بودم.
پژوهشی را از سال ۷۱ تا ۸۵ توسط دانشگاه تهران به سفارش آموزش و پرورش برای تعیین نقش آموزش و پرورش در تولید ناخالص داخلی انجام دادیم.
متوجه شدیم ارزش افزوده آموزش پرورش بعد از بخش معدن بالاترین است.
این مطالعه طولی و توسط نهادی معتبر انجام شد.
نتایج آن برایمان جالب بود.
نقش مقطع ابتدایی در تولید ناخالص داخلی ۱۶ درصد و نقش کل دوره متوسطه و آموزش عالی ۴ درصد بود.
نوری گفت: درباره نرخ بازگشت سرمایه آموزش هم تحقیق انجام و نتیجه‌اش نظیر نتیجه یاد شده در تولید ناخالص داخلی بود.
تمرکز بر کودکان ارزش افزوده اقتصادی را به همراه دارد و تولید ناخالص داخلی کشور را ارتقا می‌بخشد و این امر در حالی است که به آن توجهی نمی‌شود.
نوری با اشاره به انتقاد برخی از بازگشایی مدارس در فروردین ماه، گفت: این بازگشایی‌ها در حالی بود که نکات بهداشتی و استفاده از ماسک و… توسط دانش آموزان بهتر از دانشجویان انجام می‌شد که نشان دهنده سواد سلامت در بین دانش آموزان است.
اغلب فعالین عرصه ادبیات و هنر در دوران کودکی با کانون پرورش فکری رابطه مستقیم داشته اند و ارزش افزوده هنرمند بسیار زیاد است.
کانون پرورش فکری در دوره جدید خود باید وارد سیاست گذاری و تنظیم گری و نظارت و حمایت از گروه‌های فعال در این زمینه شود.
کانون باید علاوه بر سیاست گذاری و تنظیم گری، حمایت و نظارت، در زیست بوم جدید خود نقش آفرینی جدی داشته و از کانون "مجری" به کانون "متولی" تبدیل شود.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: نباید در کانون به قدری تصدی گری داشته باشیم که اجازه به بخش بیرونی برای عرض اندام داده نشود.
ما نیز از این امر حمایت می‌کنیم.


 


سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 16:55 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0