FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


وزارت ارشاد محور آموزش و تولید محتوای سواد رسانه‌ ای می‌شود


 تسنیم | فرهنگی و هنری | سه شنبه، 07 تیر 1401 - 13:12

طبق سند سواد رسانه‌ای که در شورای عالی فضای مجازی در حال تهیه است، همه دستگاه‌ها در آموزش و تولید محتوای حوزه سواد رسانه‌ای ملزم به هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

فرهنگ،وزارت،مجازي،سواد،فضاي،اسلامي،ارشاد،حوزه،هنر،مركز،توليد ...


به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، حمید ضیایی‌پرور استاد علوم ارتباطات با این توضیح که امور سلبی در حوزه فناوری‌های فضای مجازی را سازمان‌ها و نهادهای دیگری غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارند افزود: موضوع سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی کانون ماموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
وی حوزه «سواد رسانه‌ای» را به این علت برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حائز اهمیت دانست که این مهارت همزمان مردم، فعالان فرهنگی، تولیدکنندگان محتوای فرهنگی، رسانه‌ای و هنری یعنی هنرمندان، رسانه‌نگاران، نویسندگان و کسانی که در کار نشر و انتشار هستند و مخاطبان آن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد.
ضیایی‌پرور خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد هم ماموریت‌هایی که شورای عالی فضای مجازی به وزارت فرهنگ محول و تکلیف کرده و هم قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده، ایجاب می‌کند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع ارتقاء دانش و سواد عمومی مردم را در حوزه رسانه‌ها و به ویژه در حوزه فضای مجازی ارتقا دهد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مکانیزم‌های این کار در اختیار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگری غیر از وزارت فرهنگ است افزود: ظرفیت قابل توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ارتباط با طیف بزرگ و متنوعی از دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر کشور و عموم مردم باعث شده تا این وزارتخانه در سال‌های اخیر کارهای مختلفی برای ترویج سواد رسانه‌ای انجام دهد که یکی از آن‌ها فعالیت‌هایی بوده که پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام داده است.
ضیایی‌پرور ادامه داد: گام دوم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برداشته.
کارهایی که در این مرکز ساماندهی شده شامل رویدادهایی برای جلب توجه عامه و رویدادهای مختص فعالان فضای مجازی با هدف آموزش به آنان در کنار هماهنگی با پلتفرم‌های بزرگ داخلی است.
وی تصریح کرد: در واقع فعالیت‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج سواد رسانه‌ای در سه حوزه «مهارت استفاده از فناوری‌ها، تفکر انتقادی و مهارت تولید محتوا و پیام» خلاصه می‌شود که یونسکو دارا بودن این سه مهارت را لازمه شهروند دیجیتال بودن می‌داند.
این استاد دانشگاه، سیاست‌گذاری کلان شورای عالی فضای مجازی را که در حال انجام است و شامل ابلاغ اجرای سند سواد رسانه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‎شود، قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: بر طبق این سند همه دستگاه‌ها در آموزش و تولید محتوای حوزه سواد رسانه‌ای ملزم به هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
وی با اشاره به قدمت کمتر از یک دهه سواد رسانه‌ای در کشور ما و پیشتازی بیش از 6 دهه کشورهای دیگر در این خصوص گفت: یکی از فعالیت‌های مهم مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی «آموزش، تولید محتوا و فرهنگ‌سازی» در حوزه سواد رسانه‌ای با هدف تولید ادبیات علمی و صحیح آن است.
این مرکز تلاش کرده تا با برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی که با حضور فعالان فضای مجازی برگزار می‌کند، به این مهم دست یابد.
ضیایی‌پرور تصریح کرد: هر چند وزارت فرهنگ در نهادینه‌‌کردن مهارت‌های سواد رسانه‌ای در بین عموم مردم تلاش‌های بسیار کرده و کارنامه قابل قبولی دارد اما نباید صرفا به این فعالیت‌ها اکتفا کرد چرا که تولید محتوای فاخر در فضای مجازی یک فرآیند بسیار بزرگ است که همه دستگاه‌ها در آن نقش دارند و به هیچ وجه نمی‌شود همه توقعات را در این زمینه از یک وزارتخانه داشت.
انتهای پیام/


 


سه شنبه، 07 تیر 1401 - 22:09 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0