FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


ارائه ۸۰۰ دوره کوتاه مدت علمی کاربردی در راستای تقویت اشتغال


 مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 12 مرداد 1401 - 14:42

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۹۰۰ عنوان برنامه درسی و ۸۰۰ دوره کوتاه مدت در این دانشگاه، راهبردی برای تقویت اشتغال است.

دانشگاه،علمي،كاربردي،جامع،مراكز،كردستان،نظارت،استان،آموزش،بر ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد فتحیان در مراسم تکریم و معارفه رئیس واحد استانی کردستان اظهار داشت: کردستان، استانی ممتاز و ثروتمند در بخش‌های مختلف است که توزیع مراکز آموزش علمی کاربردی در همه شهرستان‌های آن باید بر اساس نیازسنجی منطقه، آمایش استانی و بصورت یکسان باشد.
وی افزود: همجواری با اقلیم کردستان عراق، مزیتی برای استان کردستان است که می‌تواند با جذب دانشجو از عراق، تکنسین کارآمد تربیت کرده و ضمن کمک به ارز آوری علمی، زمینه بین المللی شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی در این استان را فراهم آورد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه با محوریت علم نافع و اثربخش شکل گرفته است و در همین مسیر با رویکرد اشتغالزایی گام بر می‌دارد، افزود: برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی این دانشگاه براساس تقاضا محوری و نیازمندی‌های صنعت، تدوین می‌شود که باید به سمت تکمیل این چرخه به پیش رفت بر این اساس مراکز آموزشی باید با ایجاد ارتباط و انعقاد قرارداد همکاری استخدامی با صنایع و صاحبان کسب و کار استان کانال‌های ایجاد اشتغال پایدار و اثربخش شوند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ مرکز آموزش علمی کاربردی براساس رأی شورای عالی اداری در سال ۱۳۹۶ منحل و تعطیل شد، اظهار داشت: برخی از این مراکز آموزشی، امکانات و تجهیزات بسیار خوبی در اختیار داشتند که درصدد بازگرداندن آن‌ها هستیم.
فتحیان تصریح کرد: برنامه ششم توسعه قید کرده که سهم آموزش‌های عالی مهارتی به ۳۰ درصد برسد که این عدد هم اکنون حدود ۱۳ درصد است که باید با جدیت بیشتری در حوزه آموزش عالی مهارتی برنامه ریزی و اقدام کرد.
وی با اشاره به اینکه از حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار حدود یک میلیون نفر یعنی بیش از ۴۰ درصد فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند، ادامه داد: یکی از علل این موضوع آن است که دانشگاه نتوانسته مهارت لازم را برای فارغ التحصیلان ایجاد کند.
آنچه که مسلم است این است که عملاً پیوند لازم بین صنعت، بازار کار و دانشگاه ایجاد نشده است و در برنامه جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی این خط سیر با جدیت دنبال می‌شود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هم اکنون ۵۷۰ مرکز آموزش علمی کاربردی در همه استان‌ها با ۳۷ هزار مدرس در کشور فعال است، افزود: وجود ۲۲۰ هزار دانشجوی شاغل و ۲ میلیون نفر دانش آموخته حکایت از بزرگی و اثربخشی دانشگاه دارد.
وی به تدوین ۱۲۵ برنامه درسی جدید در حوزه‌های جدید از جمله فناوری اطلاعات در دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ عنوان برنامه درسی و ۸۰۰ دوره کوتاه مدت در این دانشگاه، راهبردی برای تقویت اشتغال است.
فتحیان افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک زیست بوم رابط بین اکوسیستم بازار کار، اجتماع و مراکز آموزش عالی است و سیاست ما توسعه کمی و کیفی مراکز برای جلوگیری از انحلال است.
وی اظهار داشت: نظارت بر مراکز با رویکرد فعال ماندن آن‌ها و بصورت هدایتی و حمایتی است و تمامی فرآیندهای دانشگاه در حال هوشمندسازی است و نظارت واقعی بر خروجی فرآیند یعنی دانشجو تمرکز دارد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: صلاحیت حرفه‌ای یک امر مهم است که در کشورمان مغفول واقع شده است و شاغلین در مشاغل مختلف باید صلاحیت و توانمندی لازم را داشته باشند و نیاز است مراکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای شکل گیرد.
به گفته وی هشت سطح صلاحیت حرفه‌ای در کشور داریم که سه سطح آن به حوزه فنی و حرفه‌ای بر می‌گردد و سطوح بالاتر از آن بیشتر جنبه دانشگاهی دارد.
فتحیان افزود: ارتباط با صنایع و حوزه بازار کار استان کردستان به عنوان شریک استخدامی تقویت شود تا پذیرش دانشجو و تأمین نیرو برای صنایع در ارتباط دوسویه افزایش یابد.
وی لزوم آینده‌پژوهی و برنامه‌های مطالعاتی برای مشاغل دانش بنیان را یادآور شد و افزود: ۸۰ درصد مشاغل کنونی تا ۲۰ سال آینده از بین خواهد رفت و به همین منظور باید با آینده نگری، خبرگان استانی در زمینه‌های شغلی مختلف را به تدریس در مراکز علاقمند کنیم تا به ارتقای کیفیت مشاغل بیانجامد.
در این مراسم با قدردانی از خدمات علمی دکتر عادل سی و سه مرده در زمان تصدی، دکتر شاهین فکور به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان معرفی شد.


 


چهارشنبه، 12 مرداد 1401 - 18:11 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0