FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


روند رسیدگی به پرونده های متقاضیان جذب هیات علمی


 مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 11 مرداد 1401 - 08:29

رئیس مرکز جذب وزارت علوم روند رسیدگی به پرونده های جذب را توضیح داد و گفت: ماندگاری اصلی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها است.

جذب،مركز،زمان،بررسي،ماه،علمي،هيأت،علوم،ماندگاري،فراخوان،اسات ...


محمد خلج امیرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تأخیر در بررسی پرونده‌های جذب اعضای هیأت علمی توضیح داد و گفت: فرایند جذب هیأت علمی، سه مرحله را طی می‌کند، یک بخش مهم آن در داخل دانشگاه‌ها بوده و بخش‌های دیگر آن مربوط به استعلامات و خود مرکز جذب اعضای هیأت علمی است.
وی با بیان اینکه هرکدام از این مراحل سه گانه لازم، ضروری و زمان بر هستند افزود: بر اساس آماری که استخراج کرده‌ایم، و آنچه که به مرکز جذب مرتبط می‌شود، متوسط ماندگاری پرونده‌ها در این مرکز، حدود ۳ ماه است، ممکن است بررسی پرونده‌ای یک الی یک ماه و نیم زمان به خود اختصاص دهد و یا ممکن است حدود ۴ ماه زمان به خود اختصاص دهد، علت آن نیز این است که ما در مرکز با انبوهی از پرونده‌ها مواجه هستیم.
رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: در فراخوان اخیر جذب، ۱۷ هزار نفر متقاضی ثبت نام کردند هر متقاضی ۳ دانشگاه را انتخاب کرده است که می‌شود حدود ۵۱ هزار، که بعد از غربالگری در دانشگاه‌ها فرض کنید می‌شود حدود ۳ هزار پرونده، در سال نیز دو فراخوان برگزار می‌شود، بنابراین در سال حدود ۶ هزار پرونده وارد مرکز می‌شود و بررسی آن واقعاً زمان بر است.
وی ادامه داد: کارشناسان مرکز جذب تمام وقت کار می‌کنند، خیلی مواقع حتی روزهای تعطیل نیز در مرکز حاضر می‌شوند، حتی در تعطیلات آلودگی هوا هم کارشناسان مرکز جذب برای بررسی پرونده‌ها در مرکز حضور داشتند.
معاون وزیر علوم افزود: بنابراین حدود ۳ ماه از زمان بررسی پرونده‌های متقاضیان مربوط به مرکز جذب طول می کشد، علی رغم اینکه افراد زیادی مشغول به کار بوده و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند؛ نتوانستیم زمان آن را کاهش دهیم که البته با حجم پرونده‌هایی که مواجه هستیم، زمان مذکور منطقی است.
وی ادامه داد: استعلامات نیز به طور متوسط حدود ۳ الی ۴ ماه زمان به خود اختصاص می‌دهد، اما ماندگاری اصلی پرونده‌ها در دانشگاه‌ها است، به طور متوسط ماندگاری پرونده‌های جذب در دانشگاه‌ها حدود یکسال زمان می‌برد، به عنوان مثال فراخوان اخیر به تازگی تمام شده است، آیا دانشگاه‌ها از همان فردای آن کار را شروع می‌کنند؟
خیر، شروع بررسی پرونده‌ها، یک تا ۳ ماه زمان می‌برد در حالی که دانشگاه‌ها باید از فردای پایان فراخوان کار را شروع کرده و جلسات کارگروه‌های علمی و عمومی را سریع تشکیل داده و به صورت شبانه روزی کار کنند.
وی افزود: با دو ساعت تشکیل جلسه دادن در روز و مصاحبه با ۵ نفر کار به جایی نمی‌رسد، باید یک تا دو روز در طول هفته کارگروه علمی و عمومی را تشکیل داده و یک تا دو رشته را در هفته نهایی کنند، باید این کار به صورت فشرده، جهادی و سریع انجام شود اگر این گونه کار شود، آن ماندگاری اصلی که مربوط به دانشگاه‌ها است می‌تواند کاهش یابد.
و الا ماندگاری پرونده‌ها در مرکز جذب نهایت حدود ۳ الی ۴ ماه بیشتر نیست.
وی در پاسخ به این سوال که برنامه مرکز جذب برای برخورد با دانشگاه‌هایی که در موعد مقرر نسبت به تعیین تکلیف پروندها اقدام نمی‌کنند چیست، گفت: در فراخوان‌های قبلی تاکید کرده‌ایم که اعلام نیاز دانشگاه‌ها به رشته‌ها در فراخوان بعدی منوط به این است که ۶۰ تا ۷۰ درصد پرونده‌های قبلی جذب توسط دانشگاه‌ها تعیین تکلیف شده باشد.
معاون وزیر علوم تاکید کرد: همه مسئولان در مرکز جذب وزارت علوم، دانشگاه‌ها و استعلامات باید با نهایت ظرفیت دراین خصوص کار کنیم، ولی آنچه مهم است، دانشگاه‌ها هستند که باید یک برنامه ریزی فشرده و جهادی داشته باشند و در هر فراخوانی، رئیس دانشگاه به هیأت اجرای، صلاحیت عمومی صلاحیت علمی تکلیف کند که به عنوان مثال طی یک تا دو ماه پرونده‌ها را جمع بندی کنند.
دانشگاه‌ها برای جذب اصلاً نباید تعطیلات بشناسند و برای جذب تعطیلات نباید، معنی داشته باشد.
محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گلایه اساتید از تأخیر در بررسی پرونده‌های جذب گفت: انتقاد اساتید به جا است و سعی می‌کنیم که این فرایند را کوتاه کنیم.
به گزارش مهر، برخی از اساتید در تماس با خبرگزاری مهر از روند طولانی شدن بررسی پروندهای جذب در برخی از دانشگاه‌ها و مرکز جذب گلایه داشتند یکی از این اساتید عنوان کرد: از استقرار دولت جدید و تیم مدیریتی جدید در مرکز جذب وزارت علوم زمان زیادی می‌گذرد ولی همچنان اتفاق خاصی برای جذب و بررسی روند پرونده‌های جذب و تبدیل وضعیت متقاضیان هیأت علمی رخ نداده است.
بسیاری از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها
هنوز اعضای هیأت اجرایی جذب خود را تعیین نکرده‌اند و هیچ جلسه جذبی طی ماه‌های اخیر برگزار نشده است و این فرایند زمان بر مشکلات عدیده ای را برای متقاضیان ایجاد کرده است و هیچ نظارتی هم بر روند اقدامات صورت نمی‌گیرد.


 


سه شنبه، 11 مرداد 1401 - 18:29 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0