FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


کتابی با موضوع مبارزه با گرمایش کره زمین به بازار نشر آمد


 مهر | فرهنگی و هنری | یکشنبه، 12 تیر 1401 - 16:53

کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره زمین» نوشته فروغ طوفان در دو جلد توسط انتشارات براق منتشر شد.

زمين،كره،پاني،ساني،سفر،تبر،آينده،گرمايش،مردها،گرم،حفاظت،وضعي ...


به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره زمین» نوشته فروغ طوفان در دو جلد توسط انتشارات براق منتشر شده است.
شخصیت‌های اصلی کتاب «پانی و سانی و مبارزه با گرمایش کره ی زمین»، پانی و سانی (خواهر و برادر)، نیک (پسری با توانایی‌های عجیب) و کرمی به نام آیزینیا فتیدا هستند.
این کرم یک نوع کرم خاکی است که از زباله‌های تر تغذیه می‌کند و مدفوع آن کودی ارگانیک و بسیار مناسب برای کشاورزی است.
این کرم توانایی‌های فوق العاده و عجیبی دارد.
به عنوان مثال می‌تواند خودش را بزرگ کرده و در حالی که پانی و سانی و نیک پشت او نشسته اند در آسمان پرواز کند.
همچنین او می‌تواند در یک لحظه از جایی ناپدید و در جای دیگری ظاهر شود (اسم این پدیده تله پورت است).
آیزینیا می‌تواند به گذشته و آینده هم سفر کند و توانایی‌های عجیب دیگر آیزینیا به کمک این توانایی‌ها با پانی و سانی و نیک به مکان‌های مختلف و به گذشته و آینده سفر می‌کند.
یکی از این سفرها، سفر به ۳۰۰ سال پیش (دوران شروع انقلاب صنعتی) است.
در این دوران زغال سنگ به تازگی شناخته شده و از انرژی آن در به کار انداختن ماشین‌های بخار و صنایع ابتدایی استفاده می‌شود.
در اثر سوختن زغال سنگ گاز کربن دی اکسید که مهم‌ترین عامل گرم شدن کره ی زمین است، آزاد می‌شود.
کشف زغال سنگ و استفاده از آن آغاز گرم شدن تدریجی کره ی زمین است.
آیزینیا و بچه‌ها با رفتن به نقاط مختلف اتمسفر زمین، مولکول‌های هوا و مولکول‌هایی را که موجب گرم شدن کره ی زمین می‌شوند را به وسیله عینکی مخصوص می‌بینند و با چگونگی عملکرد این مولکول‌ها در گرم کردن هوای اطراف کره ی زمین آشنا می‌شوند.
قهرمانان قصه به سال ۲۰۵۰ سفر می‌کنند.
در این دوران در مکانی خاص جنگ بر سر آب درگرفته ولی سربازان حاضر در جبهه‌ی جنگ انسان نیستند بلکه رباط‌هایی با خصوصیاتی ویژه هستند که می‌توانند برای انسان‌ها هم مفید باشند و هم مضر.
قهرمانان داستان با سفر به نقاط مختلف، اثرات زیانبار گرمایش زمین را بر این کره می‌بینند و با دلایل علمی این پدیده آشنا می‌شوند.
در یکی از سفرها به آینده وضعیت کره زمین بسیار نابسامان بوده و این مسئله موجب ناراحتی و ناامیدی آیزینیا و بچه‌ها می‌شود.
آنها تصمیم می‌گیرند دوباره به آینده سفر کنند ولی در شرایطی که انسان امروز از هم اکنون به فکر چاره برای جلوگیری از گرم‌تر شدن کره ی زمین افتاده باشد و تصمیماتی عملی و جدی برای رفع این مشکل گرفته باشد.
قهرمانان داستان پس از سفر به آینده با شرایط ذکر شده وضعیت کره زمین را بسیار خوب و سرسبز، هوا را سالم و بدون آلودگی، رودها را پرآب و انسان‌ها را سلامت و شاداب می‌بینند.
آنها از دیدن این وضعیت بسیار به شوق آمده و تصمیم می‌گیرند که مردم را با گرمایش جهانی و عوامل مؤثر بر بروز این پدیده و عواقب زیان بار آن آشنا کنند و با آموزش راهکارهای مؤثر برای جلوگیری از گرم‌تر شدن کره ی زمین آنها را تشویق به انجام این راهکارها نمایند.
در قسمتی از فصل دوم این کتاب می‌خوانیم:
«پانی و سانی وقتی دیدند آن دو مرد می‌خواهند با تبر درخت را قطع کنند، بسیار ناراحت شده و ابتدا با زبان خوش سعی کردند مانع از تصمیم آنها شوند ولی فایده نداشت........
مردها در حالی که تبرهایشان را در دست گرفته بودند، به دنبال پانی و سانی دویدند.
بچه‌ها خیلی ترسیده بودند.
آیزینیا که دید وضعیت خطرناکی به وجود آمده با چرخاندن سر خود، دو حلقه حفاظت کننده به دور پانی و سانی به وجود آورد.
این حلقه‌ها، مانند هاله‌ای از نور بودند که چشم را خیره می‌کردند.
مردها از دیدن این هاله‌ها بسیار تعجب کردند.
آنها به پانی و سانی رسیدند و می‌خواستند با تبر بچه‌ها را بزنند.
اما هر چه تلاش می‌کردند تبر به بچه‌ها نمی‌خورد.
چون حلقه‌های حفاظت کننده مانع از برخورد تبر به بچه‌ها می‌شدند.
یکی از مردها
با تعجب گفت: «این نورها چیه که دور بچه هاست؟
قبلاً این نورها نبود.»
مرد دیگر گفت: «فکر کنم اینها قدرت جادویی دارن.
بریم اون موجود عجیب و غریب (آیزینیا) رو بزنیم.»
ولی قبل از اینکه به آیزینیا نزدیک شوند، او با چرخاندن سرش یک حلقه ی حفاظت کننده دور خودش به وجود آورد.
مردها به آیزینیا نزدیک شدند.
آنها سعی کردند با تبر به او بزنند، ولی تبر به آیزینیا اصابت نمی‌کرد.
آیزینیا سرش را دو بار چرخاند.
با این کار، جرقه‌های آتش از هوا بر سر دو مرد فرود آمد و دست‌هایشان را سوزاند و تبرها از دست شأن بر زمین افتاد»
این کتاب به زبان انگلیسی جهت ارتقا دانش کودکان و نوجوانان در رابطه با حفاظت از محیط زیست و تلاش بیشتر برای بهتر زیستن نسل خود و نسل‌های آینده نیز ترجمه و چاپ شده است و با قیمت ۳۶ هزارتومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.


 


یکشنبه، 12 تیر 1401 - 16:59 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0