FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


کودکان، سیبل اصلی بهائیت هستند


 فارس | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 15:13

امروزه با پیشرفت علم و بهره‌گیری از تجربیات روانشناسانه و جامعه‌شناختی، بهائیان دریافته‌اند برای دست‌یابی به جامعه‌ای مستعد به‌منظور پیاده‌سازی اهداف تشکیلات خود، باید به سراغ تربیت و آموزش کودکان بروند.

بهائيت،جامعه،كودكان،فرقه،جذب،اهداف،اجتماعي،توجه،قرار،اقشار،ت ...


امروزه با پیشرفت علم و بهره‌گیری از تجربیات روانشناسانه و جامعه‌شناختی، بهائیان دریافته‌اند برای دست‌یابی به جامعه‌ای مستعد به‌منظور پیاده‌سازی اهداف تشکیلات خود، باید به سراغ تربیت و آموزش کودکان بروند.
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، ۱۷۸ سال پیش، هنگامی اولین دعاوی بهائیت در ایران اظهار شد که مردم تحت مشقت‌های ناشی از بی‌کفایتی پادشاهان قاجار، دست آویزی می‌طلبیدند تا امیدی باشد برای رفع ناملایمات و نیل به فردایی بهتر.
ادعای تغییر و منجی‌گری، ملعبه‌ای شد برای سوداگری‌های سودجویانِ دست پرورده‌ی استعمار.
حنایی که تا الآن رنگی برای مردم متدین نداشته است
هرچند مبانی ارائه شده به قدری بی‌اساس و نامعتبر جلوه کرد که مردم بسیار زودتر از آن چه این داعیان انتظار داشتند به توخالی و بی‌فایده بودنش پی بردند.
اکنون پس از یک قرن‌و‌نیم پیگیری و کمک استعمارگران و استکبار جهانی به این فرقه، جمعیت پذیرندگان این ادعا در سراسر جهان حتی به ۳ درصد هم نمی‌رسد.
همان‌طور که با بررسی تاریخ می‌توان دریافت، در گذشته جوّ حاکم بر اکثریت جامعه بستری بود برای پذیرش یا تمسک به ادعاهایی مبنی بر نجات دادخواهان؛ که حتی با این وجود، هدف اولیه فرقه بهائیت یعنی تشکیل اجتماعی بزرگ، میسر نشد.
حسین‌علی نوری، ملقب به بَهاءُالله، رهبر دینی بهاییان
فاز جدید برای جذب نیرو
امروزه فرقه با برگزاری لابی‌های قدرت توأم با بهره‌وری از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های دقیق، به این نتیجه رسیده‌ که برای پیاده‌سازی مقصود خود در جامعه، نیاز به برآورد اهداف کوتاه مدت و تمرکز بر جذب اقشار خاص و دارای آمادگی بیشتر است تا مگر به وسیله تغییر نگاه اجتماعی یا افزایش جمعیتی قشری، کم‌کم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد.
از این رو، گروه‌های حساس جامعه در صدر برنامه‌های فریب و جذب قرار گرفته‌اند.
هشدار، مَگَسَک اسلحه بهائیت به سمت کودکان ما است
هنرمندان، روشنفکران، افراد کم‌درآمد و بی‌بضاعت، سرخوردگان سیاسی و اجتماعی، جوانان، نواجوانان و کودکان از جمله این اقشار هستند که هر یک بنا به ویژگی‌هایی که دارند در زمره اهداف اصلی بهائیان قرار گرفته‌اند.
هر چند در عمل بهائیت برای افزایش شمار هم‌فکران خود از تبلیغ بر تمام اقشار جامعه بهره می‌گیرد، اما امروزه با پیشرفت علم و بهره‌گیری از تجربیات روانشناسانه و جامعه‌شناختی دریافته‌اند برای دست‌یابی به جامعه‌ای مستعد پیاده‌سازی اهداف تشکیلات خود، باید اساسی‌ترین قشر اجتماع را مورد هدف قرار دهند.
در وهله‌ اول، چنین حجم گسترده‌ای از توجه به کودکان شاید دور از ذهن به نظر برسد اما با بررسی و مطالعه‌ ریشه‌ای می‌توان دریافت ریشه‌های سعادت و حتی انحطاط یک جامعه، در حقیقت از دبستان و مهدکودک‌های آن نشأت می‌گیرد.
بهترین زمان برای آماده‌سازی فرد و پذیرش باورها، سنین کودکی تا نهایتاً ۱۴ سالگی برآورد شده‌است.
این امر لزوماً با آموختن اصول عقاید صورت نمی‌پذیرد بلکه مربیان، نگاه مورد نظر برای مدیریت، سبک زندگی و عملکرد مورد قبول خود را به کودک القا می‌کنند، به این صورت با رسیدن فرد به سنین نوجوانی و مطالبه برنامه‌ای برای پیش‌برد جهان‌بینی القا شده، سیره‌ مطلوب را به صورت دینی ساختگی تحت عنوان بهائیت و در قالب برنامه‌ کاربردی در اختیار او قرار می‌دهند.
یعنی بهائیت با به دست گرفتن سکان برخی مهد‌کودک‌ها و آموزشگاه‌هایی که کودکان در آنجا حضور فعالی دارند، سبک زندگی و نگاه بهائی را در کودک نهادینه می‌کنند تا با بزرگ شدن و ورود آن‌ها به عنوان جوانان به بدنه جامعه، تبدیل به جاده‌صاف‌کن‌های بهائیت شوند.
این شیوه، یکی از کارآمدترین طرق جذب بوده و موجب می‌شود شخصیت فرد از همان کودکی همسو با تشکیلات شکل گرفته و حتی نیاز به فعالیت‌های هزینه‌بر در سطح کلان را تا میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد.
نفوذ در قالب کار فرهنگی و تربیتی
این روش امروزه از سوی بهائیت به شدت مورد توجه بوده تا جایی که فرقه ذیل پوشش تحرکات فرهنگی، اجتماعی و هنری به تأسیس مهدها‌ی‌کودک و مؤسسات آموزشی، تربیت مربیان با متدهای غربی، برگزاری کلاس‌های مختلف هم‌چون رقص، آموزش‌ و تربیت مربیان به شیوه مجازی همراه با ارسال جزوات و فایل‌های صوتی، تصویری و ...
اقدام کرده است.
این مسأله علاوه بر تهدیدی بزرگ برای خانواده و اجتماع، در سطح کلان و با توجه به تأثیر عمیق آموزش و پرورش بر شکل‌گیری جامعه، حتی می‌تواند به عنوان خطری برای تمامیت ارضی کشور و مسائلی از این قبیل تبدیل شود.
متأسفانه شاهد برخی سهل‌انگاری‌ها از جانب مسئولان نسبت به برخورد آگاهانه و بهنگام در این زمینه بوده‌ایم، لذا بر افراد ذی‌ربط است که با بررسی لازم و توجه عمیق به حوزه مهدکودک و دبستان، مانع از گسترش و تسلط آموزه‌های انحرافی فرقه‌هایی مانند بهائیت بر ذهن کودکان این مرز و بوم شوند.
انتهای پیام/

 

بهائيت،جامعه،كودكان،فرقه،جذب،اهداف،اجتماعي،توجه،قرار،اقشار،ت ...بهائيت،جامعه،كودكان،فرقه،جذب،اهداف،اجتماعي،توجه،قرار،اقشار،ت ...

 


یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 23:16 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0