FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


نابودی شخصیت، دنیا و آخرت انسان با پیروی از مسیرهای انحرافی


مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 09:59

حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان با بیان اینکه اسلام واقعی در سایه قرآن و عترت کسب می شود، گفت: معیار تشخیص دین واقعی، اهل بیت هستند.

قرآن،گريه،اهل،بيت،دين،پيامبر،معيار،اسلام،رسالت،مودت،گمراهي،ا ...


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان مفسر قرآن کریم همزمان با دهه اول ماه محرم در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: معیار و میزان نشان دادن دین الهی قرآن مجید و اهل بیت (ع) هستند.
انصاریان ادامه داد: اگر این دو معیار به کار گرفته نشود انسان اگر خواهان سعادت باشد نمی‌تواند سعادتمند شود زیرا با به کار نگرفتن این دو معیار اسلام به معنای واقعی به دست نمی‌آید.
کار این دو وزنه و معیار این است که انسان را از خطرات سنگین وسوسه‌ها و شیطنت‌ها و امواج ذلالت و گمراهی که در روزگار کنونی هجومش شدید و دریاوار شده است، حفظ می‌کند.
یعنی انسان در صورت اگر خواهان اسلام واقعی است باید آن را از قرآن و اهل بیت دریافت کند.
وی با بیان اینکه مراد از اهل بیت، پیامبر اکرم تا امام دوازدهم است، گفت: قرآن مجید می‌فرماید معیار نیک پیامبر است؛ بعضی از انبیای الهی اهل بیت قابل توجهی داشتند مانند ابراهیم که از خانواده ایشان به عنوان اهل بیت در قرآن کریم یاد شده است.
پروردگار تنها از پیامبر اکرم خواست که به مردم بگوید در برابر رسالت و زحماتی که کشیدم هیچ مزدی نمی‌خواهم؛ چرا که در این عالم چیزی هم وزن رسالت من نیست.
این استاد اخلاق ادامه داد: حقیقت پاداش رسالت پیامبر اکرم مودت با ذی القربی است، مراد از قربی در آیات قرآن اهل بیت است چرا که دیگران آنقدر ارزش نداشتند که مزد رسالت حضرت محسوب شوند.
خداوند کسانی را مزد رسالت قرار داد که هم وزن پیامبر و قرآن کریم بودند و این می‌توانست مزد باشد.
بزرگترین دانشمندان غیر شیعی عرب در تفاسیر خود نوشتند مودت با محبت فرق دارد محبت امری قلبی و تنها است اما مودت امری مرکب و غیر بسیط است که اختصاص به قلب ندارد مودت محبت همراه با اقتدار است.
از متن قرآن معلوم می‌شود معیار تشخیص دین پروردگار اهل بیت هستند
انصاریان اضافه کرد: اگر این دو معیار به کار گرفته نشود جامعه اسلامی دچار هزار نوع راه می‌شود و مهر دین روی آن می‌خورد راه‌هایی که ساخته شده اهل زمین است و هیچ ارتباطی با وحی و پیامبر و اهل بیت ندارد و همه این جاده‌های ساخته شده ذلالت و گمراهی است که با مهر اسلام ساخته می‌شود.
این مسیرها بی دینی به نام دین بوده و انحراف به نام هدایت بیان می‌شود.
وی افزود: از این رو سفارش قرآن به انسان‌ها این است که در سوره انعام می‌فرماید این دین راه راست من است و در این راه حرکت کنید چرا که پیروی از مسیرهای انحرافی شخصیت، انسانیت، دنیا و آخرت شما را نابود می‌کند.
بنابراین در عصر کنونی با این همه ماهواره‌ها و تلفن‌های همراه که با شبکه‌های وسوسه انگیز و انحراف متصل است گمراهی به راحتی صورت می‌گیرد از این رو از کسی خواهان دین واقعی خدا برای خود، خانواده و جامعه است باید دین واقعی را از قرآن و اهل بیت دریافت کند در غیر این صورت همه انحراف و گمراهی است.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: اهل بیت و قرآن درباره گریه چه می‌گوید؟
اسلام دین گریه نیست اما جزئی از آن گریه است.
اگر کسی به اسلام زمینی انحرافی رجوع کند گریه و معنویت در آن نمی بیند ادبیات اسلام بر اساس آیات و روایات درباره گریه غوغا کرده است به گونه‌ای که می‌گوید گریه بر هر درد بی درمان دواست.
درد ما این است که رحمت و شفاعت خدا و اهل بیت نصیبمان نشود.
در آثار اسلامی گفته شده گریه رحمت، مغفرت و شفاعت است یعنی گریه عزاداران حسینی به رحمت، مغفرت و شفاعت تبدیل می‌شود گریه دین دانه‌ای است که در قیامت به رحمت و مغفرت تبدیل خواهد شد.
انصاریان گفت: در زمان حیات پیامبراکرم‬ پنج تن از مسیحیان قرآن کریم را مطالعه کردند و به مفاهیم عمیق آن پی بردند و به این کتاب آسمانی مؤمن شدند سپس‬ در حالی که می‌گریستند نزد پیامبر آمدند؛ ‬ انسان‬ زمانی‬ که‬ نسبت‬ به‬ حقیقت‬ شناخت‬ پیدا‬ می‌کند شدید‬ گریه‬ می‌کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی می‌فرماید نفهم‌هایی که گریه‌های شما را می‌بینند تنها داوری که می‌کنند می‌گویند این افراد بیمار هستند؛ کسی که قرآن، پیامبر و خدا را قبول کند در زمره محسنین قرار می‌گیرد.روایت است علی جان تو را به چند برنامه وصیت می‌کنم نخست‬ گریه برای خدا؛ ‬ در‬ روایات‬ آمده‬ گریه بر اباعبدالله هم وزن گریه برای خداست.


 


یکشنبه، 09 مرداد 1401 - 20:15 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0