FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


دانشگاه‌ها شرایط را برای رشد علمی یاوران علمی فراهم کنند


 مهر | دین و اندیشه | یکشنبه، 12 تیر 1401 - 11:42

وزیر علوم گفت: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌های ما بستر مناسبی برای نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری باشند، باید قدر همه افرادی که در این مجموعه زحمت می‌کشند را بدانیم.

دانشگاه،علمي،علوم،تهران،ياوران،مهيا،كاركنان،فناوري،استاد،تحق ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، محمدعلی زلفی‌گل در ششمین جشنواره تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه تهران در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گفت: ما دانشگاه افتخارآفرین تهران را نماد و نمود آموزش عالی کشور می‌دانیم، به همین دلیل نوع نگاه ما به دانشگاه تهران کاملاً متفاوت است؛ اعتقاد ما این است که علمدار آموزش عالی کشور، دانشگاه افتخارآفرین تهران است و این دانشگاه باید هدایتگر بخش آموزش عالی در عرصه‌های مختلف باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر کار جمعی در دانشگاه، اظهار کرد: در یک مراسم مربوط به تقدیر از دانشمندان و برجستگان کشور در حضور رئیس‌جمهوری عرض کردم که وقتی در تیم فوتبال یک بازیگر گل می‌زند، باید بداند که آن گل فقط متعلق به خودش نیست؛ اگر او توانسته گل بزند، یک مجموعه‌ای از بازیگران اعم از مربی و آنالیزور و حتی نیروهای خدماتی و راننده زحمت کشیده‌اند تا تیم را برای بازی مهیا کنند و یک گل به ثمر بنشیند.
در دانشگاه هم همین طور است.
زلفی‌گل افزود: در عرصه علمی نیز وقتی یک استاد، استاد نمونه و دانشمند برجسته می‌شود یا در جشنواره‌ها رتبه می‌آورد و یا دانشجویی رتبه کسب می‌کند و به مقامات عالیه علمی می‌رسد، باید بداند که مجموعه‌ای زحمت می‌کشند و این بستر را مهیا می‌کنند تا استاد و دانشجو بتوانند به رشد و بلوغ علمی برسند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه‌های ما بستر مناسبی برای نخبه‌پروری، نخبه‌گزینی و نخبه‌گماری باشند، باید قدر همه افرادی که در این مجموعه زحمت می‌کشند را بدانیم.
استاد برجسته دانشگاه باید بداند که نیروی خدماتی، کارشناس و مدیر اداری و هر کدام از یاوران علمی دانشگاه، دست به دست هم می‌دهند تا اتفاق مهمی بیفتد و موفقیتی حاصل شود.
زلفی‌گل ادامه داد: اگر نوع نگاه این‌گونه باشد، آن وقت هر عزیزی را که در دانشگاه نقش‌آفرین است قدر می‌دانیم و برای زحماتش ارزش ویژه‌ای قائل هستیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خطاب به کارکنان دانشگاه گفت: مردم عزیز ما فرزندان خود را تحویل عضو هیأت علمی و یاوران علمی می‌دهند و انتظار دارند مانند فرزند خود به آنها نگاه کنید.
وی تاکید کرد: دانشگاه با بقیه وزارتخانه‌ها و ادارات تفاوت ویژه‌ای دارد، چون فرهنگ دانشگاهی فرهنگ خاص خودش است.
در دانشگاه از نگهبان عزیز دم در تا کارشناس و راننده و هر کدام از کارکنان بخش‌های اداری، همه نقش معلمی و تربیتی دارند.
زلفی‌گل اظهار داشت: همه کارکنان، از نیروی انتظامات دانشگاه تا راننده‌ای که در دانشگاه دانشجویان را جابجا می‌کند باید بدانند که شیوه برخوردشان با دانشجو به گونه‌ای باشد که نقش معلمی و آموزشی داشته باشد.
در دانشگاه، شیوه رفتار هر بخشی با هر سمتی و با هر درجه‌ای از سواد، نقش تربیتی دارد.
در این زمینه، انتظار از اعضای هیأت علمی دارای جایگاه خاص خود است و البته انتظار از یاوران علمی هم خیلی بالاست.
وی خطاب به استادان و یاوران علمی دانشگاه گفت: اگر دوست دارید با فرزندان ما در مدرسه و دانشگاه برخورد شایسته‌ای شود، ما هم باید با فرزندان مردم همین‌گونه برخورد کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در دانشگاه باید بستر رشد را برای همه مهیا کنیم، افزود: از نگاه وسیع معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و هیأت رئیسه دانشگاه تشکر می‌کنم که گفتند همکاران وقتی رشد علمی دارند و مدرکی اخذ می‌کنند، نسبت به اعمال آن مدرک اقدام می‌شود.
این اقدام بسیار شایسته است؛ البته باید هدایت هم صورت گیرد تا کارکنان در رشته‌های مورد نیاز دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
زلفی‌گل خاطرنشان کرد: اگر نیرویی به عنوان یاور علمی در دانشگاه استخدام شده و مستعد است و می‌تواند رشد علمی شایسته داشته باشد، حتماً باید شرایط را برایش مهیا کنیم.

 

 


یکشنبه، 12 تیر 1401 - 12:58 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0