FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


تدوین آئین نامه نحوه شناسایی و محدوده فعالیت پژوهشگران مستقل


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 14:13

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به امتیازات دوره پسادکتری گفت: فراهم شدن زمینه استخدام، امکان دریافت حقوق ماهیانه و اخذ امریه از سازمان نظام وظیفه بخشی از این امتیازات است.

مستقل،پژوهشگران،تحقيقات،علوم،تخصيص،فناوري،پژوهش،تدوين،اجرايي ...


به گزارش خبرنگار مهر، پیمان صالحی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری که امروز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد، درباره میزان عملیاتی شدن تخصیص یک درصد بودجه عملیات دستگاه‌ها به امر پژوهش گفت: سال گذشته بر اساس بودجه تخصیص یافته دستگاه‌ها حدود دو هزار میلیارد تومان قرارداد پژوهشی منعقد شد و عتف مسئولیت نظارت را عهده دار است و تمامی مراحل از جمله نظارت بر تصویب طرح، مراحل داوری و … در پلتفرم جدید سامانه سمات صورت می‌گیرد.
میزان عملیاتی شدن تخصیص یک درصد اعتبار دستگاه ها به پژوهش
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین با سازمان برنامه و بودجه رایزنی کرده ایم که جزئیات مبالغی که دستگاه‌ها باید در قالب این یک درصد به امر پژوهش تخصیص دهند را به ما اعلام کند.
رونق دوره‌های پسادکتری در راستای حل مسائل کشور
صالحی اضافه کرد: در یک دهه گذشته زمینه‌های لازم برای به کارگیری و استفاده از ظرفیت نخبگانی فارغ التحصیلان دوره‌های دکتری برای حل چالش‌های کشور کمتر فراهم شده به طوری که در یک دهه گذشته کمتر از دو هزار نفر در قالب پسادکتری جذب و به کار گرفته شده اند.
از این رو در جلسه عتف مقرر شد دبیرخانه با همکاری وزات عتف، وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری آئین نامه اجرایی برای گسترش و رونق دوره‌های پسادکتری در راستای حل مسائل کشور را تدوین و عملیاتی کند.
دوره پسادکتری جایگزین سربازی می شود/ بیمه و حقوق برای محققان پسادکتری
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری امتیازات دوره پسادکتری را کسب مهارت، فراهم آوردن زمینه استخدام، امکان دریافت حقوق ماهیانه و اخذ امریه از سازمان نظام وظیفه، احتساب سابقه کار و بیمه و قابلیت همکاری با صنایع و یا شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.
وی افزود: کسانی که می‌خواهند به واسطه طرح پسادکتری از دوره سربازی معاف شوند باید ابتدا از طریق ملی نخبگان اقدام کنند و حداقل امتیازاتی را کسب کنند و پس از آن می‌توانند در دوره پسادکتری شوند.
به کارگیری پژوهشگران مستقل در دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی
صالحی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در جلسه اخیر عتف بر موضوع به کارگیری پژوهشگران مستقل در دانشگاه‌ها و اینکه پژوهش نباید انحصاری هیأت علمی‌ها باشد، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت بالای نیروی انسانی اعم از دانش آموختگان تحصیل تکمیلی و نیروهای مهارتی، سند تحول دولت مردمی ما را مکلف کرده که شرایط همکاری پژوهشگران مستقل با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را فراهم کنیم.
وی افزود: در همین زمینه نیاز است ضوابط و نظامات رتبه بندی و مالی با تاکید بر پرهیز از شرایط محدود کننده برای همکاری‌های فی ما بین تدوین شود تا پژوهشگر مستقل به عنوان یک حرفه و شغل به رسمیت شناخته شود.
تدوین آئین نامه نحوه شناسایی و محدوده فعالیت پژوهشگران مستقل
دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: این موضوع نیز مورد تاکید رئیس جمهور در شورا بود و ایشان تاکید کردند که ما نیروهای جوان و نخبه ای داریم که نتوانستند هیأت علمی شوند و شاید ظرفیتش نبوده است به همین دلیل در شورا مصوب شد با توجه به ظرفیت و اهمیت فعالیت پژوهشگران مستقل، آئین نامه اجرایی نحوه شناسایی و محدوده فعالیت پژوهشگران مستقل توسط دبیرخانه شورا با همکاری وزارت علوم، وزارت کار و وزارت بهداشت و معاونت علمی تدوین و در کمیسیون دائمی عتف تصویب شود.


 


سه شنبه، 25 مرداد 1401 - 16:28 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0