FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد


مهر | دین و اندیشه | چهارشنبه، 15 تیر 1401 - 10:42

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ماده واحده تقویت زیرساخت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش پزشکی و دندانپزشکی همراه با افزایش ظرفیت دانشجوی دندانپزشکی تصویب شد.

اجتماعي،فرهنگي،سلامت،شوراي،انقلاب،نسل،جوان،زندگي،مفاسد،خانوا ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۸۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این جلسه ماده واحده‌ای مبنی بر تقویت زیرساخت‌های وزارت بهداشت و درمان در حوزه آموزش پزشکی و دندانپزشکی مصوب شد که سازمان برنامه و بودجه و همچنین سازمان امور اداری و استخدامی اقداماتی به لحاظ تقویت منابع مالی و منابع انسانی انجام دهند که زیرساخت‌های لازم را برای جذب دانشجوی پزشکی عمومی و همچنین دندانپزشکی فراهم کنند.
وی همچنین درباره دستور دیگر این جلسه افزود: دستگاه‌های مختلف گزارش‌هایی درباره وضعیت اجتماعی و وضعیت حجاب و عفاف ارائه کردند.
واقعیت این است که مطالبات مردمی در سطح گسترده‌ای ناظر بر نگرانی از سلامت خانواده، سلامت فرزندان و سلامت نسل جوان است که گزارش‌های ارائه شده نشان دهنده این است که مهندسی‌های شبکه‌ای شده‌ای برای تخریب نسل جوان صورت می‌گیرد و دام‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی برای توسعه کجروی‌های اجتماعی بصورت شبکه‌ای ایجاد شده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: خوشبختانه هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی کشور موجب برهم زدن شبکه‌های توطئه کننده بر علیه ملت شریف ایران خصوصاً نسل جوان شده است.
مردم شریف ایران بدانند آهنگ کشور تأمین سلامت اجتماعی و صیانت از خانواده و جلوگیری از تعرض به حقوق نسل جوان است.
عاملی تصریح کرد: تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر انجام وظیفه همه دستگاه‌ها نسبت به اجرا قوانین و مقررات مربوط به حجاب و عفاف است.
کوتاهی‌ها و کم‌کاری‌های زیادی در این سال‌ها وجود داشته است و می‌توان به مسؤولیتی که دستگاه‌ها درباره تقویت شناخت اجتماعی و راهنمایی نسل جوان دارند، اشاره کرد.
دستگاه‌ها وظیفه تقویت مهارت‌های اجتماعی را در مواجهه با خطرات اجتماعی دارند.
وی تاکید کرد: تلویزیون‌های ماهواره‌ای که دائماً مسیر دین زدایی، هنجارزدایی و شکستن ارزش‌های الهی خانواده را دنبال می‌کنند و همچنین استفاده از بستر فضای مجازی برای ترویج فرهنگ تردید، تشویش و رفتن به سمت لذت گرایی‌های که به نوعی فرد را گرفتار بهم ریختگی هویتی و سوق پیدا کردن به سمت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و همچنین ترویج فرهنگ طلاق و جدایی تحت عنوان استقلال‌گرایی در کانون فضاسازی‌های اجتماعی قرار می‌دهد.
تلویزیون‌های ماهواره‌ای با امتداد محتوای آن‌ها در فضای مجازی تلاش بر ترویج تساهل اخلاقی و ترویج نسبیت‌گرایی اخلاقی و تنزل اخلاق به امر شخصی و فردی و الگوسازی موسیقی‌های خشونت آفرین و عقل‌زدایی‌های ناشی از هیجانات افراطی هستند.
نتیجه این نوع الگوی زندگی در درجه اول به مخاطر افتادن زندگی سالم و صلاح است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در واقع مبنای فعالیت‌ها عمل به قانون و حمایت از سلامت خانواده و ارتقا سواد و توجه خانواده‌ها به انواع مسیرهایی که موجب توسعه کجروی اجتماعی و در بسیار موارد برهم زدن نظم اخلاقی زندگی و دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را بدنبال می‌آورد.
وی ادامه داد: متأسفانه بسیار از لذت‌های لحظه‌ای منشأ حسرت‌های بزرگ و پشیمانی‌های غیر قابل جبران برای نسل جوان می‌شود.
باید توجه کرد شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال عادی‌سازی مفاسد اجتماعی هستند.
در فضای مجازی نیز بسترهایی برای به انحراف کشاندن جامعه فراهم می‌شود که آگاهی مردم از اینگونه فضاها می‌تواند کمک کند که طعمه رسانه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی نشوند.
شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی را هم در کنترل مفاسد اجتماعی و هم در جلوگیری از مبادی و منشأ و عوامل فسادآفرین دنبال می‌کند.
ستاد دانشگاه تهران گفت: مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد که نسبت معناداری بین آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، یعنی جامعه اعتیاد در واقع به سمت سایر مفاسد اجتماعی سوق پیدا می‌کند.
کسی که گرفتار مصرف مواد مخدر می‌شود همان کسی است که به سمت مصرف مشروبات الکلی سوق پیدا می‌کند و از این مسیر سایر مفاسد اجتماعی که منجر به ضعیف شدن فرد و بنیان خانواده و توسعه تنهایی در جامعه می‌شود.، اتفاق می‌افتد.
وی اضافه کرد: واقعیت این است که شورای عالی انقلاب فرهنگی همان مسئولیتی را که پدر و مادر نسبت به اعضا خانواده احساس می‌کند، نسبت به خانواده بزرگ ایران دارد.
برای خانواده‌های ایرانی اولین دغدغه سلامت دینی و معنوی فرزندان و پیشرفت و موفقیت آن‌ها است.
نظام حکمرانی کشور هم مهمترین دغدغه خود را سلامت دینی و سلامت اجتماعی جامعه می‌داند و البته باید در سطح مسئله و چالش‌های اجتماعی اقدام کند.
امروز مسئولیت کشور آرایش تلاش و همت برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد.
مهمترین اولویت در این راستا جلوگیری از فساد سازماندهی شده است.
گام مهم دیگر تقویت شناخت فردی و اجتماعی نسبت به مفاسد اجتماعی که بر علیه انسان و واقعاً همه انسانهاست می‌باشد.
عرصه رسانه‌های عمومی و اجتماعی بسیار مهم است و در بسیاری از مواقع بصورت ناخودآگاه برای مردم رفتارهای ناهنجار تولید می‌کند.
تقویت سواد رسانه‌ای نسبت به شناخت ماهیت رسانه‌های مهندسی شده برای تخریب ملت شریف ایران بسیار اهمیت دارد که در این راستا وظیفه رسانه ملی بسیار مهم و کلیدی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وظیفه نظارت و ارزیابی نسبت به اجرای قوانین مرتبط با حجاب و عفاف بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وظیفه هماهنگی و رصد برعهده وزارت کشور و شورای اجتماعی کشور و ستاد هماهنگی که در این حوزه وجود دارد، می‌باشد.
حجاب یک واجب شرعی است که رعایت آن در درجه اول برای خود انسان با حجاب و عفیف ثمربخش است و بطور حتماً جامعه سالم‌تری را بوجود می‌آورد و نوعی صیانت برای سلامت همه افراد و خانواده‌ها را فراهم می‌کند.
بدیهی است اقدامات فرهنگی برای تأمین و دسترسی به تفریحات سالم، سبک زندگی الهی در این راستا نقش مهمی دارد.
عاملی گفت: از مردم تقاضا می‌کنیم که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و نسبت به سلامت نسل جوان توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، مسئولیت پذیر باشند.
بطور حتم رها کردن آسیب‌های اجتماعی منجر به غلبه آسیب‌ها بر زندگی همه ما خواهد شد.
البته زبان مهربانی، تأمین شغل، اهمیت دادن به دیگران و تلاش برای حل مشکلات یکدیگر و بهره‌مندی از اخلاق اسلامی و الهی در همه زمینه‌ها، مهمترین جاذبه به یادماندنی و اثر گذار در مسیر زندگی است.
بی تفاوتی نسبت به جامعه و بطور خاص رها کردن نسل جوان باعث توسعه آسیب‌ها می‌شود.
در واقع نظریه‌هایی که ناظر بر کنترل اجتماعی است حکایت از این دارد که اگر بسترهای مفاسد اجتماعی توسعه یابد به تبع آن فساد توسعه خواهد یافت و بسیاری از منشأهای مفاسد اجتماعی پیوند با جریاناتی دارد که توسط باندهای فساد و با حمایت منابع بیرونی حمایت و هدایت می‌شوند.

 

 

 


پنجشنبه، 16 تیر 1401 - 07:27 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0