FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


علوی تهرانی: چرا خارجی‌ها در عمل به اسلام از ما جلوترند؟


 فارس | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 15:12

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با اشاره به سفر سیدجمال الدین اسدآبادی در زمان قاجار به فرانسه گفت: او بعد از بازگشت از فرانسه گفت: من در آنجا اسلام دیدم، اما مسلمان ندیدم و به نظر جناب سید آن‌ها جلوتر بودند. دلیل چیست؟

امام،موضوع،علوي،تهراني،كمال،حسين،سيدالشهدا،خيمه،آداب،بزرگداش ...


حجت‌الاسلام علوی تهرانی با اشاره به سفر سیدجمال الدین اسدآبادی در زمان قاجار به فرانسه گفت: او بعد از بازگشت از فرانسه گفت: من در آنجا اسلام دیدم، اما مسلمان ندیدم و به نظر جناب سید آن‌ها جلوتر بودند.
دلیل چیست؟
به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی سخنران مذهبی در دومین شب عزاداری مسجد امیر(ع) در دهه اول محرم طی سخنرانی با موضوع «اقامه عزا بر سیدالشهدا(ع)» اظهار داشت: در مکتب شیعه بزرگداشت امام حسین(ع) امری واجب، لازم و ضروری است؛ بنابراین سخن گفتن از این موضوع نیز امری واجب، لازم و ضروری است.
امر لازم قابل ترک کردن نیست.
برای بزرگداشت سیدالشهدا در قالب عزا نتایج و برکات حیرت‌آوری وجود دارد.
وی افزود: مخالفین هدایت بشر در ایام بزرگداشت سیدالشهدا، هجمه شدیدی در قالب شبهات مطرح می‌کنند پس لازم است به این موضوع پرداخته شود تا در قالب آن شبهات، احساس ایمنی و امنیت شود و به طور ناخواسته ما را از خیمه امام حسین(ع) خارج نکنند.
علوی تهرانی گفت: امام یک خیمه و یک کشتی دارد.
هرگاه سوار کشتی امام حسین(ع) شدید، امن است، اما خیمه امام امن نیست؛ زیرا در خیمه چراغ را خاموش می‌کنند و می‌گویند هرکس می‌خواهد برود و یکباره ۲ هزار نفر رفتند و تنها ۴۳ نفر باقی ماندند.
این مباحث را مطرح می‌کنیم تا بتوانیم وارد کشتی امام حسین(ع) شویم که بسیار امن است.
این استاد اخلاق با بیان اینکه پرداختن به موضوع عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان راه نجات بشر است؛ زیرا ان الحسین مصباح الهدی است، گفت: راه هدایت رسالت انبیاء است و خواسته خداوند اطاعت از انبیاست.
بنابراین بیان این مسأله، خواسته الهی برای شناخت راه هدایت بشر است.
جامعه ما ممکن است دچار مشکلات دنیایی مانند اقتصاد باشد که ان شاء الله برطرف شود اما این موضوع شأن کمالی ماست که باید زودتر برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه چرا بزرگداشت امام حسین(ع) امری واجب است، تصریح کرد: در دعا داریم: «گناهکارم، خطا می‌کنم اما در حال اطاعت از محبوب‌ترین چیز که تو دوست داری یعنی ایمان هستم» یعنی گناه می‌کنم، اما کافر نیستم.
برای همین می‌گویند زمانی که گناه کردید، بلافاصله توبه کنید که نشان دهید از سر جنگ با خدا نبوده است؛ بلکه این گناه از سر نادانی بوده است.
علوی تهرانی با اشاره به اینکه خدا ایمان به خود را دوست دارد، گفت: راه نجات جامعه این است که در مسیر رسیدن به کمال قرار گیرد.
کمال، امری دنیایی است که اگر به کمال دنیایی رسید، به سعادت اخروی می‌رسد.
اگر بخواهید رستگار اخروی شوید باید به کمال اخروی برسید.
این استاد اخلاق با اشاره به اینکه سید جمال الدین اسدآبادی در زمان قاجار به فرانسه رفته بود، گفت: او بعد از بازگشت از فرانسه گفت: من در آنجا اسلام دیدم اما مسلمان ندیدم و به نظر جناب سید آن‌ها جلوتر بودند.
این موضوع را از اطرافیان خود هم به کرات شنیده‌اید.
دلیل چیست؟
در قرآن پاسخ را داریم: «پیروی پیامبر(ص) باید انجام دهید که ایشان سرمشق نیکو برای شماست» در این سرمشق تمام تعالیم آماده است.
در این سنت برای بیت‌الخلا تا بیت‌الله آداب وجود دارد؛ یعنی از صفر تا صد زندگی دارای آداب است تا انسان به کمال برسد.
یعنی پیامبر برای تمام شئون زندگی آداب مطرح کرده است و تمام نقل‌های پیامبر هم به ما رسیده است.
وی با بیان اینکه با وجود این آداب چرا جامعه ما فشل است، گفت: این آیه ادامه‌ای‌ دارد: «لقد کان لکم فی رسول‌اللّه اسوة حسنة لمن کان یرجوا اللّه و الیوم الأخر و ذکر اللّه کثیرا» یعنی این الگو برای کسانی است که به خدا و روز قیامت امید دارند و ذکر خدا را بسیار می‌گویند.
مجموع این‌ها یعنی کسی که ایمان واقعی دارد.
صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:
صوت سخنرانی شب اول حجت‌الاسلام علوی تهرانی را هم اینجا بشنوید:
انتهای پیام/


 


یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 23:34 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0