FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


المپیادی ها در ریاضی، فیزیک و شیمی تا دکتری بورسیه می شوند


 مهر | دین و اندیشه | شنبه، 11 تیر 1401 - 12:18

معاون علمی وفناوری رییس جمهور گفت: در المپیاد ریاضی، فیزیک و شیمی تفاهم نامه‌ای داریم که دانش آموزان المپیادی تا دکتری بورسیه شوند و در دانشگاه‌ها با حمایت وزارت علوم اشتغال یابند.

المپياد،سمپاد،علوم،دانش،آموزش،المپيادي،پايه،شوراي،رئيس،سازما ...


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسه یکصد و شصت و چهارم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا با دو موضوع زیست فناوری و المپیادها تشکیل شد.
در این جلسه سعید رضا عاملی درباره المپیادهای دانش آموزی گفت: المپیادهای قدیم و جدید باید مورد توجه قرار گیرد و مجموعه ضوابط و شاخص‌ها مورد بازنگری و بروزرسانی قرار گیرد.
ارتباط عناوین المپیادها با رشته‌های دانشگاهی نیازمند سیاست‌های حمایتی است.
در عین رشد متعادل برای جوانان المپیادی و حمایت‌های همه جانبه از این ظرفیت‌های اثرگذار مهم است.
لازم است ریاست محترم سمپاد با توجه به مجموعه نظرات اعلام شده در این جلسه پیشنهاد جدید را با همفکری کمیسیون آموزش ستاد نقشه جامع علمی کشور برای طرح مجدد آماده کند.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور درباره گزارش رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) اظهار کرد: بدنه آموزش و پرورش هیچ علاقه‌ای به افراد المپیادی به خصوص سمپاد ندارد و عملاً این سازمان سختی کار زیادی دارد چون بدنه با آن همراه نیست.
از طرفی باشگاه حتماً برای سمپاد لازم است زیرا جوان‌های المپیادی به خاطر نبودن باشگاه رها می‌شوند.
از طرفی باید بگویم ما در معاونت علمی از ۲ المپیاد سلول‌های بنیادی و دوم فناوری نانو حمایت می‌کنیم.
در این رابطه حمایت شورا از ساختار سمپاد مهم است چون بودجه آنها کم است.
همچنین خبر خوبی برای المپیادی‌ها دارم و اینکه باید بگویم در المپیاد ریاضی، فیزیک و شیمی تفاهم نامه‌ای داریم که دانش آموزان المپیادی تا دکتری بورسیه شوند و در دانشگاه‌ها با حمایت وزارت علوم اشتغال یابند.
محمدعلی زلفی گل وزیر علوم؛ تحقیقات و فناوری نیز در ادامه درباره سازمان سمپاد گفت: هدف ما از برگزاری المپیادها جریان علمی ایجاد کردن است که البته این موضوع برای آموزش و پرورش هم مهم است که در این راستا پیشنهاد می‌کنم المپیادی‌ها به هر میزان نمره که دریافت می‌کنند به همان میزان با یک ساختار مناسبی نمره کسب شده آنها در کنکور تأثیرگذار باشد.
عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره گزارش رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) گفت: در المپیادهای دانش آموزی مجموعاً ۶۰ نفر در رشته‌های مختلف جذب دانشگاه‌ها شدند که از این تعداد ۲۱ نفر تنها در رشته مهندسی کامپیوتر بوده‌اند که دراین رابطه باید تدبیری اندیشید تا دانش آموزان در همان رشته‌ای که در المپیاد شرکت می‌کنند ادامه تحصیل بدهند.
ایمان افتخاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره دانش آموزان المپیادی (سمپاد) اظهار کرد: فضای المپیاد یک فضای تربیتی است که یک قسمتی از آن مربوط به آموزش است.
از طرفی اگر به سمت حذف کنکور و جدا کردن سنجش از آموزش هستیم باید سبد خوبی داشته باشیم که سبد عملکردی المپیاد باید بخشی از رزومه افراد قرار گیرد.
همچنین باید چارچوب اصولی برای حمایت از افراد المپیادی داشته باشیم.
محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره المپیاد دانش آموزی تصریح کرد: المپیاد اساساً یک روش دیگری برای کنکور است.
امسال در دنیا اعلام شده علوم پایه برای توسعه پایدار است.
در مدل جدید تفکر علوم پایه را نمی‌توان با بحث کامپیوتر جدی بگیریم.
افراد علوم پایه را منحصر به یک رشته کردن مناسب نیست.
المپیاد در رشته‌های دیگر بد نیست؛ چرا که علوم پایه یک تفکر است.
در ادامه محمد رضا مخبر دزفولی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره المپیادهای دانش آموزی یادآور شد: برای رشته‌های علوم پایه مشوق‌های زیادی نیاز داریم ما باید بچه‌ها را به رشته‌های ریاضی مهندسی و زیست ترغیب کنیم.
باید از سازمان سمپاد براساس بیانیه گام دوم پشتیبانی شود درواقع باید ببینیم به چه رشته‌هایی نیاز داریم ما باید ریاضی و علوم پایه را از مدارس تقویت کرده و مشوق آنها باشیم.
همچنین منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره المپیادهای دانش آموزی گفت: رشته‌های ورودی از المپیاد نیز باید روزآمد شوند.
این‌طور نباشد که برگزیدگان المپیاد شیمی به رشته برق بروند این اتلاف انرژی است.
شاخص‌ها هم به بازنگری نیاز دارند و باید مشخص شود که برگزیدگان المپیاد دارای مدال‌های طلا، نقره و برنز باید چند درصد در کنکور سهم داشته باشند، تاکید شد که در این مسیر به آموزش عمومی لطمه وارد نشود.
انشالله وقتی موضوع نهایی شد به اطلاع مردم خواهیم رساند.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره سمپاد اظهار کرد: سند ملی نخبگان بر موضوعات هویتی تاکید کردند که ما باید از المپیاد حمایت کرده و مسیر روشنی را برای آنها ترسیم کنیم.

 

المپياد،سمپاد،علوم،دانش،آموزش،المپيادي،پايه،شوراي،رئيس،سازما ...

 


شنبه، 11 تیر 1401 - 15:49 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0