FarhangYar فرهنگ‌یار
  • قرآن و عترت
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت رقیه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت فاطمه سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام زین العابدین سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد باقر سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام جعفر صادق سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام موسی کاظم سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام رضا سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام محمد جواد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام هادی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام حسن عسکری سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام مهدی سلام الله علیه
  • ولایت فقیه
    منظرگاه مدیریتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامه حفاظاته اصول دین عدل اصول دین. معاد احکام دین. نماز احکام دین. روزه احکام دین. حج احکام دین. تولا و تبرّا اصول دین. توحید احکام دین. زکات احکام دین. جهاد احکام دین. امر به معروف و نهی از منکر رذائل اخلاقی فضائل اخلاقی اصول دین نبوت احکام دین خمس اصول دین امامت
  • مناسبتها
    ماه های شمسی ماههای قمری خانواده در اسلام احکام حلال و حرام و مستحبات و مکروهات فرهنگ مدیریت و کارکنان احکام و قوانین مختلف دین و شریعت اسلام منظرگاه مدیریتی تعلیم و تربیت فرهنگ اقتصاد عفاف و حجاب
  • پیوندها
    منظرگاه مدیریتی دیدگاه قرآن منظرگاه مدیریتی رفاه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده منظرگاه مدیریتی دیدگاه حضرت محمد سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی امام حسن مجتبی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی ادبیات عطر بهار میز نظریه پرداری فرهنگ یار جوانان نماد شور و نشاط نگاه پر نور پای میز اندیشه اخلاق تعلیم و تربیت شخصیت و کرامت انسانی اصول و مبانی نقد و تبلیغ راه یافتگان منظرگاه مدیریتی مهدی منتظران منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت فاطمه سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی حضرت زینب سلام الله علیها منظرگاه مدیریتی دیدگاه امام علی سلام الله علیه منظرگاه مدیریتی حضرت خدیجه سلام الله علیها
  • حوزه دین
    پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علم الهدی منظرگاه مدیریتی ثقلین منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید ابراهیم رئیسی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حائری شیرازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مصباح یزدی بنیاد فارس المومنین منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد مسعود عالی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد شهاب مرادی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید علی سیستانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد پناهیان منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حسین انصاریان منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علی صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله علوی گرگانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله میرزا جواد تبریزی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله وحید خراسانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد حاج شیخ علی فروغی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عبدالنبی نمازی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله محمد جواد لنکرانی منظرگاه مدیریتی در راه حق منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مبشر کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شیخ حسین امامی نیای کاشانی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله مجتهد تهرانی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید رضی موسوی شکوری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله بهجت منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید عباس موسوی مطلق منظرگاه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد صالح کمیلی خراسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد علی جاودان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد محمد محمدی مرکز تحقیقات اسلامی شورای اسلامی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد سید حسن خمینی منظرگاه مدیریتی حجةالاسلام و المسلمین حضرت استاد عبدالحسین بابائی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله شوشتری منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید حسن آملی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله عباس محفوظی منظرگاه مدیریتی استاد حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله جعفر سبحانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی منظرگاه مدیریتی حضرت آیت الله مکارم شیرازی پایگاه اطلاع رسانی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خمینی رحمت الله علیه منظرگاه مدیریتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سید علی خامنه ای پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دامة حفاظاته
  • رساله احکام دین
    رساله حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رساله حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رساله حضرت آیت الله بهجت رساله حضرت آیت الله سید حسینی سیستانی رساله احکام مراجع سایت انهار رساله حضرت آیت الله مظاهری رساله حضرت آیت الله جعفر سبحانی
  • کتابخانه
    کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران کتابخانه تخصصی فرهنگستان هنر کتابخانه تخصصی حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابخانه تخصصی وزارت امورخارجه کتابخانه تبیان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران کتابخانه نور کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب کتابخانه تخصصی فقه واصول کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر کتابخانه ادبیات پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران کتابخانه مرکزی دانشگاه صنعتی شریف کتابخانه دانشگاه پیام نور سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه ملی کتابخانه احادیث شیعه پایگاه مجلات تخصصی نور بزرگترین پایگاه قرآنی جهان اسلام جامع الاحادیث نور


خانواده کتابخوان شرط اول ایجاد علاقه به کتاب در کودکان است


 باشگاه خبرنگاران | فرهنگی و هنری | دوشنبه، 06 تیر 1401 - 15:06

یک نویسنده گفت: بهترین راه برای علاقمند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی این است که والدین اهل مطالعه باشند.

كتاب،خواندن،كودك،كودكان،كتابخوان،نويسنده،گرمارودي،بازي،كودكا ...


یک نویسنده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
افسانه گرما رودی نویسنده کودک و نوجوان گفت: کودک به تعبیر دینی ما مثل شاخه‌ی تردی است که نیاز به حمایت، نگه داری و پرورش دارد، پرورش روح و روان کودکان برای رشد بهتر نیازمند برنامه است.
به گفته گرمارودی، یکی از برنامه‌های والدین و مربیان برای قرار دادن بچه‌ها در شرایط تجربه گری بیشتر، خواندن کتاب است، بچه‌ها با خواندن می‌توانند از تجربه‌های دیگران بهره‌مند شوند و در مواجهه با مسائل و رویداد‌های مختلف زندگی مهارت لازم را برای حل آن‌ها به دست بیاورند و کمتر آسیب ببینند و بیشتر لذت ببرند.
این نویسنده گفت: با کتاب می‌توان قدرت فطری تخیل کودکان را به تفکر هدفمند نزدیک کرد و او را در موقعیت‌های مشابه قرار داد، همچنین کتاب می‌تواند مخاطب را به جهانی بسیار بزرگ‌تر از جهان پیرامونش سوق دهد.
کودکی که برایش کتاب می‌خوانند یا تشویق به کتاب خواندن می‌شود، مسلما نسبت به محیط، خود و خدایش مسئولیت پذیر و فکور بار می‌آید و جهان برای رسیدن به آرامش به چنین انسان‌هایی نیازمند است.
خانواده کتابخوان از اولین راه های ایجاد علاقه به کتاب
او می‌گوید: بهترین راه برای علاقمند کردن کودکان به کتاب و کتابخوانی این است که والدین اهل مطالعه باشند، کودکانی که در خانواده‌های کتابخوان تربیت می‌شوند مسلما کتابخوان خواهند شد.
گرمارودی گفت: پدر و مادری که با هیجان درباره موضوع جالبی که به تازگی در کتابی مطالعه کرده اند صحبت می‌کنند، یا در هفته و ماه روز خاصی را برای خرید کتاب درنظر می‌گیرند و یا عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و کتابخانه‌ی کوچکی در منزل دارند بدون شک فرزندان کتابخوانی در آینده پرورش می‌دهند.
بر اساس گفته‌های این نویسنده خانواده‌ای که همواره فهرستی از کتاب‌های خوب مدنظر دارند و این فرصت را به بچه‌ها می‌دهند که با خواندن کتاب‌های خوب از کتاب و خواندن لذت ببرند، فرزندانی کتابخوان تربیت می‌کنند.
کودکان نیازمند به توجه و دقت نظر در انتخاب کتاب هستند
او می‌گوید: اگر کودکان با بی توجهی اطرافیان در چندین نوبت کتابخوانی، در موقعیت به دست آوردن کتاب‌های مناسب و جذاب قرار نگیرند و لذت نبرند، از خواندن دور می‌شوند، اما کودکانی که با هر فرصت مطالعه، چندین کتاب خوب و مناسب می‌خوانند، اگر هم در خرید‌ها و انتخاب‌های خودشان کتب نه چندان مناسب تهیه کنند از خواندن زده نمی‌شوند ، اما کودکی که همواره خودش کتاب را تنها به خاطر ظاهر و رنگ و طرح آن تهیه کرده و بعد از خواندن کتاب سرخورده شده، کمتر دوباره به سراغ آن می‌رود.
این نویسنده کتاب کودک و نوجوان گفت: یکی از ابزار‌های موفقیت آمیز در کتابخوان کردن بچه‌ها انتخاب کتب مناسب برای آن‌ها است، کتاب مناسب کتابی است که مضامین مهم و جدی را در قالب هنر و بازی فراهم آورده باشد.
به گفته گرمارودی فلسفه‌ی فانتزی در داستان کودک آرایه تشخیص و جان بخشی و در واقع همان بازی کودکانه است؛ چون کودک فرض می‌کند این شی حرف می‌زند، فرض می‌کند این درخت راه می‌رود و نوا‌ها و آوا‌ها همان بازی‌های کلامی اند که ما را به دنیای کودکانه نزدیک می‌کنند.
تلفیق هنر و بازی عنصری موثر در رشد ذهن کودک
گرمارودی گفت: تولید کنندگان محتوای کودکانه به خوبی می‌دانند که هنر و بازی از ابزار‌های بسیار مهمی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان مخاطب را به میدان خوانش و یادگیری کشاند و فضا‌های سخت و سنگین آموزشی را به ذهن و زبان کودکان نزدیک کرد.


 


دوشنبه، 06 تیر 1401 - 23:11 نظر بدهید

ارسال نظر آزاد است.
نظر بدهید ...


پنل مدیریت
  نسخه بتا 1.1.0