FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ایجاد دانشگاه های نسل نو بر مبنای پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه


 مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 12 مرداد 1401 - 13:53

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: ما باید آموزش پزشکی را بر مبنای جامعه نگری، پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه و رفع دغدغه‌ها و مشکلات اصلی نظام سلامت تنظیم کنیم.

پزشكي،دانشگاه،آموزش،نسل،جامعه،سلامت،مشكلات،پژوهش،رفع،شكل،قرا ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اشاره به روند شکل گیری و دانشگاه‌ها و تاریخ آن، اظهار داشت: دانشگاه ها به چندین نسل تقسیم بندی می شوند، دانشگاه های نسل اول که آموزش محور هستند و به دانشگاه های سنتی شناخته می شوند.
وی خاطرنشان کرد: بعد از مدتی، ماموریت دانشگاه های تغییر شکل پیدا کرد و دانشگاه‌هایی که اندک تفاوتی با نسل اول داشتند و پژوهش را هم در دستور کار خود قرار دادند؛ پژوهش هایی که با توسعه مرزهای دانش، پژوهش های بنیادی و تربیت نیروی متخصص و شکل‌گیری بیشتر مباحث پژوهشی و کاربردی کار خود را ادامه دادند.
که نتیجه آن افزایش تعداد مقالات و اصطلاحا فرآورده های پژوهشی بود.
چنگیزی آشتیانی خاطرنشان کرد: بعد از یک مدت، دانشگاه‌ها یک رویه جدیدی را در پیش گرفتند که به دانشگاه نسل سوم منجر شد که صرفاً مکانی برای یادگیری و انجام پژوهشی تنها نبودند، بلکه دانشگاه هایی بودند که باهدف انجام پژوهش های کاربردی و به خدمت گرفتن آن برای خلق فرصت، خلق ثروت، کارآفرینی و ایجاد تحول در دنیا ایجاد شدند.
وی افزود: در مرحله بعد، جهت گیری رسالت دانشگاه ها، منجر به شکل گیری دانشگاه های نسل چهارم شد؛ دانشگاه هایی که یک وظیفه عملیاتی تر با دغدغه رفع مشکلات جامعه بر عهده داشتند.
رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اشاره به ارتباط بین دانشگاه های نسل چهارم و دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: آموزش علوم پزشکی به دلیل عرصه های متنوع یادگیری و ارتباط تنگاتنگی که با مسائل مرتبط با سلامت و بیماری مردم دارد، نسبت به سایر آموزش ها از ویژگی خاصی برخوردار است که در آموزش بالینی، این موضوع به نحو ویژه ای متبلور می شود.
وی با بیان این نکته که پزشکی، به عنوان حرفه ای مقدس وحساس از هزاران سال پیش مطرح بوده است، افزود: پیشرفت های فناوری و گسترش دانش علوم پایه با سرعت بسیار زیادی در خدمت رفع مشکلات حوزه بالینی قرار گرفت و دانشکده های پزشکی با تدریس آموزش های بالینی، مهارت های فنی، کارآموزی و کارورزی ها عرصه خود را گستره کردند و در واقع با شکل گیری تحولات جهانی در آموزش پزشکی و همگام با تغییر نسل های دانشگاهی، ضرورت تغییر برنامه های آموزش پزشکی بر مبنای رفع نیازهای جامعه مورد توجه قرار گرفت.
چنگیزی آشتیانی افزود: نقش نوین پزشک در عصر حاضر به عنوان فردی که با یک توانمندی های خاص از جمله دانش و مهارت مناسب و مرتبط به عنوان یک رویکرد جدید در شناسایی مشکلات بهداشتی، درمانی جامعه، نحوه انجام مراقبت و حفظ سلامت مردم، کار خود را ادامه داد و این تغییرات وسیع و سریع که در نظام سلامت و ارتباط با نیازهای جامعه روی داد؛ شرایط را برای بازنگری در آموزش پزشکی و تربیت پزشکان متناسب و آماده برای رویارویی با مشکلات قرن جدید فراهم کرد.
وی تاکید کرد: ما باید آموزش پزشکی را بر مبنای جامعه نگری، پاسخگویی به نیازهای واقعی جامعه و رفع دغدغه‌ها و مشکلات اصلی نظام سلامت تنظیم کنیم و این موضوعی هست که مورد توافق همه دست‌اندرکاران و سیاستگذاران وزارت بهداشت قرار گرفته است و امیدوارم که این مفهوم جامعه نگری که امروز بیش از پیش به آن نیاز داریم به ارائه خدمات پزشکی و سلامت محور با کیفیت مناسب و حفظ جایگاه رفیع آموزش پزشکی کمک کند.


 


چهارشنبه، 12 مرداد 1401 - 18:14 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0